• miss u

Västeråsbrudar 2009

mysan: Det är så vi tänkt också! Känns som en bra idé! Har varit på ett bröllop när det var så och det kändes helt naturligt.

• miss u

mysan: Det verkar inte bättre, och jag ska alldeles strax gå hem. Är fortfarande på jobbet.

Vi har inte bestämt nå mer om drinkarna. Ojoj, känns som det är mycket som vi inte bestämt än. Men vi kommer nog ha 4-5 drinkar varav två ska vara våra raggardrinkar. Just dom kommer att kosta lite mer, där den extra slanten kommer att gå till bartendern som är singel! (Om han nu är det i sommar och om han vill ställa upp. Inte frågat än.)

• miss u

MissDenzy: Välkommen till tråden! Säger som dom andra, börja med kyrka och lokal. Känn dig inte stressad. Vi har precis fått klart med lokal, men håller fortfarande på att fundera hur vi ska få plats där.

Tessisen: Gillar klänningen med rött jättemycket! Det kommer bli supersnyggt!

Alla: Igår gick jag och sambon igenom budgeten lite mer och kom fram till att vi inte vill lägga 25 000:- (!) på mat vilket det skulle bli om vi skulle ta det senaste menyförslaget från Hamncafét (det med oxfilé). Lutar åt att vi försöker göra så mycket själva och beställer eventuellt kyckling- och fläskfilé av Hamncafét. Tycker det är jättesvårt! Ska försöka hinna med att åka dit och träffa henne istället innan jul så vi får lite ordning på det innan vi åker utomlands. Fick mail av ägaren i morse och hon är i full färd att kolla efter porslin och tält som vi kan hyra. Förhoppningsvis kan hon få lägre pris, men ska kolla på egen hand också.

• miss u

Moongirl: Det du kan fråga är om det är stor skillnad mellan vanlig tårta och bröllopstårta. Man får väl vara lite fräck? Annars kan du fråga om utkörning och ställning ingår och om dom förvarar den fram till utkörningen.

• miss u

Alla: Jag har funderat över om man verkligen måste ha vägbeskrivning. Jag menar att dom flesta av våra gäster hittar till både kyrkan och lokalen, och dom som inte gör det är så pass "high tech" att dom kan kolla upp det på nätet. Kanske bara blir för mycket info. Fast iofs skadar det väl inte heller. Åh, vad man ska hålla på och tänka fram och tillbaka om allt!

• miss u

Ingår även alkoholen efter middagen i det priset? Vi tänkte ha betalbar efter middagen så där får vi in det vi lagt ut för drickat iaf. Ni skulle inte ha med barn va? Det är ju dom som kostar egentligen. Ägaren har inte sagt nåt om att vi måste ta catering av henne. Är väl bara det att det känns smidigt att ta allt från samma ställe.

Hade Björnögården bara legat på "rätt" sida om stan så hade jag velat vara där.

Barret skrev 2008-11-20 08:28:32 följande:
    25000:- är verkligen mycket pengar för maten när det är catering tycker jag! Vi har ju en kuvertavgift (alltså det vi betalar, inte gästerna för den är lägre) på 580:-/ person men då ingår ju alkohol, serveringspersonal, tårta, kaffe, dukning, städning, dekorationer... ja allt egentligen. Måste ni ta maten ifrån dom? miss u skrev 2008-11-20 08:21:18 följande:
  • miss u

Barret: Får vägbeskrivningen plats så får den hänga med på inbjudningskortet, annars är det en grej som man kan skippa. Boendeinfo för långväga gäster kommer jag nog bara skriva namn på stället, telenr och ev hemsida.

Har fått nya prisuppgifter från Hamncafét, igen. 175 kr/vuxen och 50 kr/barn för kyckling- och fläskfilé, två såser och coleslow. Det är väl rätt okej pris? Resten skulle vi kunna fixa själva. Man kan ju göra olika sallader med färskpotatis i tex. Åh, känns som man inte har tid att jobba. Vill prata bröllop med sambon hela tiden.

• miss u

Vi känner nog att vi hellre gör en del mat själva och kan bjuda alla utan kuvertavgift, men det är ju helt vad man prioriterar. Kommer ha semester minst en vecka innan det är dags så det kommer säkert att funka.

Vi kommer att göra en liten ficka på inbjudningskortet där informationsbladet kommer att sitta. Annars funkar det ju bara med ett löst blad om du inte vill ha det på själva inbjudningskortet.

Barret skrev 2008-11-20 09:48:44 följande:
    Jag måste hem och titta på inbjudningskorten och fundera... hum.. hur lägger ni in all er information i inbjudan egentligen? Vet inte riktigt om det är ett bra eller dåligt pris... Jag tycker faktiskt du ska kolla runt lite på andra ställen. Kolla in www.gastrogate.se och klicka vidare på Catering. Där finns det massor med ställen att köpa maten ifrån! Fast det är klart, om ni VILL göra endel själva så kan det där absolut vara ett bra alternativ. Själv känner jag bara att det är så himla skönt att inte behöva tänka, men så är jag ganska bekväm av mig.miss u skrev 2008-11-20 09:19:19 följande:
  • miss u

Jag hittade ett ställe där man kunde få mer mat för samma pris, men sambon tror att det är lättare att få hjälp med maten om vi tar det från samma ställe. Rätt eller fel vet jag inte, men nu har vi kommit överens om maten och det känns bra. Inte säkert att vi skulle få så billigt barnpris nånannastans iaf. Tror inte att det ska vara några större problem att samla ihop ett gäng nån dag innan bröllopet och fixa mat. Låter snarare kul. Får väl se om man känner det då.

Infobladet hade jag tänkt att ha som ett slags fliksystem. Har inte utvecklat den idén än, men det blir så att man ser rubrikerna på flikarna och sen får man dra upp för att se vad det står.

Fick tips av en jobbarkompis att innan vigseln så säger prästen till att om barnen inte vill sitta stilla, att föräldrarna får gå ut med dom så att dom inte stör. Är ju inte alla som fattar sånt om man inte säger till. Man kan väl aldrig vara för tydlig.

• miss u

Fick precis mail av fotofirman som jag kontaktat. Dom höll på att avveckla sin verksamhet så det blev inget med dom. Fast idag sa sambon att han kunde tänka sig att fotas innan vigseln och då kan Marit vara ett alternativ igen. Sabla karl att ändra sig hela tiden!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009