• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Barret: Snygg "utkastning" av sambon. Jag har inte bestämt vad jag ska säga än. Om jag ska säga "som det är" att jag ska dricka vin med er eller om jag ska dra till med en rejäl "lögn". Han lär säkert märka att det är nåt lurt på gång. Jag har ju så svårt att dölja saker för honom!

Vad kul att ni bokat in bröllopsnatten! Stadshotellet kommer bli kanon.

• Barret

miss u:
    Men om han ändå har "kastat ut" dig så kan du ju bara säga att t.ex. jag (eller någon annan) också ska vara ensam då så att du ska hit och hänga och prata bröllop :o) Det är ju nästan sanning :o).

• miss u

Barret: Det är ju närmast sanningen jag kan komma ju. Bra idé. Undrar hur många gånger jag har skrivit det till dig..

Vems galleri var det föresten som du hade sett en frisyr med liknande hår som jag?

• Barret

miss u:
    Precis :o) Jo men du förstår, jag är full av bra idéer, ibland blir det lite väl bra bara och då går det åt skogen *skrattar* Men den där lilla vita lögnen ska du nog klara av!

Det var i Tootickis galleri. Vet inte alls om det är din stil men jag tyckte det var ganska fint i alla fall..

• miss u

Barret: Jag brukar också vara bra på idéer. Alltid lättare att komma på till andra än till en själv. Ska nog klara av den vita lögnen, men får nog avvakta lite med den. Känns inte så spontant att säga till två månader innan att jag ska umgås med "främlingar". Brukar inte planera in vad jag ska göra när han är upptagen så långt i förväg.

Tootickis stil var inte helt min grej. Jag kommer nog ha utsläpt men lite mer "burr" (inte barr) än vad hon hade.

• miss u

Barret: Igår lyckades jag få fram en liten förvarning till honom att jag skulle hälsa på en av er här i tråden den lördagkvällen som han ska ha sin grabbkväll. Sa att det var en som också var ensam den kvällen och som undrade om vi kunde hitta på nåt. Tror han svalde det rejält. Så nu är han förberedd på att jag kommer att försvinna den kvällen iaf.

Just nu är sambon iväg och firar svensexa för sin lillebror som ska gifta sig på lucia. Lillebrorsan skulle få klä ut sig till lucia och lussa lite utanför Jula (där lillbrorsan jobbat + att deras pappa är butikschef där). Väntar på att dom ska komma hit om en timme ungefär och äta korv med bröd. Sen ska lillebrorsan få fäkta! Lät riktigt kul! Möhippan kommer vara om ett par veckor. Verkade som vi skulle vara på Arosfortet. Skoj det med! Aldrig varit där, men på nåt liknande i Karlskoga.

Hoppas ni har en trevlig helg allihopa. Verkar som det eftersom det är så låg aktivitet här inne.

• MoonGirl

miss u skrev 2008-11-13 09:42:35 följande:

Moongirl: Var trist att du inte kunde komma. Lär nog bli fler gånger. Vi pratade om att göra egna secret boxar till våra män, att vi skulle dricka lite vin (valfritt så klart) och ta kort den 24 januari. Alla tar med sig rekvisita och så ordnar vi med bakgrund hemma hos nån, dock inte hos mig eftersom min sambo ska ha herrmiddag hos oss den kvällen så jag är "utkastad". Du får gärna haka på!
    Ja, hoppas det blir fika någon mer gång framöver!

Vad kul att ni har bestämt er för att göra secretboxar tillsammans. Kul idé! Jag ska fundera om jag vill hänga på! Tack för erbjudandet! Hade ni tänkt hyra in en fotograf eller fixar ni fotandet själva?
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-13 06:54:27 följande:
    Tessisen:Jo, det är lite både och det där med mammas intresse precis som du säger..Jag har inte funderat så mycket över korten.. jag tror jag måste titta och se om jag kan hitta något exempel på sånna kort någonstanns först så att jag vet vad jag ska fundera över... Har du funderat något över rekvisita?miss u och Tessisen:Här är utgångsmarschen som vi ska ha. Jag vet inte varför, men jag har fallit för den :o)www.youtube.com/watch
    Vilken bra utgångsmarsch ni har valt! hur hittade du den?

Jag var ner till Ruths idag och frågade om ändringarna kostar (ang klänningen) och det kostar. De sa att de inte brukar bjuda på ändringar om klänningen har varit på rea. Synd....
  • mysan31

miss u och barret...Är det tänkt att vi ska samlas allihoppa och ha någon som fotar och sen göra en egen secret box...

När jag var på mässan i uppsala så var det en fotograf där som heter Eva hon hade ett mäss pris nu v 47 och 48...
    fotograferingen skulle vara gratis men du betalar 1300 för 8 bilder i ett album...

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-13 09:58:31 följande:
    Troligen så blir det så ja. Vi ska förhoppningsvis träffa honom nästa vecka för att diskutera fram vad vi vill ha fotat och vad det skulle kosta.
    Vad kul! Vi har inte bestämt vilken fotograf vi ska ha ännu. Du får gärna berätta sedan hur mycket Oliver ska ha för att fota er på er bröllopsdag.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009