Västeråsbrudar 2009
Tessisen: Idag ska vi ta dom första sprutorna inför Thailand. Inte behöver jag vara nervös inför det, visst inte? Jamen säg nu att jag inte behöver vara nervös inför det.
Tessisen: Idag ska vi ta dom första sprutorna inför Thailand. Inte behöver jag vara nervös inför det, visst inte? Jamen säg nu att jag inte behöver vara nervös inför det.
Barret: Man känner sig om inte annat så mycket finare när man har färg, och bara det kan ju hjälpa till. Frågan är bara var jag ska boka in det?
Vad härligt att ni bestämt er för fotografen. Har ni skrivit papper på det också? Ingår det album också? Hur tog du kontakt med henne första gången? Mailade du eller ringde? Det går säkert bra att fota även om det regnar. Får väl hitta nåt stort träd att stå under så man inte blir alldeles blöt.
Barret: Måste vara skönt att ha det bokat. Får nog höra med sambon idag om jag ska slänga iväg ett mail och höra med henne. Vore ju skönt att ha det inbokat innan vi åker till Thailand. Kan ju höra om hon tar secret box-kort också, men då måste jag ju hitta nånstans att vara. Funkar ju inte riktigt att vara hemma direkt.
Barret: Har jag smittat av mig med secret boxen? Jag hade inte heller tänkt göra nån sån, men nu känns det roligare och roligare att göra en sån. Lär ju bara bli en gång i livet man gör en sån, så varför inte. Kan vara kul att få känna sig extra sexig nångång.
Kul idé med svart och vitt paraply. Det borde man nog införskaffa sig utifall. Om det inte regnar så kan det ju bli bra solskydd. Flaggar för tips om svarta och vita paraply. Har hittat några sidor som har vita, men ingen som har svarta. Det är ju lite konstigt.
Barret: Mysan var på Bröllopsmässan i Uppsala i söndags och hade då träffat på en fotograf som tog 1000:- för fotograferingen. Sen tillkommer säkert album och sånt.
Jag vet att det finns vita på www.kortdesign.se och www.bridaloutlet.se. Sen går det säkert att få tag i nåt begagnat antingen här på bt eller tradera/blocket.
Visst var det väl nån som sökte lokal för 30årsfest ganska centralt i Västerås..? Sprang på dom här när jag surfade runt. Vet inte om det kan vara nåt alternativ... www.dinvanvidspisen.se/
Barret: Jag tänkte på det här med svart paraply. Man får väl köpa ett golfparaply. Dom brukar ju vara stora och går säkert att få tag i svart. Bara en tanke jag kom på...
Barret: Vi kan ta kort tillsammans om du tycker att det är jobbigt! Jag avskyr att bli fotad, blir aldrig bra så det måste vara ett riktigt proffs som ska klara av att få till det snyggt. Sen vet jag inte hur det är att posera, känns ju lite skumt. Fast samtidigt kanske det kommer naturligt när man väl sätter igång.
Samma design vore ju snyggt, men tror du att man behöver varsitt? Jag funderar på att bara köpa ett svart. Kan ju vara snyggt med kontrast mot den vita klänningen, eller tror du det ser konstigt ut?
Barret: Jag köpte alla mina underkläder som jag ska ha på bröllopsdagen på Change (har halva priset just nu) i fredags, och det var efter det som tankarna kom upp om att fotas. Sambon är såå nyfiken på vad jag har köpt men har sagt att han inte får se. Jag skulle nog även ta på mig slöjan som jag förmodligen ska ha, och smyckena. Ringarna skulle ju vara kul också, men kommer nog inte hinna köpa min vigselring tills dess. Vet inte vilken jag vill ha än!
Bra tips från fotografen. Kan ju hända att mannen försvinner lite om man har svart paraply. Vi får leta vidare efter vita och svarta paraplyer. Hojta till om du hittar nåt. Än så länge har jag inte hittat några i samma design.
Barret: Jag lyckades hitta bh, trosor, strumpebandshållare, strumpeband och stockings (stay ups typ) för lite drygt 500:-. Rena kapet. Tycker helt klart att du ska ge dom en andra chans. Jag tänkte nog också att bilderna ska mer romantiska än sexiga, lite bådeock.
Tessisen: Nu har vi tagit sprutan. Gick väl bra. Lite ont gjorde det allt, men inte så farligt. Trodde man skulle få nåt fint Nalle Puh-plåster eller så, men blev bara ett vanligt brunt.