• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-19 09:43:29 följande:
    MoonGirl:Jag har inget liv utanför BT :o)
    Hi hi. Jag märker det

Jag ska också gå ner i vikt tills bröllopet! Jag vill gå ner 14 kilo i alla fall! Har gått med i viktklubben som finns i Aftonbladet. En väldigt bra sida! *tipsar*
  • MoonGirl

Alla: Jag har gått ner ca 12 kilo för några år sedan med VK och det funkar verkligen! Bara man äter mindre och motionerar mer så funkar det ju!!

Går mycket promenader med barnvagnen numer. Sonen är väl inte lika pigg på alla barnvagnspromenader som jag tar, men det får han stå ut med, hi hi . Är ju bra om han också får frisk luft och jag får motion! Simmar också 2 ggr/veckan och går långa promenader varje dag. Tänkte utöka träningen, så att jag simmar fler ggr i veckan. Får se hur det blir. Jag märker att det är svårare att gå ner i vikt sedan jag fick barn. Vet inte vad det beror på! Nåja, jag kämpar på i alla fall! Förhoppningsvis ska jag vara 14 kilo lättare den 15/8-2009 .

• MoonGirl

Barret: Hade du träffat den här fotografen, Marit? Bor hon i Västerås? Hur mycket skulle hon ta för fotografering? Hade hon någon hemsida man kunde kika in på? (för att se hennes bilder)

• MoonGirl

Barret: Var bor du och vad jobbar du med?

• MoonGirl

miss u skrev 2008-11-19 08:14:30 följande:

Barret: Visst var paraplyerna tuffa! Påminner lite som maränger dock. Fick du ordning på inbjudningskorten igår?Tessisen: Man vill kanske inte att all uppmärksamhet ska falla på brösten, allra helst när man lagt ut massa pengar på att fixa hår och smink. Vad roligt att du har börjat gå ner. Hoppas att det håller i sig. Har du gjort nåt särskilt för att gå ner i vikt? Vad är hemligheten liksom? Jag ska iväg och prova fler klänningar på lördag. Förhoppningsvis får jag mer koll på vad jag passar i. Det är ju inte så länge kvar tills vi åker! Har du tagit din andra spruta än?Alla: Nu har jag fått lite menyförslag från Hamncafét. Det känns som att hon vill att vi ska få det så bra som möjligt. Hoppas på att det går att ordna så vi inte behöver betala hur mycket som helst för att få vara där. Jag har skickat en förfrågan till en kursgård också, som vi tittat på. Bra att ha en backup om Hamncafét blir för dyrt. Jag har även mailat till en fotografbyrå för att kolla priser. Vore bra att ha lokal och fotograf bokat innan vi åker.
    Vad kul att du ska iväg och prova lite fler klänningar på lördag! Lycka till!

Vad kul att du har fått menyförslag från hamncafét! Vad är ni sugna på att ha för något? Blir det buffé eller 3-rätters?

Blir det så att ni måste bjuda färre personer nu? Det är ju verkligen trist om man måste behöva skära ner på antalet....

Vad är det för kursgård förresten?
  • MoonGirl

Tessisen: Hoppas du känner dig bättre idag!

• Barret

MoonGirl:
    Se vem som skriver mest nu *skrattar* ska försöka svara på allt :o).
    Jag var faktiskt inne på PRV igår och insåg att det var dit man skulle vända mig. Däremot förstod jag inte riktigt om min blivande måste byta namn först och jag sen eller om vi kan båda göra det samtidigt... Måste nog gå in och läsa igen.

14 kilo är verkligen mycket *håller tummarna*. Funderade lite på viktklubben förut faktiskt men jag håller mig till Viktväktarna en stund till.. Får se hur länge jag orkar.

Jo vi träffade Marit för någon vecka sedan. Hon bor här i Västerås och var jätte sprallig och rolig. Kändes som att jag faktiskt kommer kunna slappna av med henne vilket jag tidigare var lite orolig för. Vi kommer betala 5500:- för två timmars fotografering. Då redigerar hon de ca 300 bilderna och så får vi dem på en DVD-skiva. Känns perfekt eftersom jag sen vill göra ett eget album och så. Hon erbjuder album också, men jag vill göra själv :o).
    Du kan gå in på www.vi-foto.se och titta!

Jag bor här i Västerås, på Haga, och jobbar som mekanikingenjör. Själv då?

• miss u

Alla: Hur mycket kommer ni betala för maten och vad ska ni ha för mat? Vi har tänkt ha buffé och nu har vi fått ett par förslag, men jag tycker att det är lite dyrt. Tänkte därför kolla vad ni får betala. Verkar som det skiljer mycket om man vill ha oxfilé eller inte. Jag skulle ju gärna vilja ha oxfilé, men om det kostar för mycket får fläskfilé/kycklingfilé duga. Det är ju inte fy skam heller.

Moongirl: Det verkar inte som vi behöver dra ner på antalet gäst. Det ska gå att knöka in alla på nåt vis, så det känns ju bra. Maten får vi nog ha utanför i tält då, men det kan ju vara skönt att röra lite på sig.

Kursgården heter Lagersvik. Ligger typ tvärsöver sjön från vår kyrka, så vi skulle kunna ta sjövägen dit också. Fast nu känns det som att vi bundit upp oss med Hamncafét med både lokal och mat så det är kanske dumt att kolla upp annat.

• Elide

Oj oj oj vad ni skriver.

Moongirl: Jodå mår bättre idag. Har fortfarande lite ont i armen men det börjar försvinna.

Miss u: Tog andra sprutan igår. Blev lite yr av den och fick ont i armen men nu är det skönt att jag tagit den.

Har ju varit sjuk en del nu i höst så det är mycket tack vare det att jag gått ner Sedan så är det ju lite detta med all press från vissa i familjen som har gjort att det blivit så.
    Hoppas på att det blir några kilo till i Thailand också. Sedan så har man ju några månader här hemma innan bröllopet är så man lär nog hinna med nått kilo då med. Men jag förväntar mig inga mirakel utan tar det som det kommer.

Idag är det 24 dagar kvar tills vi åker! Längatr så grymt mycket! Ville bara informera er om det....:))

• mysan31

Välkommen till vårt bröllop!
    Vi gifter oss i skultuna kyrka
    lördagen den 20 juni 2009 klockan 15.00

Därefter bjuder vi på bröllopsfest i scoutstugan,
    i skultuna

Vi vill fira vår dag med nära och kära!
    Istället för presenter önskar vi därför ett bidrag
    till festen om 250 kr per person.
    Sätt in pengarna på swedbank konto
    nr:

Angelika Lache & Rickard Lennkvist

osa: 10 april Klädsel: valfritt
    tfn:

Om ni vill hålla tal eller göra något annat för brudparet,
    kontakta toastmadam
    Maria tfn:
    Petronella tfn:

så här har vi skrivit i våra inbjudningskort...
    Tänkte höra om det låter bra...och om man kan skriva så..

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009