Inlägg från: Godisråttan |Visa alla inlägg
  • Godisråttan

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

lanovia 08 skrev 2008-09-24 20:37:55 följande:

Jag tycker januari-tidig vår borde vara utimata tillfället att föda. då får man ju vara mammaledig på sommaren OCH slipper gå högravid under sommaren.
    Mmmm det hade varit toppen men då får vi vänta ett år på att bli gravida ju
  • Godisråttan

Vad lugnt det var i denna tråd..Hur går det för alla? Här har det inte hänt något så man får väl rikta in sig på att vara hög gravid under sommaren
    Hur tänker alla om vikt mm i sådana sammanhang? Jag tror att det är ganska bra att vara någotsånär form när man blir gravid och sedan inte försöka äta ihjäl sig på godis och kakor bara för att man får För mig kommer nog den stora utmaningen bli när man är mammaledig att inte äta då...

• Godisråttan
    Ankan80 skrev 2008-10-01 09:18:55 följande:
    Jag väntar på ÄL i slutet på denna veckan eller början på nästa. Vi har nog samma tankegångar Godisråttan.
    Japp det stämmer nog. Jag väntar också på ÄL i slutet av denna vecka
  • Godisråttan
    Jonna83 skrev 2008-10-01 09:47:17 följande:
    GodisråttanMm..så tänkte jag med. INNAN jag blev gravid. Klart jag skulle tänka på vad jag satte i mig o träna på som vanligt osv..osv..osv.. Men när man är där o är STÄNDIGT hungrig, sugen på feta saker som pizza, pommes, choklad, är så trött att ögonen går i kors då är det ingen lek längre! 'Inte ger man sig ut o tränar eller går promenad när man känner att man bara måste få sova 20 timmar om dygnet (är ju oftast en period som går över) o när kroppen skriker efter pizza..ja.. då lyder man! ;) Förmodligen behöver min kropp lite fett då jag tänker på pizza o sånt det första jag gör på morgnarna. Innan har jag ätit väldigt sunt, kanske pizza högst en gång per halvår o tänkte precis som ni. Så... det är en bra inställning men bli inte för besvikna när det lixom inte riktigt går att följa ;)
    Aha! Tack för infon! Tror alla reagerar olika men kan ju tänka mig att jag blir ett mat- och godismonster
  • Godisråttan

Tycker ni att dessa ÄL test fungerar eller känner ni av när ni har ÄL? Jag tror att mina bröst blir ömma men skulle aldrig kunna säga exakt vilken dag det är...Har aldrig fått utslag på testet

• Godisråttan

Hmmmm fick två streck nu på ÄL stickan Så har nog ÄL nu! Fick mens 17/9 så då borde det stämma va?

• Godisråttan
    chamor skrev 2008-10-03 09:38:52 följande:
    Då blir de hårdkörning i helgen förstår jag Håller tummarna för er!
    Vi ska till stugan
  • Godisråttan

Ingenjörsbruden
    Känner mig inte öm eller svullen i brösten skumt nog...men kan ju komma imorgon!
    Hehe jaaa och vi har öppen spis också!!!Helt ensamma ute i skogen

• Godisråttan

Hur känner ni? Längtar ni superduper mycket efter en bebis? Jag vill ha barn men är väääldigt skraj samtidigt... Jag är inte speciellt bebisgalen, ni vet om man ser en bebis på stan så dööör jag.

PS Kan tillägga att jag jobbade extra på dagis när jag pluggade

• Godisråttan
    MulleNuh skrev 2008-10-06 16:03:06 följande:
    Har inte läst alla svar.. Men jag är nu gravid i vecka 5-6 typ. Vi har bröllop bokat den 13 Juni. Jag ska göra en abort! Känner att det INTE är läge nu med en knoddas. Så ska vi ha en till blir det EEEFTER bröllop.
    Säger inte grattis då du ska ta bort den... Ska du göra abort för du inte vill ha ett barn till bröllopet? Jag personligen tycker att barn är MYCKET större än bröllop och kan känna att när man är tillsammans med någon man älskar och planerar att gifta sig så är det fel att ta bort den. MEN det är MIN personliga åsikt. Hoppas inte du tar illa upp men du förstår säkert att det blir åsikter när du skriver att du ska göra en abort i en tråd som handlar om att vi vill bli gravida...
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3