• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Tänk om jag kunde följa mina egna råd nångång ibland. Vad mycket tid jag skulle spara då..

Kolla gärna med honom. För egen del kommer det som sagt bli svårt att hinna med, men är säkert fler som är intresserade.

• miss u

Hmm, vad är nästa grej jag borde ta tag i? Nu när lokalen blev bokad tappade jag all planering helt. Hår och smink är klart. Mat blir ev via Hamncafét då. Fotograf skulle ju du prata med på måndag så där får jag avvakta lite. Klänning ska jag prova några fler innan vi åker till Thailand liksom sambons kläder. Trycksakerna är planerade och ska "bara" göras. Tårta skulle Moongirl kolla i Hallstahammar. Alkohol ska sambon köpa i Tyskland på fre. Finns ju ingenting kvar trots att det borde vara massor...

• Barret

Hehe, jag har faktiskt också funderat på det. Vad man ska planera nu. Insåg att jag borde bokat frisör men när jag ringde sa dom att dom inte hade kommit så långt än och att jag kunde ta det med min frisör när jag ska klippa mig om några veckor.

Funderar faktiskt också på att fixa något uppsytt när vi åker iväg. Jag vet inte hur många man kan hitta som syr upp festkläder på Bali dit vi ska över nyår, men kanske kan vi hitta någonting i alla fall. Jag har ju tänkt mig en ganska enkel klänning...

Jag har börjat spåna på våra festhäften nu och sen måste jag börja titta lite på vilka psalmer vi ska ha under vigselakten. I festhäftena har jag ju tänkt skriva någon rad om varje person och just nu är jag lite inne på att göra det som rim. Tar jag mig vatten över huvudet då?

• miss u

Jag tror säkert att du kan hitta nån som syr upp på Bali, bra mycket billigare än i Sverige. Bara en gissning, men tycker att det borde finnas.

Psalmer har vi mer eller mindre bestämt en av två iaf. Ingångsmarchen är bestämt, men inte utgång. Vi började skriva om gästerna på rim, men det blev så himla svårt så det skippar vi. Beror lite på hur mycket tid man har och hur mycket man vill lägga ner på det. Kändes inte som man fick ut lika mycket info på rim, men du är säkert rimexpert och då går det ju kanon.

Jag ska till frisören om en timme. Tessisen har bokat henne på vår bröllopsdag. Men jag hade det redan klart med hår och smink så det gör inget. Lika bra att börja spara ut håret nu så det blir lättare att göra nåt med det till sommaren. Ska bli så skönt att bli ompysslad. Me like!

• mysan31

barett:jag var ochså sugen att gå på bröllopsmässan i uppsala
    på söndag,men jag jobbar,jag får försöka att ta ledigt...
    Bröllopsmässan ska ligga på vasastan nånstans..
    Bröllopsmässan skulle börja kl:11.00

miss u: Grattis att ni äntligen har fått svar från hamncafe,
    ni har ju väntat ett bra tag nu och det måste kännas jätteskönt att få svar att ni får vara där...kul för er...

• Barret

miss u:
    Utgångsmarchen är väl nästan klar, men det är väl nästan det enda. Sambon är gammal storbandsmusiker så han gillar sånt där ganska mycket. Kanske ska överlåta psalmletandet till honom också? Vart kan man hitta information om psalmer förresten, förutom i kyrkan alltså.. Finns det någon bra hemsida eller hur har ni gjort?

mysan31:
    Det kunde kanske vara roligt att gå på mässa och Uppsala ligger ju egentligen inte speciellt långt bort. Jag ska prata med "han där hemma" så får vi se hur vi ska göra. Funderar lite på hur mycket man skulle få ut av en mässa, känns som om jag har läget under kontroll..

• MoonGirl

miss u skrev 2008-11-05 12:37:34 följande:

Nu har jag pratat med den nya ägaren till Hamncafét! Det gick jättebra! Så nu är det BOKAT!!! Såå himla glad just nu. Hon var jättetrevlig. Tydligen hade hon egen cateringfirma så det kanske blir att vi tar av henne. Vi skulle prata mer detaljer senare i veckan. Känns som en stoooor sten har lättat från bröstet. Tjooohooo!
    Hallå brudar!!

Har varit borta från forumet i några dagar, har känt mig lite krasslig, så jag har inte orkat tagit tag i det här med bröllopsplaneringen. Jag har många sidor att läsa ikapp, ni har varit flitiga när jag har varit borta!!

Vad kul, miss u, att ni kunde boka hamncafét! Grattis!!!! Vad kul! Vad kostar det att hyra hamncafét?
  • Elide

Grattis miss u!!!!!! Va härligt att det äntligen gick att få ett svar och att det vara ett positivt svar gör ju saken så mycket bättre. Nu börjar det ju låta som att det blir det drömbröllopet som du velat ha.
    Grattis ännu än gång!

• miss u

Tack alla för gratulationerna! Det känns verkligen kanon! Nu ska jag bara klura ut alla frågor som man måste fråga om. Vad är viktigt att veta? Hjälp mig! Är helt ställd nu när vi fått lokalen.

Moongirl: Tråkigt att höra att du också är krasslig!

Jag frågade om hyran och då sa hon att hon skulle prata med dom gamla ägarna och kolla vad dom tagit. Jag har för mig att dom tog runt 2500:- så det blir väl nåt sånt.

Tessisen: Jag klippte mig hos Anki på Unik igår. Nämnde att du skulle dit på beöllopsdagen, så hon var orolig att jag också ville vara där samtidigt för då kunde hon fixa att vi kunde vara där båda två. Men jag har som sagt det redan fixat, så det är lugnt. Hon är verkligen jätteduktig. Går därifrån helnöjd varje gång!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009