• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

miss u: Ska ni boka en timmes porträttfotografering med Marit?

• MoonGirl

Barret och miss u: Ja, det vore jättekul om vi alla valde samma fotograf! Jag har mailat några ggr till Marit nu under förmiddagen, vi får se vilken tid hon har över till oss och om det passar schemamässigt. Jag har pratat med frisören (som ska bla göra min bruduppsättning). Sminkning och bruduppsättning tar mellan 3-4 timmar (beror ju på vilken frisyr man vill ha) de sa att de har räknat med att man ska hinna äta där innan också.

Vad mysigt att sitta och titta på soluppgången

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-21 12:04:46 följande:
    Moon girl: Förhoppningsvis så kommer vi träffa honom i december innan vi åker. Ursäkta att jag varit dålig på att svara på dina mail. Men känner mig lite låg för tillfället. Så allt går på sparlåga just nu. Hur går det i Hallsta föresten?
    Hej, hej!

Hoppas Oliver har tid och lust att fota er på bröllopsdagen!! Som det ser ut nu så blir det Marit som kommer att fota oss på vår bröllopsdag. Hennes förslag var att ses kl 11.30-13.00. Alltså fotografering under 1 + ½ timme (för vi vill att tärnan och Erik ska vara med på kort också och då räcker inte en timme). Jag ringde till UNIK (för att höra hur lång tid en bruduppsättning tar + brudmakeupen) och de sa att jag får först bestämma med fotografen när hon har tid att fota oss. Om vi ska fotas kl 11.30 så får man väl komma runt 07-tiden till UNIK för att börja förbereda sig och att man även hinner med att äta lite innan fotograferingen. Annars blir man väl vrååålhungrig . Jag vill ju fixa naglarna också hos UNIK, så jag måste ringa dem på måndag och kolla hur lång tid det tar också. Är sugen på en ansiktsbehandling också.... =) men ska kolla upp det där...

Vad tråkigt att höra att du känner dig låg Hoppas du känner dig bättre snart!! Hur är det i armen? Känns den öm efter sprutan?

Vi har bestämt oss för att flytta!! nu ska vår lägenhet säljas och vi har skrivit på kontrakt idag på huset!! Weeee! Känns vääääldigt annorlunda, men kul!!!

Ni får väl komma över sedan och hälsa på i vårt nya hus när vi har flyttat in. Inflyttning blir i början på januari, mitt i vintern, huvvaligen! Nåja, men det blir nog bra!!! just nu känns det jättebra, hoppas det håller i sig!!!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-20 08:34:41 följande:
    MoonGirl:Godmorgon *skakar hand tillbaka* :o)Jag vet faktiskt inte hur man ska göra om de glömmer att betala in kuvertavgiften.. men de borde ju göra det i samband med att de anmäler sig kan man tycka! Annars får man ringa och påminna..Jag lovar att dela med mig av vägbeskrivningen när jag har någon :o). Vi ska nog ha sparris till vår förrätt så det stämmer säkert att många brukar ha det ihop :o). Vi funderade lite på limmo faktiskt, men jag vet inte om jag tycker det är värt pengarna för att bara åka en liten bit... kanske sparar de slantarna till något roligare... men jag vet inte, ena studen vill jag åka i något roligare än en vanlig bil och andra stunden spelar det ingen roll.. Gahh.. vilken beslutsångest *skrattar*
    Ja, vi har bestämt här hemma att om det inte blir häst och vagn (om det ösregnar) så ska vi ta vår egen bil dit till Brunnby gård. Det får bli vår reservplan! Ja, någon annan får skjutsa oss givetvis . Det går ju att smycka ut bilen fint också Jag hoppas att det blir häst och vagn-transport! Vi har ju bokat det.

Jag frågade cateringfirman som vi tänkte anlita om de hade något förslag på något med Prosciutto (ang förrätten) och detta fick jag som förslag:

"Prosciutto skinka fylld med färskost som smaksatts av örter på bädd av ruccola med pestostänk, allt lagt på en brödbit. Pris per pers. 50:-".

Det lät väldigt gott!!! Det tåls att fundera över!
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-20 09:57:46 följande:
    moongirl: Det skulle kosta mellan 500 och 1000 kr attta bort släpet,sy in i midjan och sy fast axelbanden så dom sitter bättre...Jag har inte hört nått annat pris...Skulle ni få betala mer för ändringar...Jag ska nog ha släpet kvar nu,sen behöver dom nog inte sy in i midjan om jag går ner några cm i midjan,då är det bara att sy fast axelbanden så den sitter bättre på mig...
    De på Ruths sa bara att ändringarna skulle bli ca 1000 kr. Det kan bli mindre än 1000 kr också. Det blir i alla fall inte mer än 1000 kr i alla fall. Det är ju skönt att veta. Klänningen är ju lite för lång för mig (den är helt NY) så den ska kortas av och sedan ska den ev. sys in också (för jag vill ju gå ner i vikt tills bröllopet, vi får väl se hur det går!) klänningen passar ju bra i livet nu....

