• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Hur många är vi som kommer på fikat idag? Jag kommer vid kl 16:15. Tessisen kommer vid kl 15:30 om hon inte blir sämre. Nån mer?

• miss u

Barret: Vad kul att du kommer på fikan! Så sambon släppte iväg dig trots allt.

Nu har jag mailat till Marit om bröllopsfotografering och secret box. Får se om jag får nå svar...

Trist att du inte hittade nå underkläder på Change. Jag fick prova hur mycket som helst, men hittade till sist nåt som passade. Bättre lycka nästa gång!

• Barret

miss u:
    Ja jag får väl hitta några underkläder på något annat ställe. Är glad över myskläderna i alla fall *ler*

Jo sambon släppte iväg mig. Vi hade lite grejer i frysen så han behöver inte anstränga sig så mycket :o)

Jag undrar hur jag ska känna igen er i eftermiddag/kväll...

• miss u

Barret: Vi hade matlådor i kylen så min sambo klarar sig om han inte orkar/hinner laga mat.

Jag tror nog allt att du kommer att känna igen oss. Dels brukar det inte vara så mycket folk när vi är där. Sen lär det nog synas rätt väl när vi sitter där med bröllopstidningar och inbjudningskort. Brukar inte heller vara sånt vanligt inslag på Bredbar. Första gången vi var där kom tom ägaren till vårt bord och undrade vem som skulle gifta sig. När vi sa alla, fick han ett gott skratt.

• Barret

miss u:
    Du har nog rätt... annars får ni flagga lite om ni ser en vilsen själ komma in där :o)

• Barret

Jag har en fundering om frisörer.. Har ni bokat håruppsättning på någon salong? Vad tar de för att sätta upp håret? Ingår det något löshår då? Jag hade tänkt boka där jag brukar kluppa mig, men det är tydligen svindyrt att sätta upp där.. funderar på om jag ska få panik eller inte :o)

• miss u

Lovar att flagga om jag ser nån vilsen själ som ser misstänkt ut.

Som jag har fattat det som kostar det runt 2000:- för håruppsättning, iaf på Unik där jag klipper mig. Tessisen har bokat hår och smink där. Själv ska jag låta en barndomskompis fixa hår och smink, så jag klarar mig billigt undan. Hon har hållt på med mitt hår och smink under hela vår uppväxt så jag är inte orolig över att det inte ska bli bra.

• Barret

2000:- är vad jag tänkt mig att det kostar också... Frågan är om det drar iväg väldigt mycket i pris om man behöver löshår, jag har ju inte så långt hår.

• miss u

Ingen aning om hur det är om man vill ha löshår faktiskt. Det går ju att göra snygga frisyrer till kort hår också. Jag håller på att spara ut mitt hår till sommaren, så man kommer väl se för taskig ut i håret tills det är dags.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009