• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

Så här har vi skrivit i vår inbjudan!

Välkommen att fira vår bröllopsdag med oss!

-Namnet/namnen på den/de som är inbjuden/inbjudna-

Inbjudes att med sin närvaro hedra vigselakten mellan
    mitt förnamn + efternamn och min sambos förnamn + efternamn

Den 15 augusti 2009 kl. 16.00 tågar vi in i Badelunda kyrka, strax utanför Västerås, för att bli herr och fru Silverberg.

Efter vigseln inbjudes Ni att deltaga vid middag och fest på Brunnby gård.

Under denna vuxna akt,
    får barnen stanna hos sin vakt.
    Men om barnet brukar amma får bebin följa med sin mamma.

Bästa presenten är gästernas närvaro - vi önskar oss ingenting utom en kuvertavgift på 250 kronor per person, insatt på konto xxx xxx (och mitt namn) senast 20/6. Glöm inte att skriva ert namn på inbetalningen.

Sara & Mikael
    Osa senast den 20/6

Vad tror ni om denna text? Är det något mer som jag bör ha med i inbjudan??

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-19 20:38:03 följande:
    mysan31:Du kan ju göra som oss, vi har tänkt dela ut vägbeskrivning till festlokalen när vi är i kyrkan..
    Ja, det var en bra idé!!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-19 20:50:13 följande:
    mysan31: Ja det var så vi tänkte också, fast vi kommer nog bifoga en vägbeskrivning till kyrkan i inbjudan också, men det är mest för att det är lite småknepigt (tycker jag) att hitta till Badelunda om man inte är ifrån stan.
    Jag håller med dig, Barret, (vad heter du egentligen?) att det är lite småknepigt att hitta ut till Badelunda kyrka. Det behövs nog en liten vägbeskrivning. Man kanske inte kan räkna med att alla har en GPS idag. Inte mina föräldrar i alla fall
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-19 21:07:02 följande:
    moongirl: Vad får du äta när du går med i viktklubben:Jag har oochså tänkt att jag ska gå med där,men det har inte blivit nå av...Jag har vara gjort på mitt sätt i stället...
    Alla sätt är bra utom dom dåliga! Om ditt sätt fungerar så är ju det jättebra!

Ja, jag brukar följa de matrecept som de har på VK. De har jättegoda recept. Häromdagen gjorde jag grekiska köttbullar med fetaost i. Supergott! VK:s kycklinglasagne är t.ex jättegod!! Det finns massor med recept där på VK som man kan göra. Sedan för man bara in i en matdagbok vad man har ätit under en hel dag. Jättesmidigt! Sedan fyller man i hur mycket man har motionerat mm.
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-19 21:12:24 följande:
    MoonGirl:Vi pratade lite om efternamn tidigare ikväll och jag tror att vi bestämde oss för Hedqvist.. Lite läsigt att bara bestämma det sådär, men ändå härligt på något sätt!!!Det är nog inte någon större skillnad mellan ett exjobb och en C-uppsats :o). Låter som ett spännande projekt.
    Häftigt att bestämma ett efternamn bara så där! Ni har gjort ett bra val, tycker jag!

Jag tror inte heller att det är någon större skillnad mellan ett ex.jobb och C-uppsats-skrivande, båda leder ju till en examen i ett huvudämne
  • mysan31

moongirl: Vi hade ochså tänkt att skriva vilka som var inbjudna,men blir det inte krångligt att ändra varje gång du ska skriva ut...

Jag tycker det är bra som du har skrivit....

• MoonGirl

Ni som skulle vilja ha prosciotto till förrätt, vad kan man ha till det? Tänkte om jag skulle skicka iväg en förfrågan till cateringfirman som vi tänkte anlita om de kan göra prosciotto till förrätt. Parmaskinka är ju gott!

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-19 21:27:21 följande:
    moongirl: Vi hade ochså tänkt att skriva vilka som var inbjudna,men blir det inte krångligt att ändra varje gång du ska skriva ut...Jag tycker det är bra som du har skrivit....
    Hmmm. Ja, det kanske det blir.... hmmm....

Vi har skrivit inbjudningstexten i Word och sedan tänkte vi skriva ut texten på transparenta papper. Tycker att det borde funka att bara ändra om texten på de inbjudnas namn varje gång man skriver ut. Vi vill gärna ha med de inbjudnas namn eftersom det är det "enda" stället som man kanske kan skriva dem som man vill bjuda in till bröllopet. Om man skriver deras namn på kuverten, är nog inte så bra, med tanke på att de kanske kastar kuverten och inte minns vilka namn som stod i inbjudan. Vi ska ju inte bjuda barn, så då vill vi förtydliga att det bara är de vuxna vi vill bjuda in. Det räcker med att Erik springer runt på festen och drar mamma i brudklänningen, ha ha! .
  • MoonGirl

Barret: Hur ska ni göra med transporten från kyrkan? Blir det häst och vagn-transport?

• MoonGirl

mysan31: Skulle du få betala för några ändringar på din brudklänning nästa år? I så fall, hur mycket skulle ändringarna kosta?

Ska ni bjuda både vuxna och barn på samma maträtt på bröllopet?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009