-
Jag ska ringa nu kl 10 till BVC, så snart får du besked!Tessisen skrev 2008-10-27 09:36:01 följande:Moongirl: Kan du så kan jag...Måste ändå ner på stan och köpa det sista till inbjudningskorten..
-
Tessisen: Jag måste ta en promenad ut till Arver bil och köpa en reservdel till bilen nu på fm. Kan vi ses kl 14 på stan? Ska vi ses utanför Panduro vid kl 14?
-
Har nu kommit hem från min promenix till och från Arver bil. Jag och Erik ska bara äta lite och sedan kommer vi ner på stan. Ses kl 14 vid Panduro. Blir jag några minuter sen, så kommer vi så fort vi kan. C u!Tessisen skrev 2008-10-27 10:20:02 följande:Det låter bra för mig. Ses då!
-
Tack för idag! Kul att få lite tips och råd från en tjej som är jätteduktig på att göra inbjudningskort!Tessisen skrev 2008-10-27 10:20:02 följande:Det låter bra för mig. Ses då!
Mikael (sambon) tyckte att det mörkgröna pappret från Panduro var lite för mörkt, men han gillade det gröna pappret från Akademibokhandeln (för att det var lite ljusare till färgen). Jag tror att det blir det gröna pappret från Akademibokhandeln. Det är ju bra om man får 20 % rabatt också (om man köper minst 50 st kort/kuvert därifrån). Det gröna pappret från Akademibokhandeln blir ju billigare också än det gröna pappret från Panduro. -
Tessisen: Var på IKEA hade du hittat de här röda och vita "blombladen"? Hur mycket kostade en förpackning nu igen?
Europris på Hälla (bredvid Rusta)hade ju bra priser på ljus mm, så dit ska jag och köpa ljus framöver. Vi tänkte ju ha candelabrar på borden och då tänkte vi ha vita ljus till. Candelabrarna är i nysilver, så det blir fint! Candelabrarna matchar ju med färgtemat -
miss u skrev 2008-10-27 10:12:18 följande:
Igår gjorde jag bara en modell av vanliga vita papper för att jag skulle få en hint om hur det skulle se ut. Måste köpa svart papper också innan jag kan göra nåt på riktigt. Men det är riktigt kul att ha kommit igång! Vi är väl ute efter nån vinröd tapet, som ska matcha till rosorna i min bukett. Får se om vi hinner till Nisses också, annars får det bli en annan gång. Om man räknar med att ett bord för sex personer är två meter långt. Då räcker ju en rulle till 5 bord, alltså 30 personer. Är det rimligt?Hur gick det idag på Erikslund? Hann ni med till Nisses också?
Hoppas det gick bra idag när ni var iväg till Erikslund!
Svårt att veta om hur många tapetrullar som går åt, men 10 m är det standard på tapetrullar?
Ja, det är ju kul att ha kommit igång med inbjudningskorten mm. Jag köpte lite papper idag på stan (var på stan med Tessisen idag, som du vet). Nu ska jag testa att göra lite inbjudningskort!
Tänkte du välja vinröda rosor i din brudbukett? -
Vad kul med lokalen! Grattis!!!Barret skrev 2008-10-27 10:15:15 följande:miss u:Tack för att du höll tummarna, det funkade!! Det var ledigt. Känns som att drömen precis gick i uppfyllelse. Vi ska träffa dem nästan vecka och planera lite :o). Jag är så glad! Nu ska jag verkligen sitta här hela dagen och hålla tummarna för din skull. Kom igen, du klarar att ringa! Förstår att det känns lite hopplöst men du fixar det här! MoonGirl:Åh jag måste verkligen ta mig ner dit någon dag och prata med dom. Känns lite konstigt att titta på gravidklänningar bara när jag inte ens har ett frö som gror i magen. Men ja, som sagt, förhoppningsvis blir det ändring på det snart. Alla: Är det någon mer man behöver fixa inom en snar framtid. Jag har bokat kyrka och lokal och tittat lite på ekonomin. Börjat fundera på klänning men får nog vänta lite med den... Bör jag boka frisörtid kanske? Något annat?
Ja, du får prata med dem på Ruths (om du väljer att gå dit och kolla på klänningar).
Jag har bokat frisör redan (gjorde det för någon månad sedan). Det kan vara bra att göra det i god tid, så att man får den frisör som man vill ha. -
Tessisen: Vilken frisör har du bokat?
-
Barret: Vilket färgtema hade ni tänkt ha? Det kan vara bra att bestämma färgtemta i god tid också. Fotograf är ju bra att boka i tid också. Vi har inte bokat fotograf ännu, men vi måste nog ta och göra det snart...
Tessisen: Tänkte ni fråga om Oliver vill vara fotograf på erat bröllop? -
Vilket fint färgtema ni ska ha!Barret skrev 2008-10-27 21:05:04 följande:MoonGirl:Tack. Det känns verkligen toppen. Jag hoppas det kommer kännas på samma sätt efter vi träffat dem nästa tisdag.Jag ska nog titta förbi på Ruths någon dag när jag har lite tid. Känns inte som att man bara vill stressa förbi där. Jag måste kanske ringa min frisör och boka henne snart!Vi bestämde färgtema för ganska länge sedan.. jag började med mina inbjudningskort för ett tag sedan (scrappar ju och behövde ett nytt projekt för något halvår sen) och vi har valt mörkblå/marinblå, vitt och lite gammelrosa (svårt att förklara exakt hur den rosa ser ut). Jag har tittat lite på de olika alternativen på fotograf som finns här i Västerås. Jag skulle vilja ha bilderna digitalt i högupplöst format också, men jag vill ju inte betala hur mycket som helst.. Svårt. Har ni hittat något bra?
Nej, man måste verkligen ha tid när man ska förbi Ruths och titta och prova klänningar. Jag var där i flera dagar i rad och provade massor med klänningar, i flera timmar! Men till slut hittade jag en brudklänning som jag gillade jättemycket! Bild finns i mitt bildgalleri, om du vill se....
Det är verkligen svårt att veta vilken fotograf man ska boka.
Vi har heller inte bokat något ställe inför bröllopsnatten (kom på att det är också något som är bra att kika på i tid). Ja, det finns massor som ska göras inför ett bröllop, men det är kul att planera och dona, men det tar mycket tid.