• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • sanan

jag trillade in på tråden idag och jag är smått avundsjuk på er som är i det stadiet av livet att det är dags att skaffa småttningar..min make sedan en månad började sin 3.5 år långa utbildning veckan efter giftermålet..så det blir att vänta 4-5 år..*suck*

• Thailand090300

Jag tänkte att det var dags att gå med i den här tråden :) Har hängt på BT ett tag och planerna har varit att vi skall gifta oss i Thailand i februari. Men så "plussade" jag för några veckor sedan och nu är det helt ändrade planer. Vi vill gifta oss innan vi skaffar barn och framförallt åka på bröllopsresa innan det är dags.

Därför blir det nu ett november bröllop. Det känns lite stressigt, men vf är bokad. Ring och klänning är klart sedan en tid tillbaka. Men måste ju hitta skor och så tänkte jag ha en pälsbolero över. Någon som har tips var jag kan hitta skor o bolero?

Jag är i vecka 9 nu och har mått bra fram tills ett par dagar...nu mår jag konstant illa och är väldigt trött... inte roligt... men jag får väl tänka att det är ett tecken på anledningen till illamåendet så känns det bättre...

• Godisråttan
    Thailand090300 skrev 2008-09-09 21:17:56 följande:
    Jag tänkte att det var dags att gå med i den här tråden :) Har hängt på BT ett tag och planerna har varit att vi skall gifta oss i Thailand i februari. Men så "plussade" jag för några veckor sedan
    Grattis!!!!Vad kul! Stackare som mår illa, jag kan tänka mig vad jobbigt det måste vara! Jag har hört att man kan ta postafen åksjuketab mot det under graviditeten.
  • Godisråttan
    ingenjörsbruden skrev 2008-09-09 17:07:07 följande:
    Godisråttan: va jobbigt att den inte har stabiliserat sig! Är det många dagar det skiljer??
    Får mens två ggr i månaden istället för en.. Skumt! Men den blir nog normal, får ha lite tålamod
  • Godisråttan

lanovia 08 skrev 2008-09-09 19:54:28 följande:

Då var vi gifta! Vad alla gäster tjatade om barn. Verkar vara många som tycker att det är dags för oss. Varenda tal och telegram byggde ju på att det var dags med barn. En helt fantastisk dag fick vi ialla fall.
    Grattis!
    På vårt bröllop var det samma sak och är fortfarande. Så fort man gifter sig förväntar sig alla att man ska skaffa barn på studs. Måste vara något gammalt tankesätt som ligger kvar där
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-09-09 19:54:28 följande:

Då var vi gifta! Vad alla gäster tjatade om barn. Verkar vara många som tycker att det är dags för oss. Varenda tal och telegram byggde ju på att det var dags med barn. En helt fantastisk dag fick vi ialla fall.
    Men jag blir så förbannad på sånt faktiskt!!! Men hallå...tänk om man har försökt o det inte går osv!!!
    Tycker det är lite okänsligt!!!

Godisråttan: Visst är det gammalt tänk att bröllop=barn....förvisso så hoppas vi själva på det men varför ska folk tjata?! *morrar* Blir irriterad när folk fråga om när det är dags för oss....har nog lite inneboende aggressioner eller vad tror ni?!

Förresten....Grattis lanovia!!

Sanan: Den som väntar på ngt gott.....

Grattis Thailand till plusset!
  • ugla

Ja vi hade tänkt att starta bäbisverkstan igen nu till bröllopet, absolut.

• Godisråttan

Tycker ni dessa ÄL tester funkar? Får alltid testa igen imorgon som svar...Hrmpfff! Hur sk adet kännas vid ÄL? Ömma bröst?

• ugla

Jag har tydlig ägglossning med ont i magen typ menvärk. Har aldrig provat testen som finns.

• Godisråttan

Äntligen är min mens regelbunden. Det verkar ta ett tag efter man knaprat piller...Nu blir det enklare att veta när man har ÄL. Hur går det för er andra?

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3