• miss u

Västeråsbrudar 2009

Barret: Vi hade matlådor i kylen så min sambo klarar sig om han inte orkar/hinner laga mat.

Jag tror nog allt att du kommer att känna igen oss. Dels brukar det inte vara så mycket folk när vi är där. Sen lär det nog synas rätt väl när vi sitter där med bröllopstidningar och inbjudningskort. Brukar inte heller vara sånt vanligt inslag på Bredbar. Första gången vi var där kom tom ägaren till vårt bord och undrade vem som skulle gifta sig. När vi sa alla, fick han ett gott skratt.

• miss u

Lovar att flagga om jag ser nån vilsen själ som ser misstänkt ut.

Som jag har fattat det som kostar det runt 2000:- för håruppsättning, iaf på Unik där jag klipper mig. Tessisen har bokat hår och smink där. Själv ska jag låta en barndomskompis fixa hår och smink, så jag klarar mig billigt undan. Hon har hållt på med mitt hår och smink under hela vår uppväxt så jag är inte orolig över att det inte ska bli bra.

• miss u

Ingen aning om hur det är om man vill ha löshår faktiskt. Det går ju att göra snygga frisyrer till kort hår också. Jag håller på att spara ut mitt hår till sommaren, så man kommer väl se för taskig ut i håret tills det är dags.

• miss u

Barret: Om du klarar dig med ditt korta hår beror ju helt på vad du tänkt för stil.

Jag fick svar från Porträttstudion som jag skrev om i morse, fast du kanske inte såg det. Det kommer att kosta 700:- för fotograferingen nästa år och sen hade dom nåt album för 1100:- med 8 bilder. Jag skulle helst vilja ha ett ställe där man blir lite tillsnofsad så man ser lite bra ut också.

• miss u

Barret: 1800:- är helt okej pris, men tydligen hade mrs Dilley varit på ett ställe där man fick typ samma för 1995:- och då blev man sminkad och fixad i håret för det priset. Tyvärr låg det stället i Stockholm och blir ju lite krångligt att åka dit för att ta korten och sen hämta korten, allra helst utan att sambon märker nåt.

• miss u

Barret: Det bästa vore väl att kunna fixa bilderna själv, men jag känner inte så många som har en bra kamera, förutom svärmor! Man skulle iofs kunna fråga om man får låna hennes kamera, och att komma ihåg och ta bort bilderna innan man lämnar tillbaka den.

• miss u

Barret: Då har vi en kamera iaf. Platsen är ju helt klart svårast. Man vill ju ha lite rekvesita, vad nu det skulle tänkas vara.. Jag kan ju fota, även om jag inte är nåt proffs. Om jag ska ta bilderna direkt efter Thailand betyder det att det måste bli i slutet av januari eller början av februari, så man lär ju vara inomhus iaf. Skulle iofs inte vilja kråla mig i underkläder ute ändå.

• miss u

Barret: Det skulle ju funka faktiskt. Sen om det blir katastrof så har vi ju tid på oss att fixa proffsigare bilder om det nu skulle behövas. Då kostar ju inte bilderna mer än tiden vi lägger ner. Nån stol eller nåt liknande kan ju inte vara så svårt att få tag i heller. Vi får hitta lite inspirationsbilder så vi vet hur vi ska agera. Nu har vi det!

• miss u

Barret: Det ska bli riktigt spännande att ses. Jag är inte så svår heller, så det ska säkert gå bra.

Jag tänkte snart bege mig till Bredbar. Får se om det är nån där. Annars väntar jag på dig.

• miss u

Hej på er!

Tack för fikan igår! Mycket trevligt. Jag fick lov att byta byxor när jag kom hem, men inte mig emot att lufsa runt i mysbyxor på kvällskvisten.

Barret: Bra idé med saxofonen! Min sambo spelar ju gitarr så det skulle vara kul att ha en sån med. Tror det kommer bli svårt att smussla ut hans som står i vardagsrummet när han ska ha grabbarna där. Dom kan nog säkert tänkas få för sig att köra några låtar under kvällen. Han har iofs en gitarr som han inte använder. Den skulle jag kanske kunna smussla på nå vis. Det skulle vara riktigt kul.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009