• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Barret

Ja man kanske kan göra något fint med kort hår... *funderar*

• Barret

miss u:
    Jag kollade lite på porträttstudion och där står det att en porträttfotografering kostar: 600:- för en person och att en box med ett album till t.ex. morgongåva kostar 1500-1800kr beroende på vilken storlek (8 bilder i varje album förstår jag det som).

• miss u

Barret: Om du klarar dig med ditt korta hår beror ju helt på vad du tänkt för stil.

Jag fick svar från Porträttstudion som jag skrev om i morse, fast du kanske inte såg det. Det kommer att kosta 700:- för fotograferingen nästa år och sen hade dom nåt album för 1100:- med 8 bilder. Jag skulle helst vilja ha ett ställe där man blir lite tillsnofsad så man ser lite bra ut också.

• Barret

miss u:
    Jo jag såg att du hade mailat dom men jag viste inte att du hade fått svar.. Okey så 1800:- alltså. Det känns ju ganska överkomligt tycker jag!

Jo jag kanske klarar mig med mitt hår... Ni får väl se ikväll så kanske ni får något förslag :o)

• miss u

Barret: 1800:- är helt okej pris, men tydligen hade mrs Dilley varit på ett ställe där man fick typ samma för 1995:- och då blev man sminkad och fixad i håret för det priset. Tyvärr låg det stället i Stockholm och blir ju lite krångligt att åka dit för att ta korten och sen hämta korten, allra helst utan att sambon märker nåt.

• Barret

miss u:
    Ja precis... i en annan tråd var det en tjej som skulle bli fotat av en kompis, jag funderar på om man skulle kunna fixa bilderna själv på något vis..

• miss u

Barret: Det bästa vore väl att kunna fixa bilderna själv, men jag känner inte så många som har en bra kamera, förutom svärmor! Man skulle iofs kunna fråga om man får låna hennes kamera, och att komma ihåg och ta bort bilderna innan man lämnar tillbaka den.

• Barret

miss u:
    Jag har en ganska bra systemdigitalkamera men jag har inte hunnit lära mig så himla mycket än... och jag kan ju inte ta bilderna själv ändå.. Frågan är bara om "vem som helst" kan ta bilderna eller om man måste hitta någon som är ganska duktig på att fota.. och till nästa problem, var skulle man ta bilderna i sånna fall?

• miss u

Barret: Då har vi en kamera iaf. Platsen är ju helt klart svårast. Man vill ju ha lite rekvesita, vad nu det skulle tänkas vara.. Jag kan ju fota, även om jag inte är nåt proffs. Om jag ska ta bilderna direkt efter Thailand betyder det att det måste bli i slutet av januari eller början av februari, så man lär ju vara inomhus iaf. Skulle iofs inte vilja kråla mig i underkläder ute ändå.

• Barret

miss u:
    Det låter ju ganska bra. Vi ska till Bali i 2 veckor (åker i slutet av december) så i slutet av januari skulle vara perfekt... då är jag också förhoppningsvis brun och fin :o) Hum... bra att ha lite tid att redigera bilderna och fixa något albumliknande också... Men plats... *funderar så det knakar* Jag har säkert någon kompis vi kan vara hemma hos... så får man typ spänna upp ett lakat så man får en snygg bakgrund..

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009