• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Barret och Moongirl: Jag har mailat Marit igen och frågat om hon kan tänka sig att fota oss liiiite senare än mellan kl 12-13. Bara en halvtimmes förskjutning skulle göra stor skillnad. Hoppas att det går. Det ulitmata skulle ju vara att fotas mellan kl 13-14 och sen ha vigseln kl 15.

Tessisen: Hur går det med er och Oliver? Har ni träffats och bestämt nåt? Skulle ni ha honom hela dagen eller hur var det?

Kan inte Marit skjuta på tiden får jag nog börja leta ny fotograf, igen.

• Barret

MoonGirl och miss u:
    Jag håller tummarna för er båda två! Det vore ju jätte roligt om vi alla valde samma fotograd.. Åh, hoppas hon kan!

Själv sitter jag här och tittar på soluppgången, sitter vid fönstret och kan inte låta bli att titta ut lite då och då.. Det är ganska mysigt (även fast jag är på jobbet).

MoonGirl:
    Jag vet inte hur lång tid det kan ta med bruduppsättningen och det, men jag skulle gissa på kring 2 timmar beroende på hur snabb hon/han är.

• MoonGirl

miss u: Ska ni boka en timmes porträttfotografering med Marit?

• MoonGirl

Barret och miss u: Ja, det vore jättekul om vi alla valde samma fotograf! Jag har mailat några ggr till Marit nu under förmiddagen, vi får se vilken tid hon har över till oss och om det passar schemamässigt. Jag har pratat med frisören (som ska bla göra min bruduppsättning). Sminkning och bruduppsättning tar mellan 3-4 timmar (beror ju på vilken frisyr man vill ha) de sa att de har räknat med att man ska hinna äta där innan också.

Vad mysigt att sitta och titta på soluppgången

• Barret

3-4 timmar? Gahh.. det var verkligen lite längre tid än jag hade tänkt mig... fast jag ska i och för sig inte sminka mig där så jag kanske klarar mig på någon timma mindre. Jag ska träffa min frisör om 1,5 vecka... Ska försöka boka in håruppsättning och sånt då! Blir spännande. Är fortfarande lite fundersam på vad jag vill, har ju inte så himla långt hår (har några cm kvar till axellängd...) Om någon har tips så tar jag glatt emot!

• miss u

Jag har mailat till henne förut och frågade om hon var ledig efter vår vigsel, men tydligen hade hon bara tid kl 12-13. Har mailat igen för att kolla om det går att skjuta lite på den tiden. Det skulle passa oss bättre. Sambon har ju nu ändrat sig och vill fotas innan vigseln ändå. Att han ska hålla på att ändra sig hela tiden. Vet inte hur många gånger jag har ändrat mig så egentligen är det väl inte mer än rätt!

MoonGirl skrev 2008-11-21 09:40:48 följande:
    miss u: Ska ni boka en timmes porträttfotografering med Marit?
  • miss u

Kan du tänka dig att ha nån tiara eller blomma i håret? Det gör ju rätt mycket utan att man behöver göra så mycket med håret. Kändes som du mest trivdes med håret utsläppt? Då ska du ha det på bröllopsdagen också.

Jag har inte heller hittat nån frilla som jag kan tänka mig än. Har ju inte heller så mycket hår.

Barret skrev 2008-11-21 10:02:26 följande:
    3-4 timmar? Gahh.. det var verkligen lite längre tid än jag hade tänkt mig... fast jag ska i och för sig inte sminka mig där så jag kanske klarar mig på någon timma mindre. Jag ska träffa min frisör om 1,5 vecka... Ska försöka boka in håruppsättning och sånt då! Blir spännande. Är fortfarande lite fundersam på vad jag vill, har ju inte så himla långt hår (har några cm kvar till axellängd...) Om någon har tips så tar jag glatt emot!
  • Barret

Jag har faktiskt funderat lite på en tiara och tror att jag vill ha det... Funderar på om man bara kan tuppera håret bakom tiaran lite så att tiaran liksom ligger mot håret, men jag vet inte... Men det är som du säger, egentligen trivs jag bra med håret utsläppt och då kanske jag ska ha det på bröllopsdagen också!

miss u skrev 2008-11-21 10:10:56 följande:

Kan du tänka dig att ha nån tiara eller blomma i håret? Det gör ju rätt mycket utan att man behöver göra så mycket med håret. Kändes som du mest trivdes med håret utsläppt? Då ska du ha det på bröllopsdagen också.Jag har inte heller hittat nån frilla som jag kan tänka mig än. Har ju inte heller så mycket hår.
  • Elide

Moon girl: Förhoppningsvis så kommer vi träffa honom i december innan vi åker. Ursäkta att jag varit dålig på att svara på dina mail. Men känner mig lite låg för tillfället. Så allt går på sparlåga just nu. Hur går det i Hallsta föresten?

• MissDzeny

Ah känner mig lite lugnare nu, man vill ju bara att allting ska bli perfekt. Så tänk om man väljer fel hehhe. Vigse´ln blir borgerlig, lokal har vi hittat vi behöver bara bekräftelse på att d e våran:D...
    När det gäller maten ser jag att ni har diskuterat runt omkring här vad som är rimligt. Var på ett bröllop i sommras där dom hade lagat maten själva och dukat det jättefint på ett långbord och så fick man plocka själv vad man ville ha. Dom hade lite olika kötträtte, potatisgratäng, lite olika sallader, jättegott, och inte alls nått dyrt:D

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009