• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-25 10:52:18 följande:
    MoonGirl:Vi ska köpa vår tårta genom Chantal (ligger i Punkt) eftersom Björnögården har samarbete med dem och tårtan ingår i det priset som vi sedan betalar till Björnögården.. Hoppas dom har något bra att välja på :o). Vi ska träffa dem på tisdag!
    OK! Chantal vet jag inte vad det är för ställe. Hoppas de har goda tårtor! Vad skulle ni vilja ha för fyllning i tårtan? Vad tar de för pris per person?

Nu har jag bokat catering och serveringspersonal till den 15/8!
  • Barret

Chantal är fiket som ligger mitt i Punkt. Jag har ingen aning om vad de tar för pris per person, men jag kan fråga när jag träffar dem, om jag kommer ihåg det!
    Jag skulle gärna vilja ha choklad i tårtan, men i övrigt vet jag inte... Det är svårt det där!

MoonGirl skrev 2008-11-25 12:13:17 följande:
    OK! Chantal vet jag inte vad det är för ställe. Hoppas de har goda tårtor! Vad skulle ni vilja ha för fyllning i tårtan? Vad tar de för pris per person? Nu har jag bokat catering och serveringspersonal till den 15/8!
  • Elide

Moon girl: Det kotade 49 kronor per bit men då ingick utkörning inom Västerås.

Du kan gå in på deras sida. systrarna.net

• Elide

Vi vill ha choklad och hallon med i tårtan. Kanske passionsfruktsmouss också. Vi funderar på olika samker på varje våning..

• miss u

Tack för all info! Vi kommer ju ha festen inom Hallstas kommun, så det lutar åt att vi tar tårtan därifrån. Fick du nå svar på varför bröllopstårtan kostade så mycket mer?

Lite dumt av dom att ta så mycket i utkörningsavgift till Västerås. Tror dom skulle tjäna på att leverera till Västerås också.

MoonGirl skrev 2008-11-25 10:32:06 följande:
    miss u och till alla andra som är intresserade av att höra information om Håkans bageri i Hallsta: Nu har jag ringt till bageriet! Bröllopstårta kostar 37 kr/person. En vanlig tårta kostar 18 kr/person. När det gäller bröllopstårta kan man välja fyllning själva, allt kan de inte göra, men så gott som allt. Det får man komma överens med dem. Tårtställning ingår i priset. Tårtorna levereras i kartonger och man bara ställer upp dem själva på plats. Om bröllopstårtan ska levereras till Västerås så kostar det 500 kr (!!!) och inom Hallstahammars kommun 50 kr i utkörningsavgift. Hade gärna beställt en bröllopstårta därifrån, för de har så goda tårtor!! Men har inte lust att betala 500 kr i utkörningsavgift.Varifrån ska ni andra beställa bröllopstårta ifrån? Tessisen: Visst skulle ni beställa tårta från Systrarna Ericsson? Vad tar de för pris per person? Ingår ställning och utkörning inom V-ås?
  • Barret

Vi har också funderat på hallon faktiskt, det ger en riktigt fin kontrast mot chokladen... Passionsfrukt låter också riktigt smarrigt! Åh vad svårt det kommer vara att välja!

Tessisen skrev 2008-11-25 13:41:30 följande:
    Vi vill ha choklad och hallon med i tårtan. Kanske passionsfruktsmouss också. Vi funderar på olika samker på varje våning..
  • Barret

Angående den där secret boxen...
    Vilka är det som vill vara med? Har vi bestämt var vi ska vara? Tessisen, visst hade du en systemdigitalkamera? Jag har också en, men det är kanske bra med två eftersom vi verkar bli ett gäng! Tänkte att det kunde vara bra att få klart med de mesta planerna innan alla åker iväg på sina resor..

• miss u

Alla: I lördags var jag till en skräddare och provade klänningar. Fastnade helt för en av Asperas balklänningar. Jättefin! Var tom en tant i butiken (kund alltså) som kommenterade hur fin jag var i klänningen. Helt spontant så där. Lutar åt att jag kommer att kolla efter tyg i Thailand och få nåt liknande uppsytt om det känns bra, annars köper jag den i Sverige. Kostade bara 3000:- så det är inte katastrof om det inte blir klänning i Thailand.

OCH på söndag ska vi till Hamncafét och kolla hur det ser ut och om vi får plats. Den nya ägaren skulle duka inför julbord i Magasinet så då får vi se hur det blir. Ska även åka till kursgården som ligger vid vattnet också och kolla hur det skulle bli där.

OCH så har vi bestämt oss för Marit. Hon kunde skjuta fotograferingen till kl 12:30-13:30. Har mailat och ska boka in fika. Sambon tycker väl att det är lite överflödigt att fika (han är inte mycket för att fika ute överhuvudtaget), men skulle ställa upp och sitta med iaf.

OCH så har vi i stort sett bestämt oss för en trubadur också. Sambons storebrors granne blir det. Han skulle visst spela på sambon lillebrors bröllop på lucia (många bröder är dom) så då kan vi passa på att lyssna på honom och prata några ord.

Det rullar på bra nu.

OCH jag ska lägga upp ny tråd. Stängs den här ner helt om jag inte fixar det typ idag eller i morgon? Nån som vet?

• miss u

Jag är på iaf! Och vi kan inte vara hemma hos oss. Mer än så vet jag. Hmm, måste ju börja smussla undan lite grejer som jag ska ha med mig.

Barret skrev 2008-11-25 14:09:25 följande:
    Angående den där secret boxen...Vilka är det som vill vara med? Har vi bestämt var vi ska vara? Tessisen, visst hade du en systemdigitalkamera? Jag har också en, men det är kanske bra med två eftersom vi verkar bli ett gäng! Tänkte att det kunde vara bra att få klart med de mesta planerna innan alla åker iväg på sina resor..
  • Barret

miss u:
    Åh vad roligt med klänning! 3000 lät som ett väldigt bra pris. Har du ingen bild på den?? Jag är sååå nyfiken, såklart :o).

Vad roligt att ni har bestämt er för Marit, hoppas ni kommer gilla henne!

Vad det gäller tråden så tror jag att den stängs ner för nya inlägg efter idag och att vi fortfarande kommer kunna gå in och läsa men inte skriva nytt... Det vora nog bra om du kunde lägga upp en ny.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009