• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Barret

MoonGirl:
    Vi har gjort ett dubbelvikt inbjudningskort och på insidan till höger har vi bl.a. skrivit var vi kommer gifta oss och var festen kommer hållas. Vi har också fått in information om kuvertavgift och rimmet om barnen... sen har vi skrivit till vilket konto pengarna ska sättas in och när och till vem man ska o.s.a.
    Hade tänkt göra en liten ficka på vänstersidan där jag stoppar i lite mer information t.ex. var långväga gäster ska bo.. Kanske vore en bra idé att skriva ner en liten vägbeskrivning till kyrkan där också? Vägbeskrivning till festen kan man ju dela ut vid kyrkan kanske?

Jag har tittat lite på monogramsidan förut, för att hitta lite inspiration.. Jag gjorde mitt monogram i Adobe Illustrator. Har ni bestämt vilket ni ska ha?

• miss u

Ojoj, vad ni skriver. Jättekul! Vet inte om jag har så mycket mer att tillägga i bröllopsämnet idag. Har inte gjort nåt med vårt egna bröllop under helgen och det har faktiskt varit jätteskönt. Däremot har sambon och jag börjat skriva på en låt till hans brorsas bröllop. Gitarren och penna åkte fram i fredags. Lutar åt att det kommer bli Sjösala vals-melodin. Texten är inte riktigt klar än. Svårt att få det bra. Tänkte att det kan ju vara bra att ställa upp med nåt kul på deras bröllop i förhoppning att dom gör nåt liknande till oss.

• miss u

Barret: Jättefin klänning! Undrar om inte jag provade nåt liknande, fast jag passade inte alls i båturringning. Tror den passar mycket bättre på dig!

• Barret

miss u:
    Vad roligt att skriva en egen låt! Sånt gillar jag :o) Du kan säkert ha provat precis den klänningen, den har ju funnits där ett tag. Men ja, klänningen satt superbra på mig! Kände mig som en riktig prinsessa!

• miss u

Barret: Jag och min svägerska skrev egen låt när min syster gifte sig för 4 år sen. Är tom flera här i tråden som skrivit av den. Sååå bra var den faktiskt inte!

Vad är näst på tur att fixa för dig/er? Känns som ni har mycket klart redan.

På lördag ska jag med en jobbarkompis (som också ska gifta sig) och prova klänningar i Salbohed. Ska bli kul att testa klänningar igen.

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-17 07:20:12 följande:
    MoonGirl:Vi har gjort ett dubbelvikt inbjudningskort och på insidan till höger har vi bl.a. skrivit var vi kommer gifta oss och var festen kommer hållas. Vi har också fått in information om kuvertavgift och rimmet om barnen... sen har vi skrivit till vilket konto pengarna ska sättas in och när och till vem man ska o.s.a. Hade tänkt göra en liten ficka på vänstersidan där jag stoppar i lite mer information t.ex. var långväga gäster ska bo.. Kanske vore en bra idé att skriva ner en liten vägbeskrivning till kyrkan där också? Vägbeskrivning till festen kan man ju dela ut vid kyrkan kanske? Jag har tittat lite på monogramsidan förut, för att hitta lite inspiration.. Jag gjorde mitt monogram i Adobe Illustrator. Har ni bestämt vilket ni ska ha?
    Ska ni ha någon information om ev. toastmaster eller toastmadame i inbjudningstexten?

Ja, det kan nog vara bra att ha med en vägbeskrivning till kyrkan eftersom kyrkan ligger ju strax utanför Västerås. Ja, det är ju en bra idé att lägga ut en vägbeskrivning i kyrkan var festen ska hållas till, så kan ju gästerna ta ett ex när de går in i kyrkan.

Jag har mailat till Kerstin som gör monogrammen och hon har gjort flera olika förslag till mig, har inte bestämt mig vilket monogram jag vill ha ännu .
  • Barret

miss u:
    Jag har aldrig skrivit en helt egen låt, men jag har skrivit om några texter.. När sambon fyllde 25 (vi var bara vänner på den tiden) så gjorde jag och några kompisar en sångbok med ett gäng visor som handlade om honom.. Var ganska roligt.

Nästa sak att fixa, ja det är väl inbjudningskorten som vi håller på med just nu. Testade igår att skriva ut på det rätta pappret och det blev faktiskt riktigt fint. Börjar känna mig nöjd. Sen funderar vi fortfarande ganska mycket på efternamn, igår träffade vi sambons mormor och hon hette tydligen Hedqvist innan hon gifte sig.. Ja, så det kanske kan vara något.

MoonGirl:
    Vi funderade på att skriva något om vår toastmaster men vi bestämde oss för att folk får anmäla tal och allt sånt på plats. Men som du säger, vägbeskrivning kan vara bra! Vad roligt att få lite olika monogramförslag att välja bland... Hoppas ni hittar något ni gillar!

• mysan31

moongirl: Dom hade 2 st paraplyer på brollopsbubblor.se
    den ena var ivory färgad och jag tyckte den var finast...
    Jag troa att det var nått på 249 kr för paraplyt..
    Jag skulle få betala 728 kr för bröllopsbubblor och paraplet...

• miss u

Barret & Moongirl: Vi tänkte nog ha vägbeskrivning till både kyrkan och festlokalen i inbjudningskortet och även förslag till boende för långväga gäster. Dom flesta hittar till festlokalen, är väl mer för att dom som ska ha boende ska veta hur långt det är mellan festlokalen och boendet. Låter som en bra idé att dela ut i kyrkan. Det är ju då man behöver informationen egentligen. Kanske blir att vi gör ett litet infoblad att dela ut då med.

Jag har fått mail från Hamncafét nu också. Hon ville veta lite mer om våra planer. Får se om vi kan ha tält också. Beror på vad det kostar. Det enda dumma är väl att det verkar som att själva cafét och gästhamnen kommer vara i full gång när vi är där, vilket innebär att våra gäster kommer att få dela toaletter med båtfolket. Har mailat tillbaka och frågat om det gäller hela kvällen. Det vore ju inte så kul.. Hoppas att vi kan komma fram till en bra lösning, för vi vill inte byta ställe!

• miss u

Jag menade att vi skrivit egen text. Egen låt är lite över vår nivå på musikalitet.

Hedqvist är ju jättefint. Helt klart ett alternativ tycker jag iaf. Men det är ju ni som ska heta det.

Vi kommer nog att skriva in toastmaster i inbjudan så inte han stressar upp sig och måste planera in allt samma dag. Tror han behöver tid på sig att planera.

Barret skrev 2008-11-17 09:48:30 följande:
    miss u:Jag har aldrig skrivit en helt egen låt, men jag har skrivit om några texter.. När sambon fyllde 25 (vi var bara vänner på den tiden) så gjorde jag och några kompisar en sångbok med ett gäng visor som handlade om honom.. Var ganska roligt. Nästa sak att fixa, ja det är väl inbjudningskorten som vi håller på med just nu. Testade igår att skriva ut på det rätta pappret och det blev faktiskt riktigt fint. Börjar känna mig nöjd. Sen funderar vi fortfarande ganska mycket på efternamn, igår träffade vi sambons mormor och hon hette tydligen Hedqvist innan hon gifte sig.. Ja, så det kanske kan vara något. MoonGirl:Vi funderade på att skriva något om vår toastmaster men vi bestämde oss för att folk får anmäla tal och allt sånt på plats. Men som du säger, vägbeskrivning kan vara bra! Vad roligt att få lite olika monogramförslag att välja bland... Hoppas ni hittar något ni gillar!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009