Inlägg från: Godisråttan |Visa alla inlägg
  • Godisråttan

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Går man upp i vikt när man har ÄL pga vätska i kroppen? Hade invägning hos Vv idag och hade endast gått ner 0,8kg...

• Godisråttan
    Ore skrev 2008-11-03 13:42:27 följande:
    10 ggr/dygn? Kanske om det var snabbisar, men fy vad tråkigt med bara snabbisar... Endast 0,8 kg??? Tycker jag inte är så litet ändå. Är det på en vecka? Tänk på att de metoder där man rasar flera kilo i veckan så är det mest vätska som man går ner. Att tappa 0,8 kg i fett, som man gör när man är med i vv, är ganska mycket. Tänk dig att 8/10 av ett margarinpaket på ett kilo har försvunnit från din kropp sedan förra gången du vägde dig. Det är bra jobbat!
    Hahaha jag gillar iofs snabbisar men 10ggr skulle vi aldrig palla
    Tack! Jo jag ska väl vara nöjd. Var bara det att jag hade hört att alla gick ner typ 3kg första veckan osv
  • Godisråttan
    passionsblomman skrev 2008-11-03 13:46:13 följande:
    Hallå där nu! Nu vänder vi det till det positiva här! : Du har alltså gått ner nästan ett helt kilo! Det är väl as-bra!!! *hejjar på dig*Vätska i kroppen kan man ju få hit och dit av tusen skäl!By the way, har din väninna varit tillsammans med sin karl i 10 år? För isåfall känns hon som ett unikum. Är hon nykär så... Ja det var som sagt en gång...
    Tack vad snäll du är!

Nä de har varit ihop i 6mån. Men ändå!!!!!
  • Godisråttan

Passionsblomma
    Håller med! Jag berättade för min man att de gör det minst 10ggr/dag och han fattar lixom inte att denna kille har orken att komma minst 10ggr..Måste det inte ta slut lixom???

• Godisråttan
    ingenjörsbruden skrev 2008-11-03 16:03:20 följande:
    Shit va ni är aktiva o skriver massor!! Va gulliga ni är som hållit tumme för oss!! Blir så glad!!! Hade tänkt testa i morgon....har känt mig lite illamående i helgen o under dagen i dag....men nu verkar indianerna ha kommit......tji fick jag som köpte ett test i förmiddags!! Nåja får väl spara den till nästa gång! Är lite besviken...det hade varit coolt om det hade gått på första försöket då vi alltid har räknat med att det inte ska bli lätt....men samtidigt hade vi nästan räknat med indianer....Bara att upp igen!!
    Nej va trist Det blir säkert plus nästa gång. Nu jäklar för nästa gång tjejjer!!!!Tänk om vi skulle plussa samtidigt!!!
  • Godisråttan
    blivandefrularsed skrev 2008-11-03 17:15:38 följande:
    Ja, det vore häftigt!Måste också säga woosch för 10ggr/dag, vi försöker iaf få till det var tredje dag i tiderna kring eventuellt ÄL men annars är vi glada om vi orkar en gång i veckan. Båda tappar suget också om vi har det för ofta och då blir det så fokuserat på att bara ha sex för att skaffa barn (vilket vi ju faktiskt har nu, men ni fattar vad jag menar). Än har vi ju inte försökt så länge att vi måste stanna hemma från jobbet för att "passa på" Nån mer än jag som för depp-downs nu för tiden?? Var och varannan dag har jag ett moment när jag tänker på att vi inte är gravida och blir frustrerad över att vi inte vet hur lång tid det kan ta.. Och in nästa stund vänder det och så tycker jag det är spännande och tänker "nu, nästa gång kanske det blir nåt!". Snacka om att pendla...
    Vill poängtera att det inte var vi som har 6 10ggr/dag. Max 3ggr/dag under ÄL.
    Får också deppdowns då jag får för mig att jag inte kan bli gravid..Men är nog bara inbillning! det får ta den tid det tar!!
  • Godisråttan
    pluttefisa skrev 2008-11-03 20:28:20 följande:
    är det inte nagon som kan ge mig lugnande besked om att aka till Asien som gravid? Jag hör bara skräckhistorier om folk som blivit sjuka och fatt dalig läkarvard i djungeln och nu har vi ju en smekmanad utan avbokningsskydd planerad för december och januari... i Vietnam, Thailand och Laos.. Nagon som kan ge tips eller lugnande nyheter?
    Vi ska också till Thailand i jan-feb. Om jag skulle bli gravid, när får man inte flyga under gaviditeten. Har hört att det öär i början och slutet?
  • Godisråttan
    MulleNuh skrev 2008-11-04 08:21:11 följande:
    Det är i slutet man inte bör flyga.. Det är lite olika mellan flygbolagen. Men mellan vecka 32-35 brukar det vara.
    Har för mig att det är i början också...
  • Godisråttan
    chamor skrev 2008-11-04 09:05:48 följande:
    Nja.. Vissa vet ju inte om att de är gravida förrän flera månader in i graviditeten och så länge det inte syns kan ju inte flygbolagen neka någon att åka med.. Så tror det är svårt att tillämpa.. Om det däremot skulle vara skadligt för fostret vet jag inte..
    Precis! Det var det jag menade..Att det skulle vara farligt!
  • Godisråttan
    ingenjörsbruden skrev 2008-11-04 10:31:17 följande:
    Nope....det har vi avhandlat i tidigare tråd eller i början på denna tråden.......det var någon skröna om att det skulle vara farligt för fostret med tryckförändringar i början av graviditeten osv......men det är som sagt...bara en skröna.Fostret ligger så skyddat inne i livmodern o påverkas inte under flygningen.....MEN om man åker till ett väldigt varmt land så ska man tänka på att inte bli för varm om magen (typ belly-up in the sun all day)....ngt med temperaturregleringen som kan påverka fostret.....men bada är helt ok o bara bra! Slemproppen som bildas i livmodertappen skyddar mot både pappans spermier o mot havsvatten osv!
    Aaahhh så skönt att höra! Tack!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3