Inlägg från: Godisråttan |Visa alla inlägg
  • Godisråttan

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Kissade på ÄL stickorna imorse och de visade som vanligt ett mörkt och ett lite ljusare, dvs testa igen imorgon. Hrmmppff! Fast iofs stämmer det nog. Så det braiga med det hela är nog att jag har ÄL i helgen Ska testa varje morgon nu...Äter mitt val kvinna och omega 3, något mer man ska tänka på? Vad är folsyra bra för?

• Godisråttan
    MulleNuh skrev 2008-10-29 07:55:07 följande:
    Ni som har sådana äl-stickor.. Jag rekomenderar digitaltest ist! Då är det aldrig ens en fundering på om man har eller inte har äl! Den visar helt tydligt.
    Var köper jag det? Hur fungerar det? Vad kostar det?
  • Godisråttan
    MulleNuh skrev 2008-10-29 08:01:07 följande:
    Tex clear blue Digital. Finns på apoteket. Dock ganska dyra. Tror det kostar ca 250:- för 7 st stickor. En sticka sätter man in i en liten maskin. Superbra. Jag hade dom varje gång jag blev gravid.
    Bra tips! Ska köpa det!
  • Godisråttan
    Ankan80 skrev 2008-10-29 08:15:27 följande:
    Folsyra är bra för utveckling av barnets nersystem. Främst för att förhindra ryggmärgsbråck för barnet. DET är inte bra. Hände min kusin och hon fick föda ut det .Så jag käkar också mitt val kvinna.
    Aha! Tack!Dricker multivitamin och käkar tablett.
  • Godisråttan

Godmorgon tjejjer!
    Hur går det för alla? Jag har ju som sagt ÄL i helgen (om nu inte alla redan hört det 59 ggr) Dock så visar sig bara strecket, testa igen imorgon! Hmmm.. om jag hade förra mensen runt 18/9 och denna mens 17/10, borde jag inte ha ÄL i helgen nu? Skumt! Någon som är duktig på detta med ÄL?

För övrigt så har jag gått med i Viktväktarna Har kanske inte så jättemycket att gå ner men vill ändå tappa ca 5kg! Hade invägning i måndags och har det igen på måndag! Ska bli spännande att se om jag gått ner något! Säga vad man vill om VV men man blir allafall mer medveten om vad exakt man äter då man skriver ner och räknar kalorier/pointz.

• Godisråttan

Ingenjörsbruden
    Åhhh så spännande. Jag håller tummarna STENHÅRT

Jag köpte Clearblues digitala ÄL test. Det var mycket bättre än Acos tyckte jag. Den visade stegring igår morse så det blev mycket kärlek hemma hos oss. Idag visade den på ingen stegring. Vi har ju självklart myst varje dag denna vecka för att säkra För visst är det så att innan och under ÄL är det som störst chans?

• Godisråttan
    MulleNuh skrev 2008-11-03 08:12:30 följande:
    Man bör ha sex varannan dag helst. Spermierna kan "tappa lite styrka" om man sexar varje dag! Annars är det störst chans när man har någon dag innan och under äl!
    jaha...Oooppps!!!!
  • Godisråttan
    Ankan80 skrev 2008-11-03 08:35:59 följande:
    Men har din man bra kvalitet på sina simmare så är det inget fel i att göra det var dag
    Var dag hihi, blev 3ggr/dag vid stegring..
  • Godisråttan
    MulleNuh skrev 2008-11-03 09:24:11 följande:
    nä precis.. Jag tycker verkligen inte man ska gå till 1000% för att bli gravid. Då kommer det mysiga automatsikt försvinna. Och det är ju inte alls skoj.Är ni pilska så kör hårt varje dag om ni känner för det!
    Förstår vad du menar... Men änså länge är det ingen fara på taket.
  • Godisråttan
    passionsblomman skrev 2008-11-03 12:37:11 följande:
    Det var tider det......avlägsna tider...
    Jag som trodde vi var lite tråkiga som inte har 6 typ 10ggr/dag. Har en väninna som brukar ha 6 10ggr/dygn minst på helgerna...Tänk er det!!!!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3