• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Barret skrev 2008-11-15 23:14:46 följande:
    MoonGirl:1000 kronor var ju inte så farligt ändå, håller tummarna för att det blir billigare än så i alla fall! Klänningen är med ett litet enkelt släp. Tycker egentligen att klänningen inte gör sin rätt här på bilden men det är den enda jag har.. vi tänkte inte på att fota när den satt på ju!
    Du får ta på dig klänningen hemma och ta fram kameran

Jag hoppas att det blir mindre än 1000 kr (för ändringarna), ja det visar sig i juli nästa år
  • MoonGirl

Barret: Tack för att du håller tummarna!

• MoonGirl

Alla: Igår letade jag efter någon som gör mongram (på nätet). Jag skulle vilja ha ett monogram på våra trycksaker. Igår kväll hittade jag en internetsida som har monogram och man kunde höra av sig till den här kvinnan som gör monogrammen. Jag mailade och frågade om hon kunde göra lite ändringar i ett befintligt monogram. Typ 15 minuter senare så hade hon mailat och lagt ut några förslag på sin hemsida. Snacka om att det gick fort!!! Nu ska jag bara välja ett monogram som passar oss bäst

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-16 19:40:31 följande:
    moongirl:Vad kul att hon svarade så fort...Vi har ochså fixat monogram på en internet sida som jag hittade...som vi har i våra inbjudningskort,vigselprogram och festprogram...Nu har vi gjort klart alla framsidon på alla inbjudningskorten och vigsel och fest så det känns skönt....
    Ja, det var verkligen jättekul att hon svarade så fort! Nu gäller det "bara" att välja ut något snyggt passande monogram! Jag och min m2b satt igår och grejade med inbjudningskorten. Men jag/vi har ett litet problem. Jag har börjat skriva texten till inbjudan, men det blir inte bra. Vi ska ha kuvertavgift och barnfritt på festen (barnen är välkomna till kyrkan). Men jag vet inte hur man ska få in detta på ett snyggt sätt i inbjudningstexten! Gaahh, vad svårt det är! Förslag? Någon?

Vad kul att höra att framsidan på alla trycksaker är fixade!
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-16 19:44:20 följande:
    Nu har jag beställt bröllopsbubblor på nätet och ett vitt paraply till bröllopet...
    Aha, så ni ska ha bröllopsbubblor. Skoj! Kul att du har köpt bubblor och ett vitt paraply. Måste också ta och beställa ett paraply. Finns det ivory-färgade paraplyer?
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-16 19:53:18 följande:
    MoonGirl:Jag har inte fått hem klänningen än, eftersom det är endel förändringar som ska göras så får klänningen bo på Ruths tills vidare. Roligt med ett eget monogram, jag har faktiskt gjort ett egen monogram men jag är inte helt 100% nöjd med det, så jag ska jobba vidare lite. På vilken sida hittade du monogramet?mysan31:Vart beställde du ditt vita paraply?
    Kul att du har gjort ett eget monogram. I vilket program gjorde du det i? Om du surfar in på www.monogramsidan.se så får du se på många monogram. Det kostar 40 kr/st för ett monogram.
  • MoonGirl

mysan31: Nu läste jag att du hade köpt ett ivoryfärgat paraply . Vad kostade det?

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-16 20:30:50 följande:
    mysan31:Tack, ska kolla in hemsidan sen då! MoonGirl:Vi ska också ha kuvertavgift och inga barn.. Vi har skrivit såhär:"Kuvertavgift: 300 kronor- enda och bästa bröllopspresenten!Under denna vuxna akt, får barnen stanna hos sin vaktMen om bröstet måste amma, för barnet följa med sin mamma."
    OK! Tack för tipset!

Vi har skrivit så här om kuvertavgiften just nu: "Bästa presenten är gästernas närvaro - vi önskar oss ingenting utom en kuvertavgift på 250 kronor per person". Men det här med barnfritt på festen har vi ej formulerat ännu. Men det som ni hade skrivit om barnfritt var bra!
  • MoonGirl

Barret: Får vi också använda den där ramsan om barnfritt? Skulle det vara OK för din del?

• MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-16 21:05:25 följande:
    MoonGirl: Självklart får ni det! Jag hittade versen ursprungligen här på BT men har omarbetat den lite och gjort den kortare. Tycker den blev ganska bra. Just nu håller jag på att formulera lite information som kan vara bra för gästerna att ha inför bröllopet t.ex. boende för långväga gäster. Är det någon mer information jag bör skriva?
    Jag har omarbetat rimmet litegranna nu också, så det kommer inte att bli helt identiskt som erat.

Ska ni skicka med en vägbeskrivning på var kyrkan + festlokal kommer att vara någonstans? Visst ska ni gifta er i Badelunda kyrka som vi också ska göra? Vi hade tänkt skicka med en vägbeskrivning till Badelunda kyrka + var festen och middagen kommer att hållas. Det blir väl i ett löst blad till inbjudningskortet, tror jag?

Ja, vi kommer också att bjuda folk som bor långt ifrån Västerås. Brukar man skriva med tips på boende för långväga gäster? Det kan ju vara bra för dem att veta var de kan sova för natten efter festen förstås.... =)
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009