• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Barret: Jag tänkte på det här med svart paraply. Man får väl köpa ett golfparaply. Dom brukar ju vara stora och går säkert att få tag i svart. Bara en tanke jag kom på...

• Barret

En tusenlapp var ju absolut inte speciellt farligt, fast om jag ska vara ärlig så tror jag inte att jag skulle fixa en sån fotografering...

• Barret

miss u:
    Ja ett golfparaply funkar absolut, frågan är om man kan hitta ett vitt golfparaply... Spelar golf själv så svarta har vi minst två stycken hemma... skulle vara snyggt att ha två med samma design bara...

• miss u

Barret: Vi kan ta kort tillsammans om du tycker att det är jobbigt! Jag avskyr att bli fotad, blir aldrig bra så det måste vara ett riktigt proffs som ska klara av att få till det snyggt. Sen vet jag inte hur det är att posera, känns ju lite skumt. Fast samtidigt kanske det kommer naturligt när man väl sätter igång.

Samma design vore ju snyggt, men tror du att man behöver varsitt? Jag funderar på att bara köpa ett svart. Kan ju vara snyggt med kontrast mot den vita klänningen, eller tror du det ser konstigt ut?

• Barret

miss u:
    Ja det kanske vore en idé... men ja... jo men det kanske kan funka! Har du funderat på vad du skulle ha på dig vid en sån fotografering? Jag har verkligen INGA sexiga underkläder hemma.

Fotografen sa att man i alla fall inte ska ha två svarta eftersom de suger så mycket ljus... Hon föreslog ett vitt till mig och ett svart till min blivande man.

• miss u

Barret: Jag köpte alla mina underkläder som jag ska ha på bröllopsdagen på Change (har halva priset just nu) i fredags, och det var efter det som tankarna kom upp om att fotas. Sambon är såå nyfiken på vad jag har köpt men har sagt att han inte får se. Jag skulle nog även ta på mig slöjan som jag förmodligen ska ha, och smyckena. Ringarna skulle ju vara kul också, men kommer nog inte hinna köpa min vigselring tills dess. Vet inte vilken jag vill ha än!

Bra tips från fotografen. Kan ju hända att mannen försvinner lite om man har svart paraply. Vi får leta vidare efter vita och svarta paraplyer. Hojta till om du hittar nåt. Än så länge har jag inte hittat några i samma design.

• Barret

miss u:
    Jag var också en sväng på Change faktiskt men jag hittade inget förutom några strumpbyxor. Var ganska matt efter att ha tittat på klänningar också så jag kanske ska ge Change en andra chans :o)
    Funderade lite på om man skulle kunna göra fina lite mer romantiska kort, söta kort.. istället för sexiga. Känner mig inte så himla sexig..

• miss u

Barret: Jag lyckades hitta bh, trosor, strumpebandshållare, strumpeband och stockings (stay ups typ) för lite drygt 500:-. Rena kapet. Tycker helt klart att du ska ge dom en andra chans. Jag tänkte nog också att bilderna ska mer romantiska än sexiga, lite bådeock.

Tessisen: Nu har vi tagit sprutan. Gick väl bra. Lite ont gjorde det allt, men inte så farligt. Trodde man skulle få nåt fint Nalle Puh-plåster eller så, men blev bara ett vanligt brunt.

• Barret

miss u:
    Jag köpte faktiskt stay ups och ett strumpeband när jag var där, fast jag skulle vilja hitta bh och trosor också... frågan är bara om jag ska vänta med det tills jag kommer lite närmare den stora dagen.. Hoppas ju på en liten i magen tills dess.

Kan du inte kolla med fotografen om hon gör sånt och vad det skulle kosta? Om du nu ska ta kontakt med henne för de vanliga korten... Annars kan ju jag maila henne. Hon har ju ingen ateljé så det kanske är svårt... jag undrar om dom tar sånna kort på vanliga fotoateljéer? Gah.. hur ska jag våga något sånt...? Sambon skulle allt bli bra förvånad!

• miss u

Barret: Du skulle ju kunna köpa nå fin bh och trosor som du kan ha på korten, och skulle det inte passa sen vid den stora dagen så får du köpa nåt mer. Är ju aldrig fel att ha fina underkläder, allra helst inte när man kan få dom för halva prisen. Sen om det skulle bli så att du inte blir gravid så har du ju underkläder till den stora dagen.

Jag har också funderat över var man skulle ta korten nånstans. Vill ju liksom inte ta hemma i vardagsrummet direkt. Klart du vågar! Min sambo skulle också bli jätteförvånad, men åh så glad över nåt sånt. Du får inte banga på mig nu heller.

Har inte hunnit höra med sambon än om jag ska kontakta fotografen eller inte, men det kan ju inte skada att kolla om hon är ledig den helgen och om hon tar secret box-kort.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009