• miss u

Västeråsbrudar 2009

Barret: Men vad påhittig du är då! Gäller bara att komma på en kompis som inte redan har gitarr och som han skulle kunna gå med på att låna ut sin till.Jag får nog klura lite på den. Mamma och pappa kommer ju ha våra nycklar när vi är i Thailand. Vi kommer ju hem på måndagen innan fotograferingen så man skulle ju kunna fixa så att dom kan iaf ha den gitarren som han inte använder. Tror det kommer bli jättesvårt att få iväg den han använder. Står på en central plats i vardagsrummet liksom.

• miss u

Moongirl: Var trist att du inte kunde komma. Lär nog bli fler gånger. Vi pratade om att göra egna secret boxar till våra män, att vi skulle dricka lite vin (valfritt så klart) och ta kort den 24 januari. Alla tar med sig rekvisita och så ordnar vi med bakgrund hemma hos nån, dock inte hos mig eftersom min sambo ska ha herrmiddag hos oss den kvällen så jag är "utkastad". Du får gärna haka på!

• miss u

Barret: Ja, det kluriga blir ju att lämna tillbaka den. Tror inte att han kommer att sakna den eftersom den ligger längst in i klädkammaren. Får be mina föräldrar köra tillbaka den nångång när sambon är iväg och tränar eller nåt sånt.

• miss u

Barret: Har aldrig haft en tråd förut, men det stämmer nog att den stängs ner efter 3 månader. Får lägga ut en ny då, och skriva in alla datum igen.

Klart du får låna gitarren, om jag får låna saxofonen. Blir nog jätteläckert med instrument. Jag funderar på att ta med sambons Sverige-tröja också. Han älskar fotboll, så kan ju vara kul att ha på sig den kanske. Har skrivit ner en lista med 8 rekvesitagrejer nu.

Tessisen: Lycka till på Ruths. Hoppas mamsen gillar klänningen! Ha det så bra på landet.

Mysen: Vi pratade mycket som secret box, visa inbjudningskorten vi gjort och om allt möjligt. Blir ju lätt så. Vi behöver föresten inte läsken som du köpt. Behåll den du eller ha den på bröllopet. Tack ändå!

• miss u

Barret: Skjorta! Bra idé, igen. Klarinett spelar svärfar, så jag vågar nog inte ha med den tror jag. Kanske ger fel vibbar. Har skrivit upp gitarr, ros, halsbandet jag fick av honom när han friade, smyckena jag ska ha på bröllopsdagen, slöja, rosenblad, bröllopsskorna, Sverigetröjan och så nu skjorta också.

• miss u

Barret: Skulle vara mysigt med lite kuddar och sånt, men det kanske den som vi är hos kan stå för. Blir nog tillräckligt att släpa ändå.

Trampetroll har kvar sina bilder, var iofs bara två. Men där fick jag idén om att ha med en ros. Hittade en annan tråd där det diskuteras secret box också. www.brollopstorget.se/Forum-1-25/m3150857.html

• miss u

Barret: Fårskinn, ännu en bra idé! Nu börjar det bli riktigt mycket grejer, så du får nog se till att få iväg honom om du ska få med dig allt. Jag måste engagera mina föräldrar i det här tror jag. Jag får packa ihop det mesta innan vi åker till Thailand och så får dom ha det hos dom tills jag ska iväg.

Undrar bara vad jag ska säga till honom om var jag ska.. Han kommer ju mer eller mindre smälla av om jag säger att jag ska dricka vin med er.

• miss u

Barret: Låter som du börjar få klart med smusslandet. Nu är det ju typ bara att bestämma hos vem vi ska vara.

Har fått svar från Marit nu. Hon var bokad på eftermiddagen. Hon hade aldrig fotat secret box, men nån gång ska ju vara den första som hon skrev. Hon kunde ge ett pris på 1500:- för den fotograferingen. Något billigare än vanlig portättfotografering.

• miss u

Barret: Det var verkligen jättetråkigt att hon var bokad. Vi kunde få en tid kl 12-13, men det blir ju inte alls samma grej. Vi har ju tänkt ta efter vigseln, utanför kyrkan. Tycker också att det var lite väl högt pris på secret box. Är övertygad om att vi kommer klara det på egen hand!

Nu letar jag för fulla muggar efter nånannan fotograf. Alla tips är välkomna!

• miss u

Barret: Snygg "utkastning" av sambon. Jag har inte bestämt vad jag ska säga än. Om jag ska säga "som det är" att jag ska dricka vin med er eller om jag ska dra till med en rejäl "lögn". Han lär säkert märka att det är nåt lurt på gång. Jag har ju så svårt att dölja saker för honom!

Vad kul att ni bokat in bröllopsnatten! Stadshotellet kommer bli kanon.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009