• miss u

Västeråsbrudar 2009

Barret: Du skulle ju kunna köpa nå fin bh och trosor som du kan ha på korten, och skulle det inte passa sen vid den stora dagen så får du köpa nåt mer. Är ju aldrig fel att ha fina underkläder, allra helst inte när man kan få dom för halva prisen. Sen om det skulle bli så att du inte blir gravid så har du ju underkläder till den stora dagen.

Jag har också funderat över var man skulle ta korten nånstans. Vill ju liksom inte ta hemma i vardagsrummet direkt. Klart du vågar! Min sambo skulle också bli jätteförvånad, men åh så glad över nåt sånt. Du får inte banga på mig nu heller.

Har inte hunnit höra med sambon än om jag ska kontakta fotografen eller inte, men det kan ju inte skada att kolla om hon är ledig den helgen och om hon tar secret box-kort.

• miss u

Barret: Man kan aldrig få för mycket av fina underkläder, sägs det.

Läste i nån gammal tråd här om nån som tagit kort hos Porträttstudion. Kan ju vara värt att kolla upp där också, fast dom är säkert dyrare.

Var det nån danskurs du och sambon sysselsätter er med så att du inte kan fika med oss på onsdagar? Hur länge håller den på? Jag har dessvärre inte tid att fika nästa torsdag. Ska träffa min bankman och prata pensionssparande. Vuxenpoäng eller vad?! Tänkte att det kunde vara bra att kolla vad det är man sparar egentligen.

• miss u

Hej Mirja!

Kul att höra att du lever! Kan tänka mig att det är fullt upp, trots att du är mammaLEDIG.

Det har pratats om fika i morgon, men jag vet inte om det sagts nån tid. Jag kan komma till Bredbar vid kl 16:15. Hur är det med er andra?

Ta gärna med dina trycksaker, så gör jag det med, trots att dom inte är klara.

Ia o Puh skrev 2008-11-11 14:42:27 följande:

Hallå...har läst ifatt..igen...Sååå svårt att få tid vid daotrn just nu då dotter är högt o lågt o överallt...när hon sover är det städa, tvätta o diska som gäller!Hörde nåt om fika, imorrn?Vi har bestämt hur våra kort ska se ut, så det kan ja ta med o visa....sen jobbar en kär vän på tryckeri, så han trycker allt hos sig!
  • miss u

Vad gulligt av dig att köpa läsk till mig! Ska du inte ha dom själv? Vet inte hur vi ska lösa det praktiskt då jag inte har nån bil. Skulle iofs kunna ta dom på cykeln om du tar med dom i morgon, fast då måste jag veta det typ nu så jag cyklar till jobbet i morgon. Brukar gå i vanliga fall.

mysan31 skrev 2008-11-11 14:47:30 följande:
    Alla. Nu har ni verkligen skrivit så man inte har hunnit läsa på en dag...nu får jag passa på att läsa och hinna ikapp er...Miss u: Jag har köpt 2 plattor läsk på willys åt dig i lördags om du vill ha...Jag tror att dom gick ut nästa år i okt...lite blandat...
  • miss u

Barret: Det är ju tänkt bara som en kul grej, som bara är hans. Skulle inte bli så glad om han började visa den för massa andra direkt. Det blir som ett minne från bröllopet, som en roligare variant av bröllopsfoton.

Vi brukar inte fika längre än till kl 18-18:30 så du hinner gott och väl att fika med oss. Vore kul om du kunde hänga på! Bredbar ligger i Melkerhuset (tillägg: samma hus som jag jobbar i. slut på tillägg), dvs glashuset vid Skrapan med fontänen utanför. Hänger du med på var jag menar?

Jag måste bara förklara det här med pensionssparandepratet. Från början blev jag inbjuden av banken att gå på tjejträff där det skulle pratas pension och bjudas på vin och snittar. Får väl erkänna att jag främst var ute efter vinet och snittarna. Men så blev det för några anmälda och då ringde vår bankman upp mig personligen och frågade om jag ville prata pension ändå. Kunde ju inte fråga om hon skulle bjuda på vin och snittar, så vi bokade in ett möte ändå. Jag skulle visst ta med mig det oranga kuvertet om jag visste var det var. Har ingen aning faktiskt om var det är...

• miss u

Barret: Klart vi ska kolla upp det. Jag hade väl kanske tänkt att lägga runt 1500:- på det. Kostar det mer än 2000:- känns det lite väl mycket, trots att det är till min blivande.

Vi kör lite 50/50 när det gäller matlagning hemma, så jag har bara sagt att jag ska fika med brudarna så han får klara sig själv. Nu har han slutat skaka på huvudet när jag ska iväg. I början när vi fikade fattade han inte hur jag vågade bestämma fika med främmande människor så där. Han har nog fortfarande inte fattat grejen, men säger inte så mycket längre.

Det känns bra att prata pension trots allt. Man eller iaf jag har nollkoll. Men det behövdes en inbjudan för att jag skulle ta tag i det för det är inget jag skulle ta tag i på egen hand.

• miss u

Barret: Nu har jag skickat iväg en förfrågan till Portättstudion. Får se vad dom tar och vad som ingår.

Sambon har faktiskt själv varit in på Bröllopstorget för att kolla hur man planerar bröllop, fast han kommer nog aldrig bli medlem. Den biten får jag sköta.

Lycka till med underklädesletandet! Tror säkert att det kommer gå bättre med kompisen som sällskap än en trött och hungrig sambo. Vet hur en sån kan vara. Helt hopplösa.

• miss u

Det låter ju jättebra att man blir stylad också på Lina och Linda. Var inne på hemsidan och dom verkar ju jätteduktiga. Kanske tom kan få mig att se bra ut. Det enda kruxet är ju att ta sig till Stockholm dels för att fotas och sen för att hämta albumet utan att sambo tycker att det är konstigt. Så ofta brukar inte jag var i Stockholm.

Jag har fått svar från Porträttstudion. Själva fotograferingen kostar just nu 600:-, men kommer att ändras till 700:- till nästa år. Sen är det upp till en själv om man vill ha ett album, collage eller nån annan inramning. Fick prisexempel på album med 8 bilder. Skulle kosta 1100:-. Jag skulle nog vilja hitta ett ställe som Lina och Linda där man blir piffad också, fast i Västerås. Nån som har nåt tips?

MrsDilley skrev 2008-11-11 19:16:19 följande:
    Läste lite om er som är intresserade av secretbox, jag gjorde min i stockholm för 1995kr, hos www.linaochlinda.comJag gillade dem jätte mycket. Man blir sminkad och får håret fixat, samt Linda som är fotografen säger hur du ska posera för att bilderna ska bli bra. Man får bilderna i ett svart album samt på en cd. Min man blev överlycklig över bilderna, han blev lite chockad med. När vi skulle flyga hem så ville han inte packa albumet i resväskan, så han hade det i sitt handbagage. Han var rädd ätt någon skulle titta i det, för det var bara han som fick titta i det enligt honom. Så jag kan rekomendera att ta bilderna! Han kommer bli positivt överaskad, so go for it!
  • miss u

Hur många är vi som kommer på fikat idag? Jag kommer vid kl 16:15. Tessisen kommer vid kl 15:30 om hon inte blir sämre. Nån mer?

• miss u

Barret: Vad kul att du kommer på fikan! Så sambon släppte iväg dig trots allt.

Nu har jag mailat till Marit om bröllopsfotografering och secret box. Får se om jag får nå svar...

Trist att du inte hittade nå underkläder på Change. Jag fick prova hur mycket som helst, men hittade till sist nåt som passade. Bättre lycka nästa gång!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009