• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide

Barret: Har nu lyssnat på "din" utgångsmusik. Den var ju jätte härlig. Låter som en sån där låt de spelar i teckande filmer när det är ett lyckligt slut. OCh det är det ju när man äntligen kan kalla sig gift och man glider ut ur kyrkan.

Skulle det vara ok om man kanske "lånar" den?

Den 24 Januari: Ja, ju fler desto roligare blir det nog. Och många bra ideér..

• Barret

Tessisen:
    Det är helt okey att du tar den! Jag tycker också den är jätte härlig. Gillar din liknelse med en tecknad film :o).

• Elide

Barret: Den kändes bara som så. Man blev glad när man hörde den.

Nej ni tjejer. Nu kommer mor så vi kan åka ner till Ruths och kolla in klänningen. Sedan bär det av mott Kopparberg för att få lite lugna och ro från allt och alla. Ska bara ta det lungt och vara ute mycket i den friska "landet" luften.

Men förhoppningsvis så kommer jag in nångång under helgen och kollar till er lite.

Ha det så bra alla. OCh planera inte för mycket nu så jag kommer efter::))

• Barret

Tessisen:
    Det är ingen risk, du ligger långt före... i alla fall långt före mig! Ha det så härligt och lycka till på Ruths!

• mysan31

Alla: vad kul att ni ska göra egna secret boxar till era män...
    jag vill ochså vara med på det...
    kunde inte komma igår,det hade varit jätte kul att vara med på fikat igår,men det kommer mer tåg.
    Vad pratade ni om igår på fikat...

• miss u

Barret: Har aldrig haft en tråd förut, men det stämmer nog att den stängs ner efter 3 månader. Får lägga ut en ny då, och skriva in alla datum igen.

Klart du får låna gitarren, om jag får låna saxofonen. Blir nog jätteläckert med instrument. Jag funderar på att ta med sambons Sverige-tröja också. Han älskar fotboll, så kan ju vara kul att ha på sig den kanske. Har skrivit ner en lista med 8 rekvesitagrejer nu.

Tessisen: Lycka till på Ruths. Hoppas mamsen gillar klänningen! Ha det så bra på landet.

Mysen: Vi pratade mycket som secret box, visa inbjudningskorten vi gjort och om allt möjligt. Blir ju lätt så. Vi behöver föresten inte läsken som du köpt. Behåll den du eller ha den på bröllopet. Tack ändå!

• Barret

miss u:
    Låter bra :o).

8 grejer, det va värst... oj.. kanske borde skriva ner det jag kommit på. Visst får du låna saxen, bara jag kan smyga ut den på något sätt.. Annars får jag ta hans klarinett, men saxen är så mycket snyggare! Vad har du mer än gitarren och Sverige-tröjan? Jag funderade på att ta en av sambons skjortor också.. Det ska ju vara anknytningar till honom ju!

mysan31:
    Tror egentligen att vi avverkade de flesta ämnena igår på fikat: kläder, blommor, hår, musik, festen, budget, möhippor, trycksaker och morgongåvor..

• miss u

Barret: Skjorta! Bra idé, igen. Klarinett spelar svärfar, så jag vågar nog inte ha med den tror jag. Kanske ger fel vibbar. Har skrivit upp gitarr, ros, halsbandet jag fick av honom när han friade, smyckena jag ska ha på bröllopsdagen, slöja, rosenblad, bröllopsskorna, Sverigetröjan och så nu skjorta också.

• Barret

miss u:
    Haha, ja det kan det faktiskt göra! Fel vibbar ska vi försöka hålla oss borta ifrån!! Jag ska också skriva en lista!

Viste du någon som hade lagt ut lite bilder så man kunde få lite inspiration? Eller har hon tagit bort dom redan? Minns inte vilket namn du sa igår.

• miss u

Barret: Skulle vara mysigt med lite kuddar och sånt, men det kanske den som vi är hos kan stå för. Blir nog tillräckligt att släpa ändå.

Trampetroll har kvar sina bilder, var iofs bara två. Men där fick jag idén om att ha med en ros. Hittade en annan tråd där det diskuteras secret box också. www.brollopstorget.se/Forum-1-25/m3150857.html

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009