• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Barret

miss u:
    Nej du har faktiskt rätt, man måste ju faktiskt ha lite fina underkläder om man ska ta kort och skulle jag bli gravid så behöver jag ju inte precis slänga dem utan kan spara dem tills jag går i dem igen :o).

Nej hemma i vardagsrummet vill man ju inte vara.. det måste ju vara på något mysig ställe... Synd att hon inte har en ateljé!

Det vore verkligen roligt att träffa dig (och er andra) någon dag.. är så himla uppbokad bara. Är det ingen som kan tänka sig en fika på torsdag i nästa vecka? Eller kanske en lunch på stan?

Nej det kan ju inte skada att bara kolla om hon är ledig.

• Ia o Puh

Hallå...har läst ifatt..igen...Sååå svårt att få tid vid daotrn just nu då dotter är högt o lågt o överallt...när hon sover är det städa, tvätta o diska som gäller!

Hörde nåt om fika, imorrn?

Vi har bestämt hur våra kort ska se ut, så det kan ja ta med o visa....sen jobbar en kär vän på tryckeri, så han trycker allt hos sig!

• mysan31

Alla. Nu har ni verkligen skrivit så man inte har hunnit läsa på en dag...nu får jag passa på att läsa och hinna ikapp er...

Miss u: Jag har köpt 2 plattor läsk på willys åt dig i lördags om du vill ha...
    Jag tror att dom gick ut nästa år i okt...
    lite blandat...

• miss u

Barret: Man kan aldrig få för mycket av fina underkläder, sägs det.

Läste i nån gammal tråd här om nån som tagit kort hos Porträttstudion. Kan ju vara värt att kolla upp där också, fast dom är säkert dyrare.

Var det nån danskurs du och sambon sysselsätter er med så att du inte kan fika med oss på onsdagar? Hur länge håller den på? Jag har dessvärre inte tid att fika nästa torsdag. Ska träffa min bankman och prata pensionssparande. Vuxenpoäng eller vad?! Tänkte att det kunde vara bra att kolla vad det är man sparar egentligen.

• miss u

Hej Mirja!

Kul att höra att du lever! Kan tänka mig att det är fullt upp, trots att du är mammaLEDIG.

Det har pratats om fika i morgon, men jag vet inte om det sagts nån tid. Jag kan komma till Bredbar vid kl 16:15. Hur är det med er andra?

Ta gärna med dina trycksaker, så gör jag det med, trots att dom inte är klara.

Ia o Puh skrev 2008-11-11 14:42:27 följande:

Hallå...har läst ifatt..igen...Sååå svårt att få tid vid daotrn just nu då dotter är högt o lågt o överallt...när hon sover är det städa, tvätta o diska som gäller!Hörde nåt om fika, imorrn?Vi har bestämt hur våra kort ska se ut, så det kan ja ta med o visa....sen jobbar en kär vän på tryckeri, så han trycker allt hos sig!
  • miss u

Vad gulligt av dig att köpa läsk till mig! Ska du inte ha dom själv? Vet inte hur vi ska lösa det praktiskt då jag inte har nån bil. Skulle iofs kunna ta dom på cykeln om du tar med dom i morgon, fast då måste jag veta det typ nu så jag cyklar till jobbet i morgon. Brukar gå i vanliga fall.

mysan31 skrev 2008-11-11 14:47:30 följande:
    Alla. Nu har ni verkligen skrivit så man inte har hunnit läsa på en dag...nu får jag passa på att läsa och hinna ikapp er...Miss u: Jag har köpt 2 plattor läsk på willys åt dig i lördags om du vill ha...Jag tror att dom gick ut nästa år i okt...lite blandat...
  • Barret

miss u:
    Funderade lite nu på rasten (och diskuterade med en kompis) vad man ska göra med de där korten när man har tagit dem. Vad ska den blivande mannen ha dem till? Jag kanske är lite för praktisk? Ska jag se det som en kul grej bara?

Jo, jag och sambon dansar Lindy Hop på onsdagar. Egentligen börjar det inte förrän 8 så egentligen hinner jag.. Måste nog höra med sambon (igen) om han har möjlighet att fixa mat (och matlådor) själv imorgon... Vore verkligen roligt att träffa er.

Var ligger Bredbar förresten?

Och ja, miss u, det ger verkligen vuxenpoäng att prata pensionssparande :o).

• miss u

Barret: Det är ju tänkt bara som en kul grej, som bara är hans. Skulle inte bli så glad om han började visa den för massa andra direkt. Det blir som ett minne från bröllopet, som en roligare variant av bröllopsfoton.

Vi brukar inte fika längre än till kl 18-18:30 så du hinner gott och väl att fika med oss. Vore kul om du kunde hänga på! Bredbar ligger i Melkerhuset (tillägg: samma hus som jag jobbar i. slut på tillägg), dvs glashuset vid Skrapan med fontänen utanför. Hänger du med på var jag menar?

Jag måste bara förklara det här med pensionssparandepratet. Från början blev jag inbjuden av banken att gå på tjejträff där det skulle pratas pension och bjudas på vin och snittar. Får väl erkänna att jag främst var ute efter vinet och snittarna. Men så blev det för några anmälda och då ringde vår bankman upp mig personligen och frågade om jag ville prata pension ändå. Kunde ju inte fråga om hon skulle bjuda på vin och snittar, så vi bokade in ett möte ändå. Jag skulle visst ta med mig det oranga kuvertet om jag visste var det var. Har ingen aning faktiskt om var det är...

• Barret

miss u:
    Vi få kolla upp vad det kostar.. kunde vara en häftig upplevelse!

Det låter ju bra.. Jo jag tror jag vet vad du menar fast jag har aldrig fikat där. Har varit i Melkerhuset på företagshälsan men inte i övrigt. Jag måste bara kolla med sambon först, det var ett tag som jag lämnade honom hemma med maten ganska ofta, han har inte riktigt kommit över det än *skrattar lite* men det ska nog gå bra. Hoppas.

Men det är ju bra att snacka pensionsspar! Jag skulle också vilja göra det men jag tar mig aldrig tid... Får väl ta mig i kragen någon dag! Det är ju ändå framtiden man ska tala om.

• miss u

Barret: Klart vi ska kolla upp det. Jag hade väl kanske tänkt att lägga runt 1500:- på det. Kostar det mer än 2000:- känns det lite väl mycket, trots att det är till min blivande.

Vi kör lite 50/50 när det gäller matlagning hemma, så jag har bara sagt att jag ska fika med brudarna så han får klara sig själv. Nu har han slutat skaka på huvudet när jag ska iväg. I början när vi fikade fattade han inte hur jag vågade bestämma fika med främmande människor så där. Han har nog fortfarande inte fattat grejen, men säger inte så mycket längre.

Det känns bra att prata pension trots allt. Man eller iaf jag har nollkoll. Men det behövdes en inbjudan för att jag skulle ta tag i det för det är inget jag skulle ta tag i på egen hand.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009