• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Barret

miss u:
    Ja det låter absolut som en bra smärtgräns tycker jag.. allt beror ju också på vad man får för pengarn... men vi kan kolla upp det och fundera sen!

Vi delar också på matlagning (och sånt) hemma men t.ex. i våras så har jag väldigt mycket övertid samtidigt som det hände väldigt mycket annat så då fick han ta en stor del av matlagningen.... inte alltid så kul kanske. Min sambo har nog fattat det här med bröllopstorget... har ju hängt ganska mycket på Familjeliv tidigare.

Men jag ska kolla om jag kan komma så får jag återkomma! Nu ska jag ner på stan en sväng och även förbi Change. Idag har jag lite mera ork och dessutom en tjejkompis med lite större intresse än en trött och hungrig sambo som sist :o).

• miss u

Barret: Nu har jag skickat iväg en förfrågan till Portättstudion. Får se vad dom tar och vad som ingår.

Sambon har faktiskt själv varit in på Bröllopstorget för att kolla hur man planerar bröllop, fast han kommer nog aldrig bli medlem. Den biten får jag sköta.

Lycka till med underklädesletandet! Tror säkert att det kommer gå bättre med kompisen som sällskap än en trött och hungrig sambo. Vet hur en sån kan vara. Helt hopplösa.

• MrsDilley

Läste lite om er som är intresserade av secretbox, jag gjorde min i stockholm för 1995kr, hos www.linaochlinda.com
    Jag gillade dem jätte mycket. Man blir sminkad och får håret fixat, samt Linda som är fotografen säger hur du ska posera för att bilderna ska bli bra.
    Man får bilderna i ett svart album samt på en cd.
    Min man blev överlycklig över bilderna, han blev lite chockad med.
    När vi skulle flyga hem så ville han inte packa albumet i resväskan, så han hade det i sitt handbagage. Han var rädd ätt någon skulle titta i det, för det var bara han som fick titta i det enligt honom.

Så jag kan rekomendera att ta bilderna! Han kommer bli positivt överaskad, so go for it!

• MoonGirl

Hallå brudar!

Jag kan tyvärr inte komma med på fikat imorgon, men det kommer väl flera gånger!

• MoonGirl

Nu har jag läst igenom alla sidor här, ni har varit aktiva i forumet!

• MoonGirl

Barret: Jag måste ringa dem på Ruths och kolla om jag verkligen skulle få betala för några ändringar på min klänning. Kanske fattade jag fel? Nåja, måste ringa dem imorgon och kolla. Det vore ju bra om ändringarna ingick i priset .

mysan31: Får du betala för några ändringar på din klänning? Det kanske jag frågade om tidigare? Minne som en guldfisk

• MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-11-11 14:42:27 följande:

Hallå...har läst ifatt..igen...Sååå svårt att få tid vid daotrn just nu då dotter är högt o lågt o överallt...när hon sover är det städa, tvätta o diska som gäller!Hörde nåt om fika, imorrn?Vi har bestämt hur våra kort ska se ut, så det kan ja ta med o visa....sen jobbar en kär vän på tryckeri, så han trycker allt hos sig!
    Vad kul att ni har bestämt hur era inbjudningskort ska se ut!

Har du frågat din kompis vad den här fotografen heter, han som hade sitt kontor vid Aroseken?
  • Elide

Ver ner till ruths idag, kunde inte hålla mig tills imorron. De har redan preliminärbokat en klänning till mig så de finns kvar. Så på torsdag kommer mor och sak tittat på klänningen. Finns bara i deras katalog för tillfället och förhoppningsvis så tycker hon om den. För det gör båda jag och sambon. Han tyckte den var jättefin. Känner mig lite lugnare nu...

Jag kommer förhoppningsvis på fikat imorron. Beror helt på åt vilket håll min förkylning är på väg. Om jag kommer så är jag nog där runt 15.30. Sitter där inne och väntar på er.

• miss u

Det låter ju jättebra att man blir stylad också på Lina och Linda. Var inne på hemsidan och dom verkar ju jätteduktiga. Kanske tom kan få mig att se bra ut. Det enda kruxet är ju att ta sig till Stockholm dels för att fotas och sen för att hämta albumet utan att sambo tycker att det är konstigt. Så ofta brukar inte jag var i Stockholm.

Jag har fått svar från Porträttstudion. Själva fotograferingen kostar just nu 600:-, men kommer att ändras till 700:- till nästa år. Sen är det upp till en själv om man vill ha ett album, collage eller nån annan inramning. Fick prisexempel på album med 8 bilder. Skulle kosta 1100:-. Jag skulle nog vilja hitta ett ställe som Lina och Linda där man blir piffad också, fast i Västerås. Nån som har nåt tips?

MrsDilley skrev 2008-11-11 19:16:19 följande:
    Läste lite om er som är intresserade av secretbox, jag gjorde min i stockholm för 1995kr, hos www.linaochlinda.comJag gillade dem jätte mycket. Man blir sminkad och får håret fixat, samt Linda som är fotografen säger hur du ska posera för att bilderna ska bli bra. Man får bilderna i ett svart album samt på en cd. Min man blev överlycklig över bilderna, han blev lite chockad med. När vi skulle flyga hem så ville han inte packa albumet i resväskan, så han hade det i sitt handbagage. Han var rädd ätt någon skulle titta i det, för det var bara han som fick titta i det enligt honom. Så jag kan rekomendera att ta bilderna! Han kommer bli positivt överaskad, so go for it!
  • Barret

miss u:
    Åh vad bra att du skickat iväg en förfrågan. Toppen toppen!

Igår var jag på Change och hade verkligen målet att hitta något sexigt. Tyvärr passade verkligen INGENTING (det är något fel på mina bröst!) så det slutade med att jag köpte ett par mjukisbyxor och ett linne :o) så mycket för sexiga underkläder.

Jag tänkte faktiskt dyka upp på fikat idag, har med mig lite trycksaker som ni ska få se :o) När brukar ni börja fika? Jag kommer nog inte kunna dyka upp förrän runt 16.30.

MoonGirl:
    Ja jag tycker du ska ringa dem. När vi pratade om priset så sa de hela tiden att ändringar och allt ingår. De skulle fixa till klänningen så den blev perfekt innan jag fick den... Berätta vad dom sa sen efter att du ringt! *håller tummarna*

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009