• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Barret

MoonGirl:
    Jag hörde att ni ska åka häst och vagn till er fest från kyrkan.. Känner ni någon som har häst och vagn eller var har ni bokat den? och vad kostar det? *nyfiken nyfike*

Tessisen:
    Hur ska ni ta er från kyrkan till festen?

• Ia o Puh

Miss u: grattis till lokalen, sköööönt!

Planeringen ligger lite nere just nu...då det känns som det mesta är klart...vi ska göra korten efter jul, jag och några kompisar...Har även börjat filura lite på festhäftet och det känns även det som om det kan ligga på is ett tag till. Har kommit på att jag faktiskt arbetar bäst under press, så jag håller mig nog "kall" ett tag till!

Dock kikar jag in här, varannan dag ungefär och läser ikapp, samt lämnar svar eller uppdaterar er...

• miss u

Ia o Puh: Tackar så mycket!

Jag har också fått känslan av att det mesta är klart, fast vi inte har bokat så mycket mer än kyrka och lokal. Så egentligen är det massor att göra, men känns lugnt ändå. Kommit på ca 15 frågor att ställa när vi pratar med Hamncafét nästa gång.

Skulle ni ha tapet till inbjudningskorten? Vad ska ni ha för klister? Borde funka med vanligt papperslim va?

• Elide
    Barret skrev 2008-11-06 07:52:59 följande:
    MoonGirl:Jag hörde att ni ska åka häst och vagn till er fest från kyrkan.. Känner ni någon som har häst och vagn eller var har ni bokat den? och vad kostar det? *nyfiken nyfike*Tessisen:Hur ska ni ta er från kyrkan till festen?
    Vi ska nog boka limousinen för den turen faktiskt. Ser det ut som nu iaiifall. Vi ska kolla det nu innan vi åker till Thailand.

miss u: Skulle ni ta sprutan nu i veckan eller nästa vecka? Var det på Infektion eller? Jag skulle ha tagit min andra nu imorron. Men eftersom man är förkyld igen så får man ju inte det. Så får vänta tills nästa vecka.

Ia o Puh: Oki du är en sådan du. Själv så hatar jag att arbeta under press och stress. Blir en riktig bitch då. Därför har jag gjort klart så mycket som möjligt redan nu. Tycker inte om att stressa och mina nära och kära tycker inte om mig då heller.

Har föresten fått massa nya bröllopstidningar från USA nu när mina föräldrar kom hem. De kan det här med bröllop de. Vilka grejer de har.
  • Elide

miss u skrev 2008-11-06 14:58:04 följande:

Ia o Puh: Tackar så mycket! Jag har också fått känslan av att det mesta är klart, fast vi inte har bokat så mycket mer än kyrka och lokal. Så egentligen är det massor att göra, men känns lugnt ändå. Kommit på ca 15 frågor att ställa när vi pratar med Hamncafét nästa gång.Skulle ni ha tapet till inbjudningskorten? Vad ska ni ha för klister? Borde funka med vanligt papperslim va?
    Ett tips: ANVÄND INTE LIM!! Blir inge snyggt.
    Gjorde jag på mina tester blev ingen snyggt när det torkade. Har nu istället använt en tunn dubbelhäftande tejp som finns på panduro. Blir så mycket snyggare och inget kladd.
  • miss u

Tessisen: Vi ska ta den första sprutan på tisdag på Infektion. Var billigare där än att ta på den privata kliniken som min vårdcentral hänvisade mig till. Ska se till att hålla mig frisk till dess så att det inte blir panik att hinna ta båda. Nästa spruta ska vi ta 15 dec.

Tack för tipset med dubbelhäftande tejpen. Har inte ens tänkt på att det finns. Nu slapp jag bli ledsen över att min tapet knölar sig.

Kan du inte ta med tidningarna om det blir nån fika i nästa vecka? Beror på om alla ni sjuklingar kan bli friska nångång!

• Barret

Jag kan meddela att dubbelhäftande tejp funkar väldigt bra, men den är mycket billigare på Biltema! Där kan man köpa en stor rulle som räcker ruskigt länge... det blir ju lite tejp till alla trycksakerna!!!

Vad är det för sprutor ni har tagit? Själv tog jag lite vaccinsprutor för några veckor sen, känns skönt att ha det överstökat.

• Elide
    Barret skrev 2008-11-06 15:38:04 följande:
    Jag kan meddela att dubbelhäftande tejp funkar väldigt bra, men den är mycket billigare på Biltema! Där kan man köpa en stor rulle som räcker ruskigt länge... det blir ju lite tejp till alla trycksakerna!!! Vad är det för sprutor ni har tagit? Själv tog jag lite vaccinsprutor för några veckor sen, känns skönt att ha det överstökat.
    Har tagit första Twinrix sprutan. Ska ta nästa på onsdag nästa vecka.

Tack för tipset om tejpen från Biltema. Du har ju rätt i att det går ju åt en hel del med tejp.

miss u: Jag e snart frisk. Cocillana och Mollipect gör susen..*s* Så till Onsdag nästa vecka e jag frisk. Tar med mig tidningarna då.
  • Elide

Har laggt ut lite nya bilder på de nya inbjudningskorten och vigsel och festprogrammen. Blev lite mörka men man ser ju iallafall vad det ska föreställa. Ni kan la gå in och kolla och säga vad ni tycker...

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009