• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • mysan31

miss u: Har ändrat mitt inbjudningskort med 250 kr vuxen...
    Det låter lite bättre...

• miss u

mysan: Tanken var nog inte att ha snittarna som förrätt, men det var ju en bra idé. Vi har inte planerat in nån nattamat än. Har som sagt inte kommit så långt i planeringen.

Det är Moongirl som varit kontakt med bageriet i Hallsta, så jag vet inte vad dom gör för tårtor, men jag antar att dom gör alla möjliga. Har inte varit där och tittat än.

• mysan31

miss u: Vi funderar att ha nån förätt som ligger framme,när vi kommer, sen blir det buffe...det ser lite finare ut tror jag

• miss u

mysan: Det är så vi tänkt också! Känns som en bra idé! Har varit på ett bröllop när det var så och det kändes helt naturligt.

• mysan31

miss u: Det verkar som det är bara du och jag som är inne på tråden...Ler...
    Har ni kommirt på nå mer vad ni ska ha för drinkar och vad dom ska heta...
    Det enda vi vet är att vi ska väl ha 4- 5 st drinkar,men vad vi ska ha och vad det ska heta,vet vi inte än...

• mysan31

miss u: ska ni ha paraply,
    Jag beställde paraply från brollopsbubblor.se
    och sen beställde jag bröllopsbubblor,dom med hjärta och sen var det duvor...får se om det kommer snart...
    Ska ni ha ris eller bröllopsbubblor...

• miss u

mysan: Det verkar inte bättre, och jag ska alldeles strax gå hem. Är fortfarande på jobbet.

Vi har inte bestämt nå mer om drinkarna. Ojoj, känns som det är mycket som vi inte bestämt än. Men vi kommer nog ha 4-5 drinkar varav två ska vara våra raggardrinkar. Just dom kommer att kosta lite mer, där den extra slanten kommer att gå till bartendern som är singel! (Om han nu är det i sommar och om han vill ställa upp. Inte frågat än.)

• mysan31

miss u: Jag ska ochså snart sluta,jag måste börja med att göra tacos..
    sambon är på väg hem

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-19 10:20:18 följande:
    MoonGirl:Se vem som skriver mest nu *skrattar* ska försöka svara på allt :o). Jag var faktiskt inne på PRV igår och insåg att det var dit man skulle vända mig. Däremot förstod jag inte riktigt om min blivande måste byta namn först och jag sen eller om vi kan båda göra det samtidigt... Måste nog gå in och läsa igen.14 kilo är verkligen mycket *håller tummarna*. Funderade lite på viktklubben förut faktiskt men jag håller mig till Viktväktarna en stund till.. Får se hur länge jag orkar.Jo vi träffade Marit för någon vecka sedan. Hon bor här i Västerås och var jätte sprallig och rolig. Kändes som att jag faktiskt kommer kunna slappna av med henne vilket jag tidigare var lite orolig för. Vi kommer betala 5500:- för två timmars fotografering. Då redigerar hon de ca 300 bilderna och så får vi dem på en DVD-skiva. Känns perfekt eftersom jag sen vill göra ett eget album och så. Hon erbjuder album också, men jag vill göra själv :o).Du kan gå in på www.vi-foto.se och titta!Jag bor här i Västerås, på Haga, och jobbar som mekanikingenjör. Själv då?
    Ja, i förmiddags skrev jag mycket i forumet .

Ja, du får läsa på PRV:s hemsida om det där med efternamnsbytet. Jag minns att det kostar 3000 kr om en hel familj vill byta efternamn, annars kostar det 1500 kr/person. Men dessa uppgifter fick jag 2005, det är ju tre år sedan. Det kan ju ha ändrats (med priserna). Annars kan du ju ringa dem på PRV och höra med dem vad som gäller, om din blivande man måste byta till Hedqvist först och du sedan osv. Lycka till!

Hur mycket tar Marit för att göra ett album? Eller jag kan ju gå in på hennes internetsida och/eller ringa henne och fråga i stället. Tack för internetlänken! Jättesnällt av dig! Vi jagar efter fotograf nu, så hon kan vara aktuell för oss!

Vad kul att du ska göra ett eget bröllopsalbum sedan!

Jag bor också i Västerås och faktiskt också på Haga . Jag bor på Haga Parkgata. Kanske vi t o m är grannar? Jobbar du ute på Finnslätten kanske? Jag skrev mitt ex.jobb på ABB och det var så smidigt att ta cykeln ut dit (eftersom det låg så nära Haga-området).
  • mysan31

moongirl: Har ni bokat bröllopstårta i hallstahammar...
    Fick man välja vika fyllningar man ville ha i tårtan...

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009