• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-13 10:01:56 följande:
    MoonGirl:Trist att du inte kunde komma igår, hade varit roligt att träffa dig IRL. Jag har en bild på klänningen (en väldigt taskig bild när den hänger mot några andra klänningar bara, taget med en mobilkamera) får lägga upp den någon dag när jag sitter hemma och skriver (den ligger på datorn hemma). Håller tummarna för att ändringarna ska ingå i priset!!!miss u:Såg att det börjar bli dags att göra en ny tråd snart, för visst måste man göra det efter 3 månader? Du har säkert mer koll än mig på sånt, bara såg det nu!Det där lät bra! Jag lånar gärna gitarren och tar några bilder också.. om jag får.. kan nog bli enhel del rätt snygga bilder med sån rekvisita!!!
    Ja det hade varit kul att träffa dig IRL också, men det får bli nästa gång!

Ser fram emot att få se kort på din brudklänning

Ja, jag tror också att man måste fixa en ny tråd när det har gått 3 månader, så det börjar bli dags med det snart....
  • MoonGirl

Tessisen: Vilket program använde du när du skrev in "TM" på dina trycksaker? Funderar om vi också ska ha våra bokstäver på våra inbjudningskort....

Idag har jag varit ner till stan och köpt lite mer material till inbjudningskorten, jag hoppas att jag blir klar med prov.inbjudningskorten snart. Blir jag klar med kortet så skulle jag kunna visa det när vi tar en promenix under veckan!

Vad har du/ni för text i inbjudan? Ska fila på inbjudningstexten idag. Jag och min m2b ska sitta ner idag och greja med inbjudningskorten .

Jag var ner till Duka idag och köpte ytterligare några silverfat. Hade tänkt ha de där faten och lägga upp lite vindruvor på. Det blir ju grönt och silver i alla fall en sak som jag märkte var att de där faten har en stark "plast-doft". Jag tror att lukten kommer att försvinna så småningom. Har du märkt något av det?

• MoonGirl

Tessisen: Hoppas att din mor gillade klänningen!! Hoppas du har det trevligt i Kopparberg också!!!

• Barret

miss u:
    Det är verkligen lättare att komma på idéer till andra! Grymt bra att du har lyckats få fram en liten förvarning till din sambo! Dom är så lättlurade *skrattar*

MoonGirl:
    Det var min sambo som hittade utgångsmarschen.. Han gillar sån musik och har själv spelat ganska mycket i blåsorkestrar.. Synd att ändringarna inte ingår i ditt pris.. Vad tar de för att göra ändringarna förresten?

mysan31:
    Vi hade nog tänkt att vi ska fota varandra. Både jag och Tessisen har en system digitalkamera så förhoppningsvis kan vi få ihop några riktigt snygga bilder. Jag ser det lite som en kul grej. Kollade på fujidirekts hemsida och där kan man få en fotobok (som man gör själv med ett program man laddar ner och sedan skickar in) för runt 350:- inkl. porto.

• mysan31

Barett: jag vill ochså vara med om vi alla ska träffas och fotograferas...
    jag har köpt alla mina kläder på change,det blir ju billigare ochså...
    Jag har bara en vanlig canon digital kamera...
    har ni bestämt datum ochså när det ska bli av...vad kul...
    Då blir männen överaskade sen dagen efter bröllopet...
    en fin present till mannen...
    Vem ska vi vara hos sen...

• Barret

MoonGirl:
    Ni finns det några bilder att titta på... :o)

mysan31:
    Vi har inte bestämt så mycket mer än att vi ska göra det.. men jag tror det kan bli bra, gäller bara att fundera ut vilken stil man själv vill ha och vilka grejer man behöver för att göra bilderna lite mer spännande...

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-15 20:21:19 följande:
    miss u:Det är verkligen lättare att komma på idéer till andra! Grymt bra att du har lyckats få fram en liten förvarning till din sambo! Dom är så lättlurade *skrattar* MoonGirl:Det var min sambo som hittade utgångsmarschen.. Han gillar sån musik och har själv spelat ganska mycket i blåsorkestrar.. Synd att ändringarna inte ingår i ditt pris.. Vad tar de för att göra ändringarna förresten?mysan31:Vi hade nog tänkt att vi ska fota varandra. Både jag och Tessisen har en system digitalkamera så förhoppningsvis kan vi få ihop några riktigt snygga bilder. Jag ser det lite som en kul grej. Kollade på fujidirekts hemsida och där kan man få en fotobok (som man gör själv med ett program man laddar ner och sedan skickar in) för runt 350:- inkl. porto.
    Ja, det är verkligen synd att ändringarna inte ingår. De sa att det kommer att gå på ca 1000 kr (det beror på hur många ändringar som ska göras. Blir det mindre ändringar så kostar det mindre osv). Det blir inte mer än 1000 kr i alla fall, men det kan bli mindre än 1000 kr och då är det ju bara bra för min plånbok

Ni borde få bra bilder när ni tar med en systemdigital-kamera!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-15 22:48:54 följande:
    MoonGirl:Ni finns det några bilder att titta på... :o) mysan31:Vi har inte bestämt så mycket mer än att vi ska göra det.. men jag tror det kan bli bra, gäller bara att fundera ut vilken stil man själv vill ha och vilka grejer man behöver för att göra bilderna lite mer spännande...
    Då ska jag kika på dina bilder, vad spännande!
  • MoonGirl

Barret: Vilken fin klänning! Är det med släp?

• Barret

MoonGirl:
    1000 kronor var ju inte så farligt ändå, håller tummarna för att det blir billigare än så i alla fall!

Klänningen är med ett litet enkelt släp. Tycker egentligen att klänningen inte gör sin rätt här på bilden men det är den enda jag har.. vi tänkte inte på att fota när den satt på ju!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009