• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Barret

miss u:
    Hum.. det är nog bra med vägbeskrivning! Måste lägga in det!

Sambon tyckte inte att toasten behövde veta om alla tal och på något sätt tänker jag att det blir lite mer spontant om talen kommer då... Vissa vet vi ju redan om och de blir ju lättare att lägga in kanske.. Vår toast är ganska flexibel och har toastat en hel del förut, men ja.. hum.. måste nog fundera lite till.

Jo jag börjar gilla Hedqvist mer och mer, vi får väl se vad vi bestämmer till slut :o).

Så det är samma toaletter till gästhamnen som till lokalen där ni ska vara? Kan ju vara lite tråkigt att dela toaletter med så många andra... inte för att det behöver betyda någon katastrof, men ändå. Hoppas ni får något bra svar!

• miss u

Barret: Vår toastmaster har aldrig toastat förut, och jag kan nog tänka mig att han gärna vill ha koll på vad som händer. Men sen är han ju öppen om det dyker upp nåt sponant. Beror väl lite på vem det är man har valt som toastmaster. Är ju bara att fråga den personen hur han/hon vill ha det.

Har fått svar igen från Hamncafét. Hon är snabb på att svara iaf. Båtgästerna kommer ha tillgång till toaletterna hela tiden, så det får väl vara så då. Sen tyckte hon inte att vi skulle ha tält utan att det blir mer privat om vi bara har Hamnmagasinet, och det kan jag hålla med om. Det är ju det att vårt datum är mitt i semestertider som gör att det är så mycket folk där, men vi vill ju ha VÅRT datum. Annars hade man ju kanske kunnat tänkt sig att ändra för att minska antalet utbölingar. Hyran skulle bli 3000:- för Hamncafét och 6000:- om vi skulle ta tältet också (som vi dessutom måste hyra). Känns som det blir för mycket med tältet också, fast samtidigt är det inte säkert att vi får plats i Hamnmagasinet. Vad krångligt det skulle bli igen då!

• Barret

miss u:
    Om man aldrig har toastat förut så är det verkligen skönt att ha allt uppstyrt. Blir lite lättare att planera då också! Jag tror att vår toast kommer lägga upp ett schema innan också, bara att han inte vet exakt vem som kommer tala...

Jag tror inte det är något problem att dela toaletter. Detta kan ju inte vara första gången de har bröllop där eller hur? Och då har det ju funkat.. Låter lite bökigt (och lite dyrt) att ha ett tält också, tror du verkligen in behöver det?

• Barret

miss u:
    Tråkigt att behöva skära ner på gästlistan, men det är som du säger, man kan nog inte bjuda in 70 personer om det bara får plats 60. Att några enstaka tackar nej kan man ju räkna med, men att 10 personer gör det känns inte så troligt, eller? Vilka motgångar ni möts av... :o/

• miss u

Barret: Känns trist om det blir så att vi måste skära ner. Ska väl inte ropa hej (då) än innan vi har fått besked om hur många som får plats i Magasinet. Känns ju inte så troligt att 10 pers tackar nej, om inte många bestämmer för att inte ta med sig barnen. Vi kan ju inte bara ta familjens barn heller, för då kan förmodligen inte sambons släkt i Vänersborg komma, och det vore synd. Får ta och prata igenom det med sambon när jag kommer hem.

• miss u

Barret: Nåt slags schema måste nog toastmastern ha, även om allt inte behöver vara spikat som sagt.

Jag tycker det låter väldigt mycket med 6000:- för allt, när inte ens porslin ingår. Vi får försöka knöka in oss i Hamnmagasinet helt enkelt. Tror dom gamla ägarna sa att man kunde få plats 55-60 st där och vi har tänkt bjuda 50 vuxna och 20 barn. Hur gör man då? Man måste ju ändå räkna med att alla kommer, även om inte alla gör det. Kan ju inte planera för 60 st när man bjudit 70. Kanske blir till att skära ner lite på antalet gäster.. Trist.

• Barret

miss u:
    Vad konstigt det ser ut... Jag skrev ju mitt sista meddelande (1424) efter att jag läst ditt sista meddelande men mitt hamnade före ditt... Lustigt. Kanske var någon bugg? Aja... Du får väl scrolla upp och läsa svaret :o)

• Elide

Usch vad ni har skrivit! Så länge har jag väl ända inte varit borta. Hmmmm...

Lite upptatering från mitt håll kommer här.

Letar fortfarande klänning.
    Köpt klart alla ljusbehållare nu.
    Gjort utsidan på alla festprogram
    Fått min mormors pärlhalsband
    Kommit på lite grejor till secret boxen. Jätte fina rosen blad från ikea. Hittade lite svarta sidenlakan längst in i garderoben. Såpbubblor kan vara snyggta att ha med kanske...

Gjort lite i helgen iallafall...

• Barret

Tessisen:
    Ja här går det undan... känns nästan som att jag inte har något liv *skrattar lite för mig själv*. Verkar som att du gjort en hel del under helgen, jag ligger i lä! Själv hoppas jag på att hinna göra klart framsidan på våra inbjudningskort ikväll...

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009