• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-22 19:43:04 följande:
    Vi kommer att göra en egen spelista och fixa ett bra högtalarsystem. Känns som detta med band inte är något för oss att lägga pengar. Vi känner att det finns viktigare saker för oss att lägga det på.Moon girl: Du kan ju alltid maila till Oliver och kolla med honom du med. Vi har ju inte samma datum..
    Vad hade ni tänkt ha för högtalarsystem? Har du något system att rekommendera? Har ni kollat ut något system som ni ska hyra eller så? Känns som det är dags att ta tag i det där också (fixa musik) till festen. Vi skulle nog också vilja göra en spellista med lite blandad musik och fixa något högtalarsystem. Det känns alldeles för dyrt med live-band.

Ja, jag/vi måste ta och leta vidare efter en fotograf. Boka en tid lite senare på eftermiddagen närmare vigseln. Det är inte det lättaste att hitta någon som passar. Men vi letar vidare. Har du Olivers hemsida, så man kan få se på hans bilder som han har tagit?
  • MoonGirl

Det är väl dags att göra en ny tråd för Västerås-brudar 2009?

• MoonGirl

miss u: Fixar du en ny tråd för oss?

• Elide

En av m2b´s styvbröder tror vi har ett bra högtalarsystem så vi tänkte fråga honom om vi fick låna det.
    Jag kommer faktiskt inte ihåg vad adressen är till hemsidan. Ska kolla runt lite få se om jag hittar den. Annars får du la inboxa Ia o Puh.

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-22 23:27:43 följande:
    En av m2b´s styvbröder tror vi har ett bra högtalarsystem så vi tänkte fråga honom om vi fick låna det. Jag kommer faktiskt inte ihåg vad adressen är till hemsidan. Ska kolla runt lite få se om jag hittar den. Annars får du la inboxa Ia o Puh.
    OK! Jag vet att jag var in på Olivers hemsida någon gång förut, men jag hittar inte åt adressen nu.

Jag har hittat en annan trevlig hemsida:

www.spira-kortdesign.se/broellopskort/vigselprogram/
  • Barret

MoonGirl:
    Jo de är nog lite dyrare än Marit men man kanske kan göra någon deal med dom och inte få allt som paketet ingår utan bra korten och sen bilderna på en skiva. Men som sagt, i det långa loppet så tror jag att man "vinner" på att ha dem själv på en skiva och kunna skriva ut eller förstora upp precis när man vill. Jag håller tummarna för er.

Var roligt att ni har köpt hus! Jag är sååå avundsjuk. Vi har också funderat på att bo lite utanför Västerås men jag tror att vi kommer hamna lite närmare tillslut ändå. Sambons föräldrar bor i Köping men i övrigt har vi bara ett gäng med kompisar här inne i Västerås (har ju bara bott här 1,5 år). En vacker dag hoppas jag verkligen att vi står där med vår villa.

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-23 12:22:51 följande:
    MoonGirl:Jo de är nog lite dyrare än Marit men man kanske kan göra någon deal med dom och inte få allt som paketet ingår utan bra korten och sen bilderna på en skiva. Men som sagt, i det långa loppet så tror jag att man "vinner" på att ha dem själv på en skiva och kunna skriva ut eller förstora upp precis när man vill. Jag håller tummarna för er. Var roligt att ni har köpt hus! Jag är sååå avundsjuk. Vi har också funderat på att bo lite utanför Västerås men jag tror att vi kommer hamna lite närmare tillslut ändå. Sambons föräldrar bor i Köping men i övrigt har vi bara ett gäng med kompisar här inne i Västerås (har ju bara bott här 1,5 år). En vacker dag hoppas jag verkligen att vi står där med vår villa.
    Ja, de är lite dyrare än Marit. Vi har preliminärbokat dem på Weddingbook den 15/8, de hade tid kl 14. det stod på hemsidan att de är två fotografer som kommer och plåtar (och då blir det i flera olika vinklar). Sedan ingick obegränsade kort under en timme och valfritt antal av familjemedlemmar. Erik (sonen) ska ju vara med på kort och sedan vår tärna. Det blir nog bra med dem från Weddingbook. Jag gillade deras kort (och även Marits kort). Vi ska träffa fotografen/fotograferna den 5/12 och prata tider, paket, priser mm. Känns så skönt att man har preliminärbokat en fotograf! Vi hade tänkt bli plåtade vid 14-tiden. Kanske ute vid Anundshög. Nära och bra till Badelunda kyrka

Var är du född och uppvuxen någonstans? Kul att din sambo är från Köping! Jag känner inte till Köping, men jag vet att det är ca 2 mil dit från Hallsta . Det fanns ett jobb där på kommunen i Köping som jag var lite sugen på att söka, men jag gjorde inte det, tyvärr.

Ja, hoppas ni också hittar erat drömhus snart!

Idag när vi var på babysim med Erik så visade det sig att en mamma som går i samma babysimgrupp som oss (med sin dotter) hade vuxit upp i samma hus som vi har köpt! Världen är allt bra liten!! hon hade bra positiva saker att säga om huset, så det var väl tur. Hon nämnde att hon själv var sugen på att köpa det, nu när huset var till salu....
  • Elide

Nu ni brudar. Har fixat sminkning till vår secret box fotografering om ni e intresserade? Det är helt gratis.
    Har en kompis som är Mary Kay konsult och jag pratade med henne idag och hon och en kompis kan komma och sminka oss gratis. För det är så att de har en sminktävlig inom Mary Kay där de tar före och efter bilder på de som de sminkat och det skulle de kunna göra på oss denna dag. Hur låter det?

• MoonGirl

Tessisen: Vad heter typstilen som du har på ditt monogram? Tycker du att det är fult att blanda olika bokstavsstilar i ett monogram? Har inte hittat ett monogram som jag riktigt har fallit för ännu. Jag har mailat Kerstin tusen ggr nu och hon har gett mig olika förslag, men jag känner mig inte riktigt nöjd ännu. Vad tror du om monogrammet, ms34? (bokstaven S är en annan bokstavsstil än M:et). Klicka dig fram på bokstäverna MS.

• MoonGirl

Tessisen: Vad skulle ni ha för bokstavsstil i er inbjudan? Eller i alla era trycksaker?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009