• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide

Barret: Har fixat sminkning till vår secret box fotografering om ni e intresserade? Det är helt gratis.
    Har en kompis som är Mary Kay konsult och jag pratade med henne idag och hon och en kompis kan komma och sminka oss gratis. För det är så att de har en sminktävlig inom Mary Kay där de tar före och efter bilder på de som de sminkat och det skulle de kunna göra på oss denna dag. Hur låter det?

Skrev detta igår men du kanske inte läst det. Tänkte jag skulle kolla om alla var intresserade av detta så jag kan boka dom i tid.

• Barret

Tessisen:
    Jo jag har läst och svarat :o) Citerar mig själv..

"Vilken grej med gratis sminkning! De flesta tackar väl och tar emot! För min del så får jag stå över (tyvärr) eftersom jag är allergisk mot allt vad smink heter.."

• miss u

Tessisen: Kanon att du kan fixa sminkning. Jag funderar på att gå till frissan och klippa mig den dagen så är man lite fin i håret också.

Alla: Ska lägga ut ny tråd så snart jag får tid.

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-24 09:01:32 följande:
    MoonGirl: Det finns smink som är anpassat för allergiker men inte till mig. Jag är allergisk mot både parfym och ett gäng konserveringsmedel så det är svårt. Jätte trist men det är något man får lära sig leva med helt enkelt. Får väl photoshoppa in lite smink när jag redigerar mina bilder sen *skrattar lite*
    Nej, vad tråkigt att höra!

Jag är allergisk mot pälsdjur och det är också något jag får leva med, men det är jättetråkigt när man älskar djur, speciellt katter....

Ja, du får väl photoshoppa in lite smink sedan om du tycker det är viktigt, fast jag tycker det är fint när man är utan smink också! Det handlar bara om att man måste vänja sig.

Har du tagit en tur ut till Badelunda kyrka ännu?
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-24 10:15:24 följande:
    Moongirl: Japp,jag har köpt det på monogramsidan,det var inteså många monogram att välja på så det var ganska lätt val,jag kan förstå att det är svårt för dig eftersom det var så många...Det var många fina monogram som ni hade...
    OK! Ja, jag har ju många förslag att välja på.... får se vilket det blir....

Har ni bokat fotograf ännu?
  • Barret

MoonGirl:
    Allergier är tråkiga men det är som du säger, man vänjer sig.

Vi åkte faktiskt en sväng ut till kyrkan igår, helt impulsivt eftersom vi ändå var ute och körde. Vi han inte skriva ner något och just nu kan jag inte heller komma ihåg vad det stod på skyltarna... Jag ska kolla upp det!

• Elide

Barret: Där ser man hur nog jag läser inläggen.:)
    Har alla haft en bra helg annars då?

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-24 13:25:13 följande:
    MoonGirl:Allergier är tråkiga men det är som du säger, man vänjer sig. Vi åkte faktiskt en sväng ut till kyrkan igår, helt impulsivt eftersom vi ändå var ute och körde. Vi han inte skriva ner något och just nu kan jag inte heller komma ihåg vad det stod på skyltarna... Jag ska kolla upp det!
    Ja, OK! Det blir super!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-24 13:58:15 följande:
    Barret: Där ser man hur nog jag läser inläggen.:) Har alla haft en bra helg annars då?
    Helgen har varit jättebra! Hoppas du har haft en bra helg också!
  • MoonGirl

Alla: Jag ringde till Wennströmska gymnasiet nyss, de gör bröllopstårtor men inte på somrarna! Typiskt!!

Jag ringde Håkans bageri i Hallsta också, personen jag pratade med hade ingen koll på bröllopstårtor. De som har hand om bröllopstårtor är i bageriet från kl 05-10 imorgon, så jag får ringa då i stället. Miss u: Jag har noterat dina frågor, så jag ska ställa dem när jag ringer dit imorgon!!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009