• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Hej på er!

Tack för fikan igår! Mycket trevligt. Jag fick lov att byta byxor när jag kom hem, men inte mig emot att lufsa runt i mysbyxor på kvällskvisten.

Barret: Bra idé med saxofonen! Min sambo spelar ju gitarr så det skulle vara kul att ha en sån med. Tror det kommer bli svårt att smussla ut hans som står i vardagsrummet när han ska ha grabbarna där. Dom kan nog säkert tänkas få för sig att köra några låtar under kvällen. Han har iofs en gitarr som han inte använder. Den skulle jag kanske kunna smussla på nå vis. Det skulle vara riktigt kul.

• Barret

miss u:
    Han har ingen kompis som ska vara där som du skulle kunna be om en tjänst.. så kan kompisen fråga din sambo om han kan få låna gitarren eftersom han ska göra något (påhittat såklart) den helgen... svårt att ta deras saker utan att de märker. Sambons sax ligger i och för sig undangömd under sängen i vårt gästrum, men ändå... märker han att den är borta är det ju helt kört!

• miss u

Barret: Men vad påhittig du är då! Gäller bara att komma på en kompis som inte redan har gitarr och som han skulle kunna gå med på att låna ut sin till.Jag får nog klura lite på den. Mamma och pappa kommer ju ha våra nycklar när vi är i Thailand. Vi kommer ju hem på måndagen innan fotograferingen så man skulle ju kunna fixa så att dom kan iaf ha den gitarren som han inte använder. Tror det kommer bli jättesvårt att få iväg den han använder. Står på en central plats i vardagsrummet liksom.

• MoonGirl

Halloj!

Det var synd att jag missade fikat igår, men det blir väl flera gånger...

Tessisen: Ska ni ha Oliver som fotograf?

• Barret

miss u:
    Det var smart.. frågan är bara hur du ska få tillbaka den utan att han märker.. för som sagt, om min sambo märker att något är borta kommer han ju fråga och då måste det finnas en ganska bra förklaring annars kommer han börja misstänka något!

• MoonGirl

Barret: Tack för att du håller tummarna för mig! Jag mailade dem på Ruths igår (ang. om det kostar med ändringar på klänningen). Jag hoppas att de säger att det inte kostar något att göra några ändringar. Jag tror att det kostar, men man kan ju alltid hoppas på att det inte gör det! .

Har du någon bild på din klänning, så man får se hur den ser ut? Vore kul!

• miss u

Moongirl: Var trist att du inte kunde komma. Lär nog bli fler gånger. Vi pratade om att göra egna secret boxar till våra män, att vi skulle dricka lite vin (valfritt så klart) och ta kort den 24 januari. Alla tar med sig rekvisita och så ordnar vi med bakgrund hemma hos nån, dock inte hos mig eftersom min sambo ska ha herrmiddag hos oss den kvällen så jag är "utkastad". Du får gärna haka på!

• miss u

Barret: Ja, det kluriga blir ju att lämna tillbaka den. Tror inte att han kommer att sakna den eftersom den ligger längst in i klädkammaren. Får be mina föräldrar köra tillbaka den nångång när sambon är iväg och tränar eller nåt sånt.

• Elide

Troligen så blir det så ja. Vi ska förhoppningsvis träffa honom nästa vecka för att diskutera fram vad vi vill ha fotat och vad det skulle kosta.

MoonGirl skrev 2008-11-13 09:36:13 följande:
    Halloj!Det var synd att jag missade fikat igår, men det blir väl flera gånger...Tessisen: Ska ni ha Oliver som fotograf?
  • Barret

MoonGirl:
    Trist att du inte kunde komma igår, hade varit roligt att träffa dig IRL.
    Jag har en bild på klänningen (en väldigt taskig bild när den hänger mot några andra klänningar bara, taget med en mobilkamera) får lägga upp den någon dag när jag sitter hemma och skriver (den ligger på datorn hemma). Håller tummarna för att ändringarna ska ingå i priset!!!

miss u:
    Såg att det börjar bli dags att göra en ny tråd snart, för visst måste man göra det efter 3 månader? Du har säkert mer koll än mig på sånt, bara såg det nu!

Det där lät bra! Jag lånar gärna gitarren och tar några bilder också.. om jag får.. kan nog bli enhel del rätt snygga bilder med sån rekvisita!!!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009