Jag tycker att du ska ha släpet kvar! Det kommer att bli jättefint!
  • MoonGirl

Alla: Vi har pratat här hemma om hur vi ska göra ang fotograferingen. Om vi fotas kl 11.30-13.00 så har vi tre timmar innan vigseln. Det blir alldeles för långt glapp mellan. Det skulle vara OK med en timme innan vigseln. Synd att Marit hade en bokning just i Stockholm kl 15. Hon mailade och sade att hon måste åka kl 13.15 från Västerås. Som det ser ut nu så måste vi nog leta efter en ny fotograf som kan plåta oss. Verkligen synd....

• MoonGirl

Alla: Om ni vore i min situation, skulle ni boka en annan fotograf då? (läs mina tidigare inlägg). Eller skulle ni försöka hitta på något att göra under tre timmar innan vigseln? Usch, vad svårt det är att veta hur hur man ska göra egentligen!! Har ni några förslag på vad man kan göra i TRE timmar innan vigseln i så fall??

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-11-21 20:19:35 följande:
    Moon GirlKUL att ni hittat hus. Då är det bara och börja packa det ni inte använder . Vi har ett allmänt kaos här hemma. Våra kläder ligger i korgar i matrummet. Vi sover 5st på golvet, på madrasser förstås, i samma rum. Grabbens rum är fullt med alla tre barnens leksaker. Men det börjar ta sig. Byggjobbarna har lagt golv i halva källaren nu. "Bara" fem veckor till. Bröllops planerna känns långt borta. Har en bekant som jobbar som Bröllopskordinator skulle kanske involvera henne nu när våra tankar går mest åt att hitta inredning till alla nya rum vi ska få.
    Hejsan, heeej! Det var länge sedan! Förstår att det är allmänt kaos nu när det är renovering på G. Tänk vad fint ni får det sedan när ALLT är klart!

Ja, det vore ju en toppenbra idé att låta din kompis hjälpa till med bröllopsplanerna om hon är bröllopskordinator!

Ja, det känns sååå kul med huset! Säljarna till huset har nyligen gjort om köket, det är toppenfint nu! Det är ett noblessa-kök. Känner du till vad det är för slags kök? Det är inget akut som måste göras om i huset, förutom att byta en garagedörr och byta en duschkabin.

Nu ska vi sälja lägenheten som vi bor i nu. Hoppas det går fort.

Ja, vi skulle så gärna vilja ha Marit som fotograf, men tre timmars väntetid innan vigseln känns som en evighet. Jag har försökt få tag på fler fotografer här i stan nu under kvällen, men de flesta erbjuder bilder som är lågupplösta och de vill att man framkallar hos dem och att de gör album. Jag vill helst göra ett eget album när jag tänker efter....
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-21 21:10:23 följande:
    Moon girl: Armen känns bra nu. Är bara kylan som gör mig låg. Tycker verkligen inte om vintern.Grattis till huset!!!!! Klart vi kommer och hälsar på når ni kommit i ordning. Huset lät verkligen underbart när du berättade om det. Blir lite mått avis på er! Men e glad för er skull. Lycka till med packningen! Alltid lika kul att packa. *not* Är så tråkigt. Rebellen: Låter verkligen som ni har fullt upp. Men låter kul också. Få nytt och fint. Kanske inte skulle vara fel att ta lite hjälp av vännen så bröllopet kan bli av på bestämt datum.
    Vad bra att armen känns bättre nu! Ja, vintern är inte kul. Jag ogillar kyla ocn när det är kallt ute. Imorse när jag skulle ut så var det -5 grader! Man vill ju knappt gå ut när det är kallt ute.

Ja, vad kul att ni vill komma och hälsa på sedan!! Ja, huset är verkligen toppenfint. Det känns himla bra just nu. Säljaren gick dessutom ner ännu mer i pris nu någon dag innan vi skulle skriva kontrakt och det är inte helt fel!

Ja, hoppas någon vill köpa vår lägenhet så fort som möjligt. Annonsen kommer ut nästa vecka på lägenheten. Ja, det ordnar nog sig!

Ja, det är lite rörigt här hemma, har redan börjat packa ner lite saker. Vi får nycklar 29/12, så det blir väl inflytt dagarna efter Nyår kan jag tippa på. Ja, det kanske jag skrev om, minns inte =)

Vad ska ni göra i helgen då? Jag sitter FORTFARANDE och funderar över vilket monogram jag ska ha. Herregud...

Vi tänkte boka catering i helgen och även serveringspersonal. Måste även fundera över OM vi ska anlita Marit som fotograf eller jaga efter en annan fotograf. Svårt! Har du något förslag på vad man kan göra under 3 timmar medans man väntar på att tåga in i kyrkan?
  • MoonGirl

Det verkar bara vara jag som är online på bt ikväll. Får skriva med mig själv, tror jag

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009