• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Jag hittade ett ställe där man kunde få mer mat för samma pris, men sambon tror att det är lättare att få hjälp med maten om vi tar det från samma ställe. Rätt eller fel vet jag inte, men nu har vi kommit överens om maten och det känns bra. Inte säkert att vi skulle få så billigt barnpris nånannastans iaf. Tror inte att det ska vara några större problem att samla ihop ett gäng nån dag innan bröllopet och fixa mat. Låter snarare kul. Får väl se om man känner det då.

Infobladet hade jag tänkt att ha som ett slags fliksystem. Har inte utvecklat den idén än, men det blir så att man ser rubrikerna på flikarna och sen får man dra upp för att se vad det står.

Fick tips av en jobbarkompis att innan vigseln så säger prästen till att om barnen inte vill sitta stilla, att föräldrarna får gå ut med dom så att dom inte stör. Är ju inte alla som fattar sånt om man inte säger till. Man kan väl aldrig vara för tydlig.

• miss u

Fick precis mail av fotofirman som jag kontaktat. Dom höll på att avveckla sin verksamhet så det blev inget med dom. Fast idag sa sambon att han kunde tänka sig att fotas innan vigseln och då kan Marit vara ett alternativ igen. Sabla karl att ändra sig hela tiden!

• miss u

Ni som ska fotas innan vigseln, hur långt innan vigseln ska ni fotas? Marit hade tid kl 12-13 och vi ska vigas kl 15. Vad ska man göra då i två timmar? Nåt mer än att bara gå omkring och vara nervös vore bra.

• Barret

miss u:
    Din sambo har säkert rätt i att man kan få mer hjälp med maten om man tar allt från samma ställe!

Vi ska fotas innan vigseln. Tror vi sa mellan 13.00 och 15.00 och sen är det en timma till vigseln... Jag tror inte det gör något att ni har två timmar där, man måste ju äta och grejja också!! Inte så kul att svimma mitt under vigselakten ju..

• miss u

Barret: Han har säkert rätt. Det är tur att han kan ta ner mig på jorden igen när jag svävar iväg.

Ja, äta måste vi ju göra. Skönt att slippa stressa med det. Skulle vara mysigt med en liten picknick på tumanhand, fast om det regnar får vi väl åka hem till svärföräldrarna eller nåt sånt. Skulle ju vara kul att slippa träffa folk innan vigseln så dom får se en för första gången när vi kliver in.

• mmmalurk

Vi var på hotellrummet då vi hade tid innan vigsel och vilade lite, åt sen lunch så vi orkade med allt och bara njöt av vår dag.

Sömmersketips: Atelje Cerise finns i Västerås - en tjej som har hemma och är kanonduktig. Varmt rekommenderas.

Nu har det gått en tid sedan vårt giftemål och förra veckan fick vi korten från fotografen i albummet. Så fina och bra bilder. Tack Annette - p-studion Västerås

• miss u

Vi ska bo i Hamncaféts båtstuga som man måste ro ut till, vilket jag inte tror att jag kommer vara så sugen på att göra innan vigseln. Efter festen känns det helt okej. Själva kyrkan ligger ute på landet, inte nära till nåt, så jag undrar vad man ska hitta på.

mmmalurk skrev 2008-11-20 15:46:36 följande:
    Vi var på hotellrummet då vi hade tid innan vigsel och vilade lite, åt sen lunch så vi orkade med allt och bara njöt av vår dag. Sömmersketips: Atelje Cerise finns i Västerås - en tjej som har hemma och är kanonduktig. Varmt rekommenderas. Nu har det gått en tid sedan vårt giftemål och förra veckan fick vi korten från fotografen i albummet. Så fina och bra bilder. Tack Annette - p-studion Västerås
  • MoonGirl

Barret:

Jag mailade och frågade Marit om den 15/8 och hon var bokad kl 15 den dagen. Hon hade tid innan 15 då. Vi ska vigas kl 16. Om vi väljer att anlita Marit så kommer vi också att ha lite tid över innan vigseln. Jag undrar också vad man ska göra då under den tiden? Får väl passa på att äta och ta det lugnt kanske. Man är väl nervös....

Hinner man fotas på en timme??!

• Barret

miss u:
    Hehe, min sambo är också den som tar ner mig på jorden när jag svävar iväg, det är skönt att ha någon som kan hålla mig på mattan *skrattar*
    Jag vill inte heller träffa folk innan kyrkan. Vill ju att alla ska bli sådär "åhhh" när vi kliver ner för altargången..

MoonGirl:
    Jag tycker att det är lite skönt att ha lite tid mellan fotograferingen och kyrkan.. OM någonting skulle hända så är det ju skönt att inte behöva stressa.. Jag tror att ni kommer hinna fotas på en timma. När jag pratade med henne så lät det som att två timmar, som vi ska ha, är ganska lång tid och hon tyckte därför att vi skulle ta med vår tärna och våra marskalkar som också kunde fotas..

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-20 16:31:01 följande:
    miss u:Hehe, min sambo är också den som tar ner mig på jorden när jag svävar iväg, det är skönt att ha någon som kan hålla mig på mattan *skrattar*Jag vill inte heller träffa folk innan kyrkan. Vill ju att alla ska bli sådär "åhhh" när vi kliver ner för altargången.. MoonGirl:Jag tycker att det är lite skönt att ha lite tid mellan fotograferingen och kyrkan.. OM någonting skulle hända så är det ju skönt att inte behöva stressa.. Jag tror att ni kommer hinna fotas på en timma. När jag pratade med henne så lät det som att två timmar, som vi ska ha, är ganska lång tid och hon tyckte därför att vi skulle ta med vår tärna och våra marskalkar som också kunde fotas..
    Jag håller med dig, Carro, att det kan vara skönt att få lite tid efter fotograferingen innan det är dags för vigseln. Jag har mailat och frågat om Marit kan ställa upp och fota oss den 15 augusti! Håll tummarna att hon har tid att foto oss då . Var in på hennes hemsida och det är ju verkligen JÄTTEFINA bröllopskort!!!

Jag funderar över hur lång tid det tar att fixa ordning en bruduppsättning + brudmakeup hos frisören? Någon som vet hur många timmar detta kan ta??
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009