• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-06 15:38:04 följande:
    Jag kan meddela att dubbelhäftande tejp funkar väldigt bra, men den är mycket billigare på Biltema! Där kan man köpa en stor rulle som räcker ruskigt länge... det blir ju lite tejp till alla trycksakerna!!! Vad är det för sprutor ni har tagit? Själv tog jag lite vaccinsprutor för några veckor sen, känns skönt att ha det överstökat.
    Tack för tipset om dubbelhäftande tejpen! Så bra att det är billigare på Biltema!! Ja, det lär ju gå åt mycket dubbelhäftande tejp när man gör alla trycksaker....
  • MoonGirl

Tessisen: Jättefina trycksaker du har gjort! Du är duktig!!

Hade ni tänkt fika på onsdag den 12/11? Vilken tid? Jag vill gärna komma med och fika! Jag kan komma ner till stan till ca 17.30. Är det Bredbar som gäller då? Det var ju det bästa fiket . Ska försöka hinna klart med prov-inbjudningskortet, så får ni säga vad ni tycker om det .

• miss u

Tessisen: Jättefina trycksaker! Riktigt kul att få se hur andra gör. Våra kommer bli hela olika varandra. Inte för det har så stor betydelse eftersom ingen av våra gäster kommer få se bådas trycksaker, men ändå.

Barret: Tack för tipset om dubbelhäftande tejp. Ska nog köpa på mig ett par rullar i morgon när jag ändå är i krokarna. Lär ju bli rusning dit nu när du avslöjat att det är billigast där.

Moongirl: Jag köpte lite testpapper på Tiimari. Köpte 4 st A4 för 10 kr. Tycker jag är helt okej pris. Vad kostar det på Panduro?

Hör gärna av dig när du kollat upp tårtan i Hallsta. Ska kolla med Hamncafét om dom har nåt tips på ställe man kan beställa tårta på. Hoppas hon hör av sig idag. Sa att hon skulle höra av sig under veckan.

Jag ska till Willys i morgon. Hoppas att det finns läsk kvar och att det är bra datum på det. Annars lär det säkert dyka upp såna erbjudande senare. Tror att erbjudandet gäller fram till söndag. Man fick nå reklamblad i måndags om du har fått det.

Vet du hur länge Ruths har öppet på vardagar?

Jag tycker fika på onsdag blir bra. Jag kan komma till Bredbar runt kl 16-16:30.

Nu är sambon på väg till Tyskland. Sa hejdå kl halv 4 i morse. Får se vad han kommer hem med i morgon.

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-11-06 23:22:42 följande:
    Tessisen: Jättefina trycksaker du har gjort! Du är duktig!!Hade ni tänkt fika på onsdag den 12/11? Vilken tid? Jag vill gärna komma med och fika! Jag kan komma ner till stan till ca 17.30. Är det Bredbar som gäller då? Det var ju det bästa fiket . Ska försöka hinna klart med prov-inbjudningskortet, så får ni säga vad ni tycker om det .
    Tack!! Är väldigt nöjd. De nya blev bättre än de som jag gjorde först. Måste ner på stan igen och köpa mer papper så jag kan göra klart alla förberedelser för att kunna göra klart alla trycksaker. Ska du göra egna servettringar eller hur ska du göra?

Fika på onsdag den 12 passar mig så bra så. Bredbar e nog bäst. Stort och bra.
  • Barret

Biltemas tejp är kanon. Den är mycket bredare än den på panduro men man kan klippa till långa bitar på bredden med den vilket är kanon. Jag har inte använt upp min första rulle än och jag har pysslat 3-4 gånger i veckan under 1,5 år nu..

Jag kan tyvärr inte följa med och fika på onsdag. Vi går och dansar Lindy Hop just på onsdagar och det kan bli lite ont om tid.. Jag kanske kan följa med på nästa fika istället? Det är inte så många danstillfällen kvar nu.

Tessisen:
    Vilka fina inbjudningskort du gjort! Jag är imponerad! Och vilken snygg klänning du har lagt upp! Är det den du valt?

MoonGirl:
    Tack för öppettiderna. Hoppas jag hinner ner dit en sväng på lördag. Har bokat massagetid till mig och fotvård till min sambo (det är en överraskning) på lördag förmiddag. Ska kika in häst och vagn alternativet.. Funderar bara på vad man gör om det regnar!?

• Elide

Har nyss gjort en uppdatering av budgeten. Ser väldigt lovande ut. Kunde dra ner några tusenlappar lite här och var. Inte fel det inte.
    Hur går det för er andra med budgeten?

• Barret

Tessisen:
    Vår budget ser också ganska bra ut. Vi har i och för sig inte alla kostnader klara för oss. T.ex. blommor, hår och brudkläderhar vi inte hunnit kolla upp...
    Vad tror du att ni kommer landa på?

• BrideToBe09

Ojoj, ni planerar och har er.....känns inte riktigt som jag befinner mig på samma planet just nu.
    Här är det stiltje. Blir inga mer planeringar förrän i vår. Bröllopet blir ju först i augusti, och litet dessutom. Så valskurser osv känns rätt överflödigt för vår del. Blir nog ingen dans alls här.
    Ska dock ge mig i kast med inbjudningskorten framåt våren och knåpa ihop dem tillsammans med sambons syster som är bra på sånt.

• Elide
    Barret skrev 2008-11-07 14:47:23 följande:
    Tessisen:Vår budget ser också ganska bra ut. Vi har i och för sig inte alla kostnader klara för oss. T.ex. blommor, hår och brudkläderhar vi inte hunnit kolla upp...Vad tror du att ni kommer landa på?
    Det kommer att landa på ca 43000. Då är allt in räknat. Våra kläder kommer våra föräldrar betala men allt annat står vi för.

Ni då?
  • miss u

Vill bara tipsa om att Change har 50% rea nu. Ligger i Gallerian, vid Jensen. Jag kommer precis därifrån, så nu har jag köpt allt som jag ska ha under; bh, trosor, strumpebandshållare, strumpeband (blått så klart) och stayups. Allt detta gick på lite drygt 500! Rena kapet. Jag är helnöjd!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009