• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Tessisen skrev 2008-10-30 17:03:39 följande:
    Har nu hittat Klänningen med stort K! Kan äntligen lägga klänningspaniken bakom mig.JIPPI!!!Produktionen av inbjudningskorten går som på räls och de blir magnifika, enligt mig iallafall! :))Hur går det för er andra med allt? Tycker det är lite tomt här på forumet..
    Åhhhh! Har du hittat en klännig som du ska köpa?! Jag vill se kort!!! vad kul!!!! Grattis!!

Finns det något kort på nätet?

Ja, de på Ruths är så himla trevliga och hjälpsamma!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-30 17:03:39 följande:
    Har nu hittat Klänningen med stort K! Kan äntligen lägga klänningspaniken bakom mig.JIPPI!!!Produktionen av inbjudningskorten går som på räls och de blir magnifika, enligt mig iallafall! :))Hur går det för er andra med allt? Tycker det är lite tomt här på forumet..
    Vad bra att det går bra med inbjudningskorten!! Du är duktig!

Kolla på sidan 24 i boken (designa ditt bröllop). Jag funderar på om jag ska prova att göra ett sådant inbjudningskort, så får vi se hur det blir. Sedan ska jag försöka sätta en liten personlig prägel också på det. Ska fixa och dona imorgon hade jag tänkt. Jag har köpt material på Panduro till ett sådant kort.
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-10-30 19:13:13 följande:

Hallå, här är vi sjuka i omgångar...därav min frånvaro!Tessiesn: Vad glad jag blir! Grattis! Jag håller med om att dom är goa där på Ruths!Ni som köpt era klänningar på Ruths, har ni hämtat den? Min hänger kvar och kommer nog göra så till vi ska sy om den. Får ni betala för ändringar på den? jag frågade och det skulle ingå i mitt pris...bara nyfiken...Vi köpte tapeter i helgen, nu är det bara korten kvar, sen kan jag börja tillverka. Har även snickrat lite på vad som ska stå i inbjudningarna.Fika igen snart eller?
    Jag kommer att få betala ca 1000 kr för ändringar. Det var för att klänningen var halva priset, dvs. för att jag fick den "så billigt" (så sa de till mig). Din klänning var väl inte på rea, eller hur?

Vad kul att du har hittat tapeter! Vad har du köpt för slags tapeter? Varifrån? Vilken färg blev det?
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-30 22:11:38 följande:
    tessisen. var nere på stan och tittade på duka angående tallrikarna ni hade köpt,men jag hittade inget...även jag kan hänga med på en fika nästa vecka,blir det bredbar,det var ju bästa stället...Var även till tiimari och köpte 1 förpackning av rosorna med ståltråd till servetterna hittade även klänypor med hjärtan som man kan sätta på glasen tillsammans med bordsplacerings lapparna....Du får ta med dig inbjudningskorten och festprogrammen så får man se hur det blev...du är duktig du...Var det halva priset på mattias kläder ochså på ruths...
    Vad kul att du har varit på Tiimari och köpt de där tygrosorna med ståltråd i. Det kommer att bli fina "servettringar"!! Duka har tagit bort de där silver och guldfaten, fråga efter dem. De har de där faten på lagret!
  • MoonGirl

Nu var det tomt i forumet! Jag får skriva till mig själv eller något .

mysan31: Jag var in på Duka idag i Sigma-huset. Nu finns de här silver och guld-faten framme i butiken!!

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-02 15:18:34 följande:
    moongirl: Hur ska ni formulera kuvertavgiften på inbjudningskorten...Får åka ner på stan i morgon innan jag börjar jobba och gå in och kolla på sigma om guld faten ligger framme...
    Jag vet inte hur vi ska formulera kuvertavgiften i inbjudningskorten, men jag tror vi ska ha något rim. Har du börjat utforma inbjudningskorten ännu? Ska ni ha något rim?
  • MoonGirl

mysan31 och Barret: Vi ska också ha kuvertavgift på vårat bröllop och kuvertavgiften blir 250 kr/person. Det blir väl något rim om kuvertavgift också. Rimmet är inte klart ännu...

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-02 18:07:11 följande:
    barret o moongirl: Jag hade först tänkt att ha 200 kr,men ändrade oss till 250 kr...Vi har skrivit...Vi vill fira vår dag med nära och kära!Istället för presenter önskar vi därför ett bidragtill festen om 250 kr per person.Jag har skrivit klart inbjudningskortet,men ska även fixa en bild på mig och min sambo på framsidan av inbjudningskortet...
    Du får ta med dig inbjudningskortet på nästa fika så man får se hur ni har gjort erat inbjudningskort .

Jag ska ner imorgon till Panduro (har blivit stamkund där nu!!) och köpa mer material. I fredags satt jag och sambon och donade med korten, och vi är nästan klara med "prov-inbjudningskortet". Vi ska köpa lite mer material och prova lite fler förslag innan vi är helt nöjda och klara med kortet. Man fick många nya idéer när man satt och donade med korten . Ni kan få se kortet sedan när det är helt klart annars fotar jag väl kortet och lägger ut det i mitt fotogalleri .
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-11-02 18:08:31 följande:
    tessisen och moongirl:Vad ska ni ha silver och guld faten till...Ska ni ha dom och lägga festprogrammen på eller cd-skivorna...
    Vi tänkte lägga tomma cd-skivor på dem eller så tänkte vi ha vindruvor/eller annan frukt på fatet. Ska jag ha frukt på fatet så lär jag köpa fler fat. Har bara köpt ett silverfat hittills...
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-02 19:49:55 följande:
    Mysan31: Vi ska nog ha Klädsel: Kostym. Hade först tänkt ha lite mer valfritt men vi är själva den typen som gillar att gå på bal och sånt och många av våra kompisar har kostym och till och med frack, liksom våra familjer... Dessutom vill vi ju inte vara ensamma med att vara uppklädda :o)
    Vi tänkte nog ha klädkod: kostym....
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009