• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Barret: Det skulle ju funka faktiskt. Sen om det blir katastrof så har vi ju tid på oss att fixa proffsigare bilder om det nu skulle behövas. Då kostar ju inte bilderna mer än tiden vi lägger ner. Nån stol eller nåt liknande kan ju inte vara så svårt att få tag i heller. Vi får hitta lite inspirationsbilder så vi vet hur vi ska agera. Nu har vi det!

• Barret

miss u:
    Det ska bli spännande att träffas IRL ikväll och se om vi verkligen kan och vill göra det här tillsammans.. jag är i och för sig inte så svår och du verkar inte heller vara det, men ändå :o)

• miss u

Barret: Det ska bli riktigt spännande att ses. Jag är inte så svår heller, så det ska säkert gå bra.

Jag tänkte snart bege mig till Bredbar. Får se om det är nån där. Annars väntar jag på dig.

• Barret

Japp, jag ska bara avsluta här sen är jag också på gång.. Dyker nog upp strax före halv.

• norpans mamma

Moongirl: Vi har "dimgrönt, rosa och lite silver som vårt färgtema .

Våra inbjudningar är just"dimgröna med tre rosa kvadrater på och på dessa har vi fäst silver hjärtan. Har hämtat inspiration från en bok ifrån Panduro.

Ja, nu är de postade och vi får se om telefonen ringer i morgon.

• Elide

Tack för fikat idag! Var väldigt trevligt. Vi får klura ut lite vad vi kan behöva för rekvisita till fotona.

Va kul att träffa dig Barret. Vilka fina inbjudningskort du gjort och de där små askarna som din sambo skulle sätta ihop var så söta.

Var ni mycket blöta när ni kom hem? Regnade ju en hel del uta och blåste..

• Barret

Tessisen:
    Det var trevligt att träffa dig också! Superkul att träffa några som verkligen vill snacka bröllop under en hel fika *ler*. Pratade precis med min mamma men hon har ett allt för spännande liv för att vara intresserad av mina planer..

Dina trycksaker var också superfina. Så roligt att se hur olika människor hittar sina egna idéer och stilar! Jag vill gärna titta lite närmare på ditt festprogram så småningom när jag också tar tag i den biten, om jag får :o).

Jag var faktiskt ganska blöt när jag kom hem. Cyklade ju hem och det tar i alla fall 10-15 minuter. Tur man inte är gjord av socker :o).

• Elide

Barret: Klart du får kolla på festprogrammet när du kommit dit. Tråkigt att din mamma in kan lägga lite energi på dina spännande planer. Men det kanske är bra det på sina sätt. Så det inte blir som med min svärmor.

Ja hade du varit gjord av saocker så skulle du antingen vara väldigt kletig eller så skulle det inte vara så mycket kvar av dig.

Har du funderat nått på vad du ska ha för rekvisita på dina foton?

• Barret

Tessisen:
    Jo, det är lite både och det där med mammas intresse precis som du säger..

Jag har inte funderat så mycket över korten.. jag tror jag måste titta och se om jag kan hitta något exempel på sånna kort någonstanns först så att jag vet vad jag ska fundera över...

Har du funderat något över rekvisita?

miss u och Tessisen:
    Här är utgångsmarschen som vi ska ha. Jag vet inte varför, men jag har fallit för den :o)

• Barret

Tessisen:
    Jag läste i en annan tråd om rekvisita (nej, jag har inget liv utanför Bröllopstorget) och jag har kommit på att jag vill ha sambons saxofon! Det vore grymt roligt.. Undrar bara hur man smugglar ut en den utan att han märker något.. Det tåls att fundera på :o).

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009