• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Barret

miss u:
    Men gud vilka roliga paraplyer!!! De där måste sambon få se när han kommer tillbaka ifrån sin tjänsteresa!

• Elide

miss u skrev 2008-11-18 13:23:50 följande:

Barret: Jag har hittat vita och svarta paraplyn! www.festingen.se/product.aspTessisen: Gillade inte din mamma klänningen som du sett ut?
    Jodå det gjorde hon. Men vi diskuterade fram och tillbax och det var lite för mycket pärlor pram över bysten. Skulle då lägga ännu mera blickfång däråt.. Kanske inte det man vill. Sedan så visade det sig att var tvungen att beställa klänningen nu och har lite smått börjat gå ner i vikt så det kändes lite tidigt. Sedan så var den väldigt lågt skuren i ryggen. Skulle bli väldigt svårt att få tag i underkläder som skulle funka...
  • miss u

Barret: Visst var paraplyerna tuffa! Påminner lite som maränger dock. Fick du ordning på inbjudningskorten igår?

Tessisen: Man vill kanske inte att all uppmärksamhet ska falla på brösten, allra helst när man lagt ut massa pengar på att fixa hår och smink. Vad roligt att du har börjat gå ner. Hoppas att det håller i sig. Har du gjort nåt särskilt för att gå ner i vikt? Vad är hemligheten liksom? Jag ska iväg och prova fler klänningar på lördag. Förhoppningsvis får jag mer koll på vad jag passar i. Det är ju inte så länge kvar tills vi åker! Har du tagit din andra spruta än?

Alla: Nu har jag fått lite menyförslag från Hamncafét. Det känns som att hon vill att vi ska få det så bra som möjligt. Hoppas på att det går att ordna så vi inte behöver betala hur mycket som helst för att få vara där. Jag har skickat en förfrågan till en kursgård också, som vi tittat på. Bra att ha en backup om Hamncafét blir för dyrt. Jag har även mailat till en fotografbyrå för att kolla priser. Vore bra att ha lokal och fotograf bokat innan vi åker.

• Barret

miss u:
    Jag undrar vad sambon kommer säga om de där paraplyerna *skrattar lite igen* Han kommer hem ikväll så bara jag kommer ihåg det så ska han få se dem :o).
    Inbjudningskortens framsida blev inte helt klar igår, men nu är i alla fall alla delar klara och jag har någon timmas arbete för att få dit den sista detaljen.. Sen ska jag börja med insidorna.
    Har ni inte fått något prisförlag av Hamncafét?

Tessisen:
    Jag säger som miss u, var roligt att du har börjat gå ner i vikt. Jag kämpar också, för fullt. Jag började faktiskt på Viktväktarna för ett tag sedan (hade massor med fördomar men några kompisar drog med mig) och det funkar faktiskt. Har gått ner 6 kilo än så länge.. Har väl lika många till tills jag är nöjd, men jag kämpar på! Håller tummarna för dig!

• miss u

Barret: Berätta gärna vad sambon sa om paraplyerna. Jag är lite tveksam till att min gubbe kommer gilla dom. Har inte hunnit visa dom för honom än. Han lär nog tycka att vi är tillräckligt sockersöta så vi behöver inte ha marängparaply också.

Vi har bara fått prisuppgift om själva hyran av lokalen och nu för maten. Vi har inte fått ett helpaketspris än. Det är väl det vi håller på att jobba ihop så vi kommer överens.

Vad kul att Viktväktarna funkar! (Inte för att jag tycker att du behöver gå ner nåt i vikt, men det är en annan sak). Själv har jag minskat typ 2-3 kg sen i somras, men 5 cm runt midjan så det är jag nöjd med. Får väl se hur det ser ut efter jul och Thailandsresan. Hur har du lyckats gå ner? Bara följt viktväktarnas recept?

• MoonGirl

Kikar in här och läser. Oj, oj vad ni har skrivit

• Barret

miss u:
    Från början hade jag ju tänkt mig vanliga paraplyer och jag tror att sambon hade tänkt detsamma.. De är ju så speciella så jag vet inte riktigt själv vad jag ska tycka förutom att dom är roliga... Jakten på svarta och vita paraplyer kanske får fortsätta!?

Jag vet inte riktigt hur mycket jag har minskat i omkrets men jag kan i alla fall dra ner byxorna utan att knäppa upp numera (de var nyköpta när jag började gå ner i vikt). De flesta kilon har jag väl tappat genom att börja äta lite mindre portioner och äta ordentliga mellanmål (mycket frukt och grönt), sen har jag börjat träna mer (2-3 ggr/vecka) + att jag går eller cyklar till jobbet. Syndar fortfarande med lite godis på helgen men det verkar funka ändå :o).

• Barret

MoonGirl:
    Jag har inget liv utanför BT :o)

• MoonGirl

Barret: Hedqvist är ett jättefint efternamn! När jag bytte efternamn 2005 fick jag ansöka om att få ändra efternamn hos PRV (www.prv.se) och jag fick då betala 1500 kr. Jag tog min farfars pappas efternamn (vårt egentliga släktnamn) och då fick jag vända mig till PRV för att få ändringen gjord.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009