Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Pleeeaaase förklara för en ovetande vad alla dessa förkortningar står för
Öhhh exakt kan jag inte.....men det står för "Beräknad Mens".....tror jag,....nu blev jag jätteosäker!
Var jättesäker på det innan!
´*hahahaha* Någon som är säker?!
Japp BIM är beräknad mens
Hej tjejer
Jag har alltid föreställt mig att jag ska ta saker i "rätt" ordning, det vill säga *frieri * bröllop *barn... fast det blev *graviditet *frieri och sedan troligen bröllop istället
Hade funderingar på att försöka hinna gifta mig innan Liten kommer (BF 24/11) men sen bestämde jag mig för att jag inte ville vara gravid på bröllopet. Hade det varit tidigt i graviditeten hade det gått jättebra men nu hade det varit i månad 6-7 och det kändes för sent.
Hoppas att det blir bröllop för oss nästa sommar istället...
Hej, Jag kanske frågar i fel tråd men jag gör ett försök.
Jag har funderat på det där med att skaffa barn.. Jag är inte speciellt rädd för att föda. Det kommer att göra ont men ungen ska ju ut. Men det är sen. Jag är livrädd att ta hand om en bebis. Tänk om jag eller min sambo inte tycker om ungen? Tänk om man ångrar sig? Det kanske låter löjligt men det är det jag oroar mig för. Att ta ansvaret över en individ. Att göra rätt inte bli less och lämna mitt nuvarande liv bakom mig. Men att inte skaffa barn (vilket jag övervägt) känns inte som ett alternativ. Är jag helt skruvad i bollen eller finns det fler som är skraja för vad som händer när man fött?
Madam Mim skrev 2008-09-19 12:08:02 följande:
Det är ju klart att livet kommer ändra sig efteråt, men det behöver ju inte betyda att det blir till det sämre.
Livet tar nog inte slut bara för att man får barn. Tvärtom ger det mening med livet....kanske