• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Vi har inte köpt riktigt allt än. Har vinet kvar att köpa. Vågar nog knappt säga vad det gick på. Har inte riktigt koll på det än heller eftersom vi köpte till oss själva också. Jag skrev till mysen här i tråden vad vi köpte, så du kan kolla där.

MoonGirl skrev 2008-11-09 23:02:39 följande:
    miss u: Har ni köpt all alkoholhaltig dryck nu inför bröllopet? Vad blev det? Hur mycket kostade allt?
  • Barret

MoonGirl:
    Den kostar 5900:- att köpa (4900:- att hyra). Dom hade inte rea fortfarande men den klänningen som jag hittade hade tydligen varit med på rean så jag fick den för rea-priset! Låter som att vi har köpt klänning av samma märke, jag är supernöjd! Synd bara att jag inte tog några bilder när den satt på *sucker lite lätt*

• miss u

Vilket datum ska ni ha som osa-datum? Vi har funderat på 20 maj, min födelsedag. Så har folk en till anledning att höra av sig.

Tessisen skrev 2008-11-09 23:06:30 följande:
    Vi tillhör Tomaskyrkan men kommer att gifta oss i Lundby Kyrka. Vi kommer nog att skicka ut inbjudningarna i slutet av januari början på februari. Eftersom vi kommer att ha bröllopet mitt i semestertider så vill vi att så många som möjligt har med vårat bröllop i sina semesterplaner.När tänkte ni skicka ut era?
  • miss u

Är det nån som ska göra secret box? Kan man göra det hos vilken fotograf som helst? Jag var väl lite skeptisk till att göra en sån, men nu när jag köpt alla underkläder vore det ju kul att göra en grej av det hela. Vet att det skulle bli uppskattat.

• Elide

miss u skrev 2008-11-10 08:17:57 följande:

Vilket datum ska ni ha som osa-datum? Vi har funderat på 20 maj, min födelsedag. Så har folk en till anledning att höra av sig.
    Vi har satt den 18 juni men kanske ska ändra till sista maj. Då har vi lite mer tid att fixa med allt. När skulle ni skicka iväg era inbjudningar?
  • Elide

miss u skrev 2008-11-10 10:59:08 följande:

Är det nån som ska göra secret box? Kan man göra det hos vilken fotograf som helst? Jag var väl lite skeptisk till att göra en sån, men nu när jag köpt alla underkläder vore det ju kul att göra en grej av det hela. Vet att det skulle bli uppskattat.
    Är lite sugen att göra en sådan. Mysan hade hittat nån bra fotograf i Uppsala när hon var på mässan där. Tror hon skrev att det kostade runt 1000 kr. Jag funderar om man skulle fråga en kompis om den kan ta korten istället. Sparar ju lite pengar då. Känns inte lika pinsamt med en kompis med som det skulle göra om en helt okänd fotograf skulle ta korten, eller vad tycker du?
  • Barret

Vad är en secret box för något?

• miss u

Det är när man tar lite sexiga och sensuella bilder i typ underkläder och kanske nån slöja, och så sätter man ihop det till ett album och ger till den blivande mannen ofta som morgongåva.

Var det idag ni skulle träffa fotografen föresten?

Barret skrev 2008-11-10 12:08:54 följande:
    Vad är en secret box för något?miss u skrev 2008-11-10 10:59:08 följande:
  • miss u

Vi tänkte nog skicka iväg dom i mars-april, kanske vid påsk eller så. Sista maj låter som ett bra datum. Får se om vi tar det eller om 20de får stå kvar. Är ju förhoppningsvis ett datum som några av dom inbjudna känner igen och kommer ihåg.

Tessisen skrev 2008-11-10 12:00:59 följande:
    miss u skrev 2008-11-10 08:17:57 följande:
    Vi har satt den 18 juni men kanske ska ändra till sista maj. Då har vi lite mer tid att fixa med allt. När skulle ni skicka iväg era inbjudningar?
  • miss u

Det skulle nog kännas lite porrigt att fotas framför ett proffs. Vet inte om det är bra eller dåligt!! Jag känner inte så många som har tillräckligt bra kamera för att jag skulle vilja låta dom ta... Skulle vara svärmor då, men henne vill jag inte strippa framför!!

Tessisen skrev 2008-11-10 12:04:23 följande:
    Är lite sugen att göra en sådan. Mysan hade hittat nån bra fotograf i Uppsala när hon var på mässan där. Tror hon skrev att det kostade runt 1000 kr. Jag funderar om man skulle fråga en kompis om den kan ta korten istället. Sparar ju lite pengar då. Känns inte lika pinsamt med en kompis med som det skulle göra om en helt okänd fotograf skulle ta korten, eller vad tycker du?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009