miss u skrev 2008-10-29 07:35:26 följande:
Tack för alla lyckönskningar om Hamncafét. Det känns som det kommer att lösa sig trots all väntan. Det är ju ändå över 8 månader kvar tills det är dags så det finns tid att fixa med allt. Igår var vi till Silvan (det tredje stället) och kollade på tapeter. Hittade egentligen inte det som vi letade efter men kommer nog ändå köpa en grå/svart tapet där som var fin. Vi var ju ute efter en vinröd, men det går inte att få tag i nå fina. Så antingen kommer texten i inbjudan bli vinröd eller så blir själva kortet vinrött istället för svart så vi får in den färgen ändå. Det kommer bli så fint. Moongirl: Sambon kommer åka till en liten by som heter Burg. Ligger typ 5 km från Puttgarden. Man tar båten dit från Rödby i Danmark. Jag har följt med dit ett par gånger förut, och det finns typ bara affärer med sprit där. Vi har kommit på två namn till drinkarna som vi ska ha till försäljning på festen. Ena är Ulrikas raggningsdrink och den andra är Micaels raggningsdrink. Det är dom drinkarna som jag försökte ragga upp honom med och viseversa. Och det funkade ju bra!
Aha, ok, så din sambo ska åka till byn Burg. Den känner jag inte till. Oj, om det bara finns en massa affärer där med sprit i, så då hittar man nog mycket där som man kan köpa. Hur många liter sprit får man ta in i Sverige förresten? Vad kan t.ex en liter vin kosta där? Är det mycket billigare att handla där än i Sverige? *noll koll* Jag dricker ju aldrig, så jag har noll koll
Vad häftigt att ni ska ha olika namn på drinkarna. Fyndigt att de ska heta: "Ulrikas raggningsdrink" osv. Det kommer att bli jättebra!
Vad synd att ni inte hittade en vinröd tapet! Jag märkte också att det var svårare än jag trodde att hitta en tapet som man ville ha. Jag letade ju efter en grön tapet, men hittade ingen fin tapet. Jag har i stället köpt material från Panduro och Akademibokhandeln (till mina trycksaker). Ska dona lite med trycksakerna imorgon, då har jag lite mer tid över.
Just nu är jag och Erik i Fagersta och känner inte för att åka bil idag. Det är massor med snö här och det snöar massor nu också. Jag har inte några vinterdäck på bilen! Panik! Vinterdäcken är i Västerås....