• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Barret

miss u:
    Jag håller absolut med, kuddar och sånt vore mysigt och så kanske man kan använda vårt lilla fårskinn? Hur jag nu ska få iväg det utan att han märker något.. Jag måste nog se till så att min sambo är iväg på någonting den helgen tror jag.. Undrar vad jag skulle kunna lura iväg honom på... Måste nog ta kontakt med våran toastmaster, dom är ganska nära vänner och han kan säkert lura iväg sambon på något äventyr... *hoppas*

Jag hittade också den där andra tråden men tyvärr kunde jag inte kolla länken här på jobbet som som skickade. Får kolla när jag kommer hem sen! Bra med inspiration.

• miss u

Barret: Fårskinn, ännu en bra idé! Nu börjar det bli riktigt mycket grejer, så du får nog se till att få iväg honom om du ska få med dig allt. Jag måste engagera mina föräldrar i det här tror jag. Jag får packa ihop det mesta innan vi åker till Thailand och så får dom ha det hos dom tills jag ska iväg.

Undrar bara vad jag ska säga till honom om var jag ska.. Han kommer ju mer eller mindre smälla av om jag säger att jag ska dricka vin med er.

• Barret

miss u:
    Min sambo kommer nog köpa idéen att jag ska iväg och dricka vin eller så med er (han vet att jag är helt galen). Men hur jag ska göra med alla saker vet jag inte... I och för sig kan jag ju säga till honom att han får åka hem till sina föräldrar, säga att vi ska ha tjejkväll hemma hos oss och att han inte får vara hemma. Sen får jag ta bussen eller gå hem till den vi ska vara hos (om vi inte ska vara hos oss för då stannar jag hemma såklart *ler*)

• miss u

Barret: Låter som du börjar få klart med smusslandet. Nu är det ju typ bara att bestämma hos vem vi ska vara.

Har fått svar från Marit nu. Hon var bokad på eftermiddagen. Hon hade aldrig fotat secret box, men nån gång ska ju vara den första som hon skrev. Hon kunde ge ett pris på 1500:- för den fotograferingen. Något billigare än vanlig portättfotografering.

• Barret

miss u:
    Jo jag börjar få lite klart för mig hur jag ska säga och vad jag ska göra :o).

Nej vad trist! Jag tror verkligen att du skulle gillat henne! *suckar* 1500kr låter ju lite mycket om man inte får ett album till.. Jag tror vi klarar plåtningen själva!

• miss u

Barret: Det var verkligen jättetråkigt att hon var bokad. Vi kunde få en tid kl 12-13, men det blir ju inte alls samma grej. Vi har ju tänkt ta efter vigseln, utanför kyrkan. Tycker också att det var lite väl högt pris på secret box. Är övertygad om att vi kommer klara det på egen hand!

Nu letar jag för fulla muggar efter nånannan fotograf. Alla tips är välkomna!

• mysan31

tessisen: inbjudningskorten och vigselprogrammen som du har gjort...
    hur har du klippt ut ramen som du har på inbjudningskortet...

• mysan31

Alla: jag var in på change butiken idag och köpte
    korsett,trosor,strumpeband,strumphållare,silikonhållare...
    fick betala 836 kr...så nu är det bara att boka in secret box present till mannen...

När blir det fika nästa gång...

• Barret

miss u:
    Nej om man har tänkt att man vill bli fotad en speciell tid så är det ju svårt att komma på en ny lösning som man gillar lika mycket. Hoppas ni hittar en fotograf som ni gillar snart!

Igår sa jag till sambon att jag och en arbetskollega (en tjej som jag umgås ganska mycket med även privat) skulle dra ihop en tjejkväll den där lördagen och att han fick åka bort, typ till sina föräldrar eller nått. Tror han gick på det även om han tyckte det var lite jobbigt att bli utslängd *fnissar*

mysan31:
    Vad grejer du hittade på Change, grattis (eller vad säger man?). Låter som att du gjorde riktiga fynd :o). Själv ska jag nog ta en tur till någon annan affär en vacker dag när jag (igen) samlat lite mod och energi... Att leta underkläder är visst inte min grej.

• Barret

Nu har vi bokat övernattning till bröllopsnatten. Blev ett rum på Statshotellet.. Har hört att de har väldigt bra frukost där :o).

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009