Inlägg från: Godisråttan |Visa alla inlägg
  • Godisråttan

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Ninnispinnis
    Ankan
    Ingenjörsbruden

Håller tummarna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Godisråttan
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-14 14:11:09 följande:
    Godisråttan: Chansen finns def!! Har för mig att det kan uppstå en blödning när ägget fäster på livmoderväggen.....
    Aha! Hoppas men tror tyvärr inte det
  • Godisråttan
    Ninnispinnis skrev 2008-10-14 14:24:31 följande:
    Haha, du är ju för söt! I håret?? Do I wanna know why?
    Godisråttan, läste detta på familjeliv.se:saxat från wikipedia:"Nidblödning eller Nidationsblödning är en kort mensliknande blödning som sker när embryot fäster till endometrium, d v s när ägget fäster sig i livmodern. Alla får dock inte en nidblödning när detta händer. Blödningen brukar komma cirka 7-14 dagar efter ägglossningen och mängden blod kan variera."
    Åhh så bra. Jag tror dig, menade bara att jag tror inte att det var det som hände mig.. Tror tanten är på väg..
  • Godisråttan

Tanten är på besök här!!Hrmmpppfff!!!!! Nu får jag panik! Tänk om jag inte kan bli gravid???Ska köpa ÄL stickor..

• Godisråttan
    Sansisen skrev 2008-10-17 15:37:31 följande:
    Jaha, då gjorde man ett grav-test idag som visade positivt! Ojoj, hade jag inte räknat med att det skulle gå så fort, men det känns jättebra!
    Grattis!!!!Var det på första försöket?
  • Godisråttan
    MulleNuh skrev 2008-10-17 07:51:23 följande:
    Men hur länge hade ni försökt??
    + Ninnispinnis
    Inte riktigt sedan i maj men sedan i juli/augusti. Det tog ett tag innan min mens stabiliserade sig.. Nu är den i gång som aldrig förr, den är regelbunden(vilket är bra antar jag) och har superont i magen..
  • Godisråttan
    Ninnispinnis skrev 2008-10-17 17:25:18 följande:
    Grattis Sanisen! Vad kul Är det första barnet?Godisråttan, vad bra att mensen har blivit stabil nu, då blir det säkert plus snart Jag väntar fortfarande på att testa imorgon, såvida det inte händer nåt innan dess. Ska på tjejmiddag och dricka vin ikväll, kanske blir sista gången på ett tag...
    Åhhhh så spännande(avis) Håller tummarna!
    Vad kul med tjejmiddag! Det bästa som finns ju!
  • Godisråttan
    Sansisen skrev 2008-10-17 20:32:24 följande:
    Tack så mycket!Ja, det är första barnet, så det känns jättespännande :) HAr inte förstått det än tror jag... känns som att man går omkring i sin egen lilla bubbla!!Ska ut på tjejkväll i morgon med min svägerska, hon lär ju undra varför jag inte dricker nåt vin!! Nästa helg ska hela min stora familj ha stor fest där man "förfäntas" dricka lite vin eller öl, så jag gruvar mig lite för att alla ska kommentera varför man inte dricker... dom flesta väntar ju på att det blir barn nu när man är nygift också.
    Ja det är ju dilemmat! Man vill ju inte berätta direkt...Och om man inte dricker kommer alla förstå Kan du inte säga att du går på antibotika eller liknande nödlögn?
  • Godisråttan

Visst har man ÄL 10 dagar efter första mensdagén elleer hur är det nu igen? Jag har kört på ACOs ÄL tester, finns det andra?

• Godisråttan
    MulleNuh skrev 2008-10-20 09:21:36 följande:
    Men alla här.. När har ni bim??
    Alltså vilket datum man har mens? Jag har 17, 18...
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3