• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Barret

MoonGirl:
    Godmorgon *skakar hand tillbaka* :o)
    Jag vet faktiskt inte hur man ska göra om de glömmer att betala in kuvertavgiften.. men de borde ju göra det i samband med att de anmäler sig kan man tycka! Annars får man ringa och påminna..

Jag lovar att dela med mig av vägbeskrivningen när jag har någon :o).

Vi ska nog ha sparris till vår förrätt så det stämmer säkert att många brukar ha det ihop :o).

Vi funderade lite på limmo faktiskt, men jag vet inte om jag tycker det är värt pengarna för att bara åka en liten bit... kanske sparar de slantarna till något roligare... men jag vet inte, ena studen vill jag åka i något roligare än en vanlig bil och andra stunden spelar det ingen roll.. Gahh.. vilken beslutsångest *skrattar*

• miss u

Ingår även alkoholen efter middagen i det priset? Vi tänkte ha betalbar efter middagen så där får vi in det vi lagt ut för drickat iaf. Ni skulle inte ha med barn va? Det är ju dom som kostar egentligen. Ägaren har inte sagt nåt om att vi måste ta catering av henne. Är väl bara det att det känns smidigt att ta allt från samma ställe.

Hade Björnögården bara legat på "rätt" sida om stan så hade jag velat vara där.

Barret skrev 2008-11-20 08:28:32 följande:
    25000:- är verkligen mycket pengar för maten när det är catering tycker jag! Vi har ju en kuvertavgift (alltså det vi betalar, inte gästerna för den är lägre) på 580:-/ person men då ingår ju alkohol, serveringspersonal, tårta, kaffe, dukning, städning, dekorationer... ja allt egentligen. Måste ni ta maten ifrån dom? miss u skrev 2008-11-20 08:21:18 följande:
  • Barret

miss u:
    Jag tänkte också på det.. De flesta har faktiskt både dator och internet.... Den enda som vi ska bjuda som inte har tillgång till internet är sambons mormor, men hon lär ju samåka med sambons föräldrar och de har ju tillgång till dator.

• miss u

Barret: Får vägbeskrivningen plats så får den hänga med på inbjudningskortet, annars är det en grej som man kan skippa. Boendeinfo för långväga gäster kommer jag nog bara skriva namn på stället, telenr och ev hemsida.

Har fått nya prisuppgifter från Hamncafét, igen. 175 kr/vuxen och 50 kr/barn för kyckling- och fläskfilé, två såser och coleslow. Det är väl rätt okej pris? Resten skulle vi kunna fixa själva. Man kan ju göra olika sallader med färskpotatis i tex. Åh, känns som man inte har tid att jobba. Vill prata bröllop med sambon hela tiden.

• Barret

Nej det är bara alkoholen under middagen som ingår, dvs 1 glas bubbel, 1 glas vin till förrätten, 2 glas vin till varmrätten samt avec. Vi tänkte också ha betalbar efter middagen. Vi ska inte bjuda in barn till bröllopet.
    Jo det är smidigt att ta allt från samma ställe, men kan ni få ner priset till 15000 så kanske det är värt det!?

miss u skrev 2008-11-20 08:35:40 följande:

Ingår även alkoholen efter middagen i det priset? Vi tänkte ha betalbar efter middagen så där får vi in det vi lagt ut för drickat iaf. Ni skulle inte ha med barn va? Det är ju dom som kostar egentligen. Ägaren har inte sagt nåt om att vi måste ta catering av henne. Är väl bara det att det känns smidigt att ta allt från samma ställe. Hade Björnögården bara legat på "rätt" sida om stan så hade jag velat vara där.
  • Barret

Jag måste hem och titta på inbjudningskorten och fundera... hum.. hur lägger ni in all er information i inbjudan egentligen?
    Vet inte riktigt om det är ett bra eller dåligt pris... Jag tycker faktiskt du ska kolla runt lite på andra ställen. Kolla in www.gastrogate.se och klicka vidare på Catering. Där finns det massor med ställen att köpa maten ifrån! Fast det är klart, om ni VILL göra endel själva så kan det där absolut vara ett bra alternativ. Själv känner jag bara att det är så himla skönt att inte behöva tänka, men så är jag ganska bekväm av mig.

miss u skrev 2008-11-20 09:19:19 följande:

Barret: Får vägbeskrivningen plats så får den hänga med på inbjudningskortet, annars är det en grej som man kan skippa. Boendeinfo för långväga gäster kommer jag nog bara skriva namn på stället, telenr och ev hemsida.Har fått nya prisuppgifter från Hamncafét, igen. 175 kr/vuxen och 50 kr/barn för kyckling- och fläskfilé, två såser och coleslow. Det är väl rätt okej pris? Resten skulle vi kunna fixa själva. Man kan ju göra olika sallader med färskpotatis i tex. Åh, känns som man inte har tid att jobba. Vill prata bröllop med sambon hela tiden.
  • mysan31

moongirl: Det skulle kosta mellan 500 och 1000 kr att
    ta bort släpet,sy in i midjan och sy fast axelbanden så dom sitter bättre...
    Jag har inte hört nått annat pris...
    Skulle ni få betala mer för ändringar...
    Jag ska nog ha släpet kvar nu,sen behöver dom nog inte sy in i midjan om jag går ner några cm i midjan,då är det bara att
    sy fast axelbanden så den sitter bättre på mig...

• mysan31

moongirl:Vi har tänkt att ha samma mat till barnen ochså,
    vi får se vad annika på mitt jobb har för ideer om maten...

• miss u

Vi känner nog att vi hellre gör en del mat själva och kan bjuda alla utan kuvertavgift, men det är ju helt vad man prioriterar. Kommer ha semester minst en vecka innan det är dags så det kommer säkert att funka.

Vi kommer att göra en liten ficka på inbjudningskortet där informationsbladet kommer att sitta. Annars funkar det ju bara med ett löst blad om du inte vill ha det på själva inbjudningskortet.

Barret skrev 2008-11-20 09:48:44 följande:
    Jag måste hem och titta på inbjudningskorten och fundera... hum.. hur lägger ni in all er information i inbjudan egentligen? Vet inte riktigt om det är ett bra eller dåligt pris... Jag tycker faktiskt du ska kolla runt lite på andra ställen. Kolla in www.gastrogate.se och klicka vidare på Catering. Där finns det massor med ställen att köpa maten ifrån! Fast det är klart, om ni VILL göra endel själva så kan det där absolut vara ett bra alternativ. Själv känner jag bara att det är så himla skönt att inte behöva tänka, men så är jag ganska bekväm av mig.miss u skrev 2008-11-20 09:19:19 följande:
  • Barret

Jo jag tänkte inte att ni skulle ta kuvertavgift, tänkte bara att det fanns andra lite billigare ställen som ni kunde ta maten ifrån. Samma pengar men mera mat helt enkelt. Jag skulle nog i och för sig tycka att det kändes lite roligt att bjuda på endel hemmalagad mat, så kör på det!!

Jag har faktiskt funderat på om man kan ha någon liten ficka... men hur gör du med informationsbladet, viker du det på något sätt så att man inte ser texten eller?

miss u skrev 2008-11-20 10:35:01 följande:

Vi känner nog att vi hellre gör en del mat själva och kan bjuda alla utan kuvertavgift, men det är ju helt vad man prioriterar. Kommer ha semester minst en vecka innan det är dags så det kommer säkert att funka.Vi kommer att göra en liten ficka på inbjudningskortet där informationsbladet kommer att sitta. Annars funkar det ju bara med ett löst blad om du inte vill ha det på själva inbjudningskortet.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009