• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Rebellen75: Hur går det med bröllopsplaneringen för er del?

• MoonGirl

Barret: Hur många gäster tänkte ni bjuda till erat bröllop? (det kanske jag har frågat tidigare kom jag på....)

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-28 17:18:51 följande:
    Letade på min bok som jag köpte i våras. Fick lite mer ideér av den. Kommer absolut bli klar med inbjudningskorten idag. Måste bli det. Hur har ni andra tänkt med transporten från kyrkan?Vet att Moongirl ska ha häst och vagn, eller? Sedan var det väl miss u som skulle åka flotte. Men hur ska ni andra förflytta er?
    Japp, vi ska ha häst och vagn. Det är bokat och klart....
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-10-28 20:56:35 följande:
    Från början hade vi tänkt att vi skulle bjuda ca 40 personer men nu är vi nästan uppe i 50, vi får väl se vart vi landar :o)Ni då?
    Vi tänker bjuda ca 65 st gäster. Från början sade vi att vi skulle bjuda runt 50 st, men det blev fler ändå till slut . Nu får det inte bli flera...
  • MoonGirl

Tessisen: Ja, man fick många nya tips från den där boken från Panduro. Vi får väl ta en fika när jag har gjort något inbjudningskort, så jag får visa er hur det blev .

I helgen ska jag få vara lite själv här hemma. Sambon och sonen åker iväg, så då tänkte jag dona med inbjudningskorten. Då har jag tid med det i alla fall .

• MoonGirl

Tessisen: Jag har köpt ett sånt där fat i silver (från Duka). Fint!

• MoonGirl

Oj oj, vad ni har skrivit! Har varit borta i några dagar... måste ta igen lite nu!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-29 07:35:26 följande:

Tack för alla lyckönskningar om Hamncafét. Det känns som det kommer att lösa sig trots all väntan. Det är ju ändå över 8 månader kvar tills det är dags så det finns tid att fixa med allt. Igår var vi till Silvan (det tredje stället) och kollade på tapeter. Hittade egentligen inte det som vi letade efter men kommer nog ändå köpa en grå/svart tapet där som var fin. Vi var ju ute efter en vinröd, men det går inte att få tag i nå fina. Så antingen kommer texten i inbjudan bli vinröd eller så blir själva kortet vinrött istället för svart så vi får in den färgen ändå. Det kommer bli så fint. Moongirl: Sambon kommer åka till en liten by som heter Burg. Ligger typ 5 km från Puttgarden. Man tar båten dit från Rödby i Danmark. Jag har följt med dit ett par gånger förut, och det finns typ bara affärer med sprit där. Vi har kommit på två namn till drinkarna som vi ska ha till försäljning på festen. Ena är Ulrikas raggningsdrink och den andra är Micaels raggningsdrink. Det är dom drinkarna som jag försökte ragga upp honom med och viseversa. Och det funkade ju bra!
    Aha, ok, så din sambo ska åka till byn Burg. Den känner jag inte till. Oj, om det bara finns en massa affärer där med sprit i, så då hittar man nog mycket där som man kan köpa. Hur många liter sprit får man ta in i Sverige förresten? Vad kan t.ex en liter vin kosta där? Är det mycket billigare att handla där än i Sverige? *noll koll* Jag dricker ju aldrig, så jag har noll koll Vad häftigt att ni ska ha olika namn på drinkarna. Fyndigt att de ska heta: "Ulrikas raggningsdrink" osv. Det kommer att bli jättebra!

Vad synd att ni inte hittade en vinröd tapet! Jag märkte också att det var svårare än jag trodde att hitta en tapet som man ville ha. Jag letade ju efter en grön tapet, men hittade ingen fin tapet. Jag har i stället köpt material från Panduro och Akademibokhandeln (till mina trycksaker). Ska dona lite med trycksakerna imorgon, då har jag lite mer tid över.

Just nu är jag och Erik i Fagersta och känner inte för att åka bil idag. Det är massor med snö här och det snöar massor nu också. Jag har inte några vinterdäck på bilen! Panik! Vinterdäcken är i Västerås....
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-29 10:40:43 följande:
    moongirl:Vad har du köpt för bok på panduro...och vad har ni köpt på duka...Jag kanske ochså ska dit och titta....
    Jag har köpt boken: "Den stora festen. Designa ditt bröllop" av Bella Hansson. Det är bok som finns på Panduro att köpa! Tips och ideér på hur man kan göra fina inbjudningskort, bordsdekorationer mm. Jättebra bok. Rekommenderas varmt!

Jag har köpt ett silverfat inne på Duka (Sigma-huset). Jag såg de där faten i butiken för några veckor sedan, men när jag kom dit i tisdags, så hade de plockat undan dem (eftersom de hade platsbrist). Men om du vill se dem, så är det bara att fråga efter några silver eller guldfat inne på Duka. De kostar 49 kr/st. Jättefina! Faten/stora tallriken är i plast, men jag tycker inte att det såg så "plastigt" ut.
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-29 21:41:44 följande:
    Vi var ner till Ruths idag, jag och min m2b. Hittade kläder till honom. Kavaj, väst, byxa, skjorta och kravatt för 5500. Mycket bra pris och så snyggt. Fick tårar i ögonen när jag såg honom. Mmmmm.Sedan i morron ska jag ner och diskutera min klänning med dom där. De har kollat igenom sina leverantörskataloger och hittat några som de tror skulle passa mig. De e så goa och snälla där. Så himla hjälpsamma. Får vi kläderna fixade nu desto bättre. Slipper man det nästa år. Rebellen: Förstår att ni har full upp. Ni måste verkligen ha jobbat hårt i helgen om ni har hunnit med 7 släp till tippen. Men det är ju alltid kul och skönt med lite förändring i hemmet. Det är ju inget man gör speceillt ofta. Så då är det ju lika bra att slå på stort. Eller?
    Härligt att ni har hittat kläder till sambon nu också! 5500 kr är ett bra pris!!! Valde ni en röd färg på kravatten och västen? Eller guld kanske? Nyfiken!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009