• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Tessisen: Åh, snart åker ni ju! Förstår att du längtar. Är ju lite i samma situation. 5 veckor kvar att jobba tills jag är ledig i nästan en månad. Nedräkningen har börjat.

mysan: Tycker det var jättebra text. Påminner mycket om vår. En liten fundering bara: Ska barnen också betala in 250:-/person eller gäller det bara vuxna?

Har ni bestämt var ni ska ta maten ifrån?

• mysan31

miss u: Det gäller bara för vuxna,barnen är gratis upp till 18 år har jag tänkt...
    Har ni skrivit att det är gratis för barn,men det tycker jag dom borde förstå eller...
    Maten ska en på jobbet fixa åt oss,vi ska diskutera menyn med henne...
    hon skulle ha kommit till oss i helgen som var,men hon fick problem med bilen så dom kommer en annan dag i stället...

Har ni maten klar och menyn...

• mysan31

Har fixat klart ett av inbjudningskorten,får lägga ut den sen...
    men funderar även på att fixa en vägbeskrivning i
    inbjudningskortet,hur man åker till skultuna och hur man kommer till scouttugan,men har svårt att få fram det...
    någon som kan hjälpa mig...

• miss u

mysan: Vi ska inte ha kuvertpris, utan bjuda på maten är tanken. Blir lite fundersam efter att ha fått in offerter på olika menyer från Hamncafét. Det kostar en hel del! Vi måste diskutera fram hur mycket vi tänkt lägga på mat och vad vi vill ha. Vad ska ni ha för mat?

Jag skulle nog förtydliga det med att skriva 250:-/vuxen. Är kanske bara jag som funderade på om det gällde även barnen.

• mysan31

miss u: Har du fixat ett festprogram för barn..
    Vad ska ni skriva på festprogrammet till barnen...
    Vi har skrivit pysselbok för barn under 12 år...
    sen har jag printat ut det som majeda hade på sin sida...
    Får se om vi ska ha allt...
    sen ska vi väl beställa kritor,det var nån sida man kunde göra det...
    var det kortdesign.se

• miss u

mysan: Jag har inte hunnit fixa nåt festprogram, varken till vuxna eller barn. Har inte tänkt så långt hur dom kommer att se ut, men kommer nog plocka ihop nåt eget med hjälp av andras festprogram. Det var på kortdesign jag också hade sett kritor. Kommer kanske köpa dom eller om det finns nå billiga på Nisses eller nåt sånt så kan man sätta egen prägel på fodralet. Får se hur det blir. Just nu ligger fokus på festlokal + mat.

• mysan31

miss u: potatissallad eller potatisgratäng,
    kycklingfile,fläskfile nånting...
    ostbricka, fruktbricka,baguetter,såser
    godbit till kaffet,får se om det blir nån tryffel från jobbet,
    sen blir det bröllopstårta...
    Funderar på att beställa från uppsala.Dom skulle ta 35 kr bit...

• miss u

mysan: Vi har fått förslag på skagensnittar, kycklingfilé, oxfilé, 2 olika korvar, köttbullar, potatisgratäng, pastasallad, sallad, coleslow, två olika såser, bröd + smör och ostbricka för 415 kr/vuxen och 215kr/barn. Lite över vår budget så vi måste kolla vad vi ska ta bort och om man kanske ska ta fläskfilé istället för oxfilé.

Sen ska vi beställa tårta också. Ett bageri i Hallstahammar tar 39kr/bit enligt Moongirl. Lutar åt att vi köper där. Annars är ju ett tips för er som gifter er innan skolorna har tagit sommarlov att ta tårta från Wenströmska. Dom tar tydligen 20kr/biten eller nåt sånt. Annars är ju Maxi ett förslag också.

• mysan31

Miss u:Jag funderade ochså på snittar som förätt..
    ska ni ha nattvickning...
    39 kr tårtbiten var inte heller så dyrt...
    Gör dom alla möjliga tårtor i hallstahammar...
    Har ni varit där och tittat...

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009