• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-16 19:53:18 följande:
    MoonGirl:Jag har inte fått hem klänningen än, eftersom det är endel förändringar som ska göras så får klänningen bo på Ruths tills vidare. Roligt med ett eget monogram, jag har faktiskt gjort ett egen monogram men jag är inte helt 100% nöjd med det, så jag ska jobba vidare lite. På vilken sida hittade du monogramet?mysan31:Vart beställde du ditt vita paraply?
    Kul att du har gjort ett eget monogram. I vilket program gjorde du det i? Om du surfar in på www.monogramsidan.se så får du se på många monogram. Det kostar 40 kr/st för ett monogram.
  • MoonGirl

mysan31: Nu läste jag att du hade köpt ett ivoryfärgat paraply . Vad kostade det?

• Barret

mysan31:
    Tack, ska kolla in hemsidan sen då!

MoonGirl:
    Vi ska också ha kuvertavgift och inga barn.. Vi har skrivit såhär:

"Kuvertavgift: 300 kronor
    - enda och bästa bröllopspresenten!

Under denna vuxna akt, får barnen stanna hos sin vakt
    Men om bröstet måste amma, för barnet följa med sin mamma."

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-16 20:30:50 följande:
    mysan31:Tack, ska kolla in hemsidan sen då! MoonGirl:Vi ska också ha kuvertavgift och inga barn.. Vi har skrivit såhär:"Kuvertavgift: 300 kronor- enda och bästa bröllopspresenten!Under denna vuxna akt, får barnen stanna hos sin vaktMen om bröstet måste amma, för barnet följa med sin mamma."
    OK! Tack för tipset!

Vi har skrivit så här om kuvertavgiften just nu: "Bästa presenten är gästernas närvaro - vi önskar oss ingenting utom en kuvertavgift på 250 kronor per person". Men det här med barnfritt på festen har vi ej formulerat ännu. Men det som ni hade skrivit om barnfritt var bra!
  • MoonGirl

Barret: Får vi också använda den där ramsan om barnfritt? Skulle det vara OK för din del?

• Barret

MoonGirl:
    Självklart får ni det! Jag hittade versen ursprungligen här på BT men har omarbetat den lite och gjort den kortare. Tycker den blev ganska bra.

Just nu håller jag på att formulera lite information som kan vara bra för gästerna att ha inför bröllopet t.ex. boende för långväga gäster.
    Är det någon mer information jag bör skriva?

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-16 21:05:25 följande:
    MoonGirl: Självklart får ni det! Jag hittade versen ursprungligen här på BT men har omarbetat den lite och gjort den kortare. Tycker den blev ganska bra. Just nu håller jag på att formulera lite information som kan vara bra för gästerna att ha inför bröllopet t.ex. boende för långväga gäster. Är det någon mer information jag bör skriva?
    Jag har omarbetat rimmet litegranna nu också, så det kommer inte att bli helt identiskt som erat.

Ska ni skicka med en vägbeskrivning på var kyrkan + festlokal kommer att vara någonstans? Visst ska ni gifta er i Badelunda kyrka som vi också ska göra? Vi hade tänkt skicka med en vägbeskrivning till Badelunda kyrka + var festen och middagen kommer att hållas. Det blir väl i ett löst blad till inbjudningskortet, tror jag?

Ja, vi kommer också att bjuda folk som bor långt ifrån Västerås. Brukar man skriva med tips på boende för långväga gäster? Det kan ju vara bra för dem att veta var de kan sova för natten efter festen förstås.... =)
  • MoonGirl

Barret: Jo, information om var kyrkan + festlokalen är kanske kan vara bra att ha med?

• MoonGirl

Barret: Jag menar vägbeskrivning till kyrkan & till festlokalen

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009