-
OK! Ha det så bra i Kopparberg!Tessisen skrev 2008-10-21 14:19:16 följande:Kan tyvärr inte denna vecka. Måste åka hem till Kopparberg och kolla till Föräldrarnas hus nu när de är i USA. Men nästa vecka funkar för mig.....
-
miss u: Vad kul att ni har gjort en del på trycksakerna! Själv känns det som det står still på den fronten här hemma.
Jag har i alla fall letat efter papper på stan (till inbjudningskorten). Jag har även kollat runt på några brudbuketter (jag har hittat några buketter som jag tycker är fina) så jag ska kolla hur mycket de kan kosta när jag ska ner på stan idag.
Sedan har jag tittat efter tärnklänningar och har hittat en jättefin Forever Yours-tärnklänning som jag vill att min brudtärna ska ha!
Måste även titta lite på tapet, jag också. Det finns massor att göra inför bröllopet, jag funderar över hur man ska ha tid med allt?!
Rusta har väl billiga tapetrullar, eller hur? -
miss u skrev 2008-10-22 09:22:59 följande:
Ja, det är jag igen. Sitter på jobbet och vill verkligen inte jobba. Har hittat en favoritklänning! På www.bridaloutlet.se/. Den heter Alva, första klänningen högst upp till vänster på sida två. Tar gärna emot kommentarer. Jag hade väl tänkt att man har den utan ärmarna då. Vad tror ni om det?Hur är det med er som valt klänning? Har alla valt med släp? Just den klänningen har inget släp, men det skulle ju vara kul med lite släp. Hur ofta har man det? Är ju bara när man gifter sig. Ska det va, så ska det va. Åh, nu blev jag sugen på att åka till Bridal Outlet och kolla! Hur många är vi som inte har nån klänning än?Jag surfade in på www.bridaloutlet.se. Vilka fina brudklänningar!! Klänningsmodellen "Alva" var jättefin!! Den skulle du passa bra i. Det blir fint utan ärmar! Du får åka dit och prova klänningen .
Den klänning som jag har köpt är med släp och det tycker jag är snyggt. Du kan ju kolla med dem på BridalOutlet om det går att få släp på den klänningsmodellen? (Alva)? -
Var ska du göra din bruduppsättning och brudmakeup? Blev det UNIK eller blir det något annat ställe?Tessisen skrev 2008-10-22 17:27:11 följande:Nu har jag bokat frisör och make up för bröllopet. Så det är ännu en sak att bocka av på listan. Känns skönt. Inte så många saker kvar att göra innan vi åker nu. Fotograf - väntar på svar från OliverTårtanFloristLimousineSedan ska ju inbjudningskorten göras, men det tar ju inte så lång tid.Börjar kännas riktigt bra. Ska nog prata med en skräddare här i stan innan vi åker. Får se vad hon tar för att sy upp en klänning. Har kommit på att jag kan få tag på Thaisiden här i Sverige för 25 kr/meter. Ganska så bra pris...
-
miss u skrev 2008-10-22 12:53:26 följande:
MoonGirl: Det är riktigt jobbigt med ovissheten faktiskt. Nu har man mer eller mindre vant sig vid ovissheten så det kommer säkert kännas konstigt när det väl blir bestämt. Du får gärna kolla upp Håkans bageri om det är nåt att ha, så får du säga till mig sen. Vore ju smidigt för oss om tårtan är där så kan svärmor eller nån hämta den, eller om man tom kan få levererad. Vad är det för brudbukett du vill ha? Jag vet bara att jag vill ha 12 röda rosor, för det var de första blommorna jag fick av Micke när vi blivit tillsammans. Har kvar dom än, fast torkade då. Rusta har mycket tapet, och billigt. Det tycker vi om. Har kollat lite på deras hemsida, men vill se dom live också. Ska du också ha tapet på borden? Vi ska ha som löpare + som detalj på inbjudningskort och vigselprogram. Det kändes himla bra att ha kommit igång att skriva, så är det bara att göra lite småjusteringar längre fram. Det blev inte så mycket jobbat här innan lunch. Ett par av mina jobbarkompisar blev jätteengagerade i min brudklänning, så nu har vi mer eller mindre skissat upp den, med utgångspunkt från klänningen Alva. Så nu törs jag inte titta på nå fler modeller. Känns det fortfarande bra med din klänning?Vad kul att dina arbetskamrater blev så engagerade i klänningen. Vad roligt att höra!!
Jag skulle också vilja ha röda rosor i min bukett och sedan något grönt band över rosorna (har sett ett kort på en brudbukett med ett sådant band över, fast då var det rosa rosor i buketten och lite pärlor i) svårt att förklara hur jag menar. Det var väldigt fint med pärlor i buketten också. Kanske vore det något att ha i. Sedan vill jag gärna ha något med silver i också, vet inte hur - men jag pratade med en kompis som har jobbat i en floristaffär och hon sa att allt går att fixa, så man får väl hoppas på det . Ja, vi får väl se vad det blir för brudbukett. Men jag vill i alla fall ha rosor i buketten, för det är ju sååå fint!
Ja, jag funderar på att ha tapet som löpare på borden. Får se om man hittar någon snygg matchande tapet i de färger man har valt.
Ja, det känns jättebra ang val av klänning. Känns väldigt bra med en ivory-färgad klänning också. Jag ville ju ha en kritvit klänning till en början, men jag ändrade mig när jag provade en benvit klänning .
Japp, jag ska kolla med Håkans bageri och jag återkommer med besked. Det blir väl efter att vi har varit där på bageriet. Kanske ska skicka dit min m2b på lördag, för att ta reda på det, för då ska han och sonen till Hallstahammar! . -
Hur många meter behövs det för att sy upp en brudklänning? Det låter bra med thaisiden som material. Min klänning är i satäng i alla fall.Tessisen skrev 2008-10-22 17:27:11 följande:Nu har jag bokat frisör och make up för bröllopet. Så det är ännu en sak att bocka av på listan. Känns skönt. Inte så många saker kvar att göra innan vi åker nu. Fotograf - väntar på svar från OliverTårtanFloristLimousineSedan ska ju inbjudningskorten göras, men det tar ju inte så lång tid.Börjar kännas riktigt bra. Ska nog prata med en skräddare här i stan innan vi åker. Får se vad hon tar för att sy upp en klänning. Har kommit på att jag kan få tag på Thaisiden här i Sverige för 25 kr/meter. Ganska så bra pris...
-
mysan31: Tack för tipset!
Vad har du för material i din klänning förresten?
-
Hej brudar!
Nu har jag varit ner på stan och tittat på papper till inbjudningskorten. Har hittat massor med fint inne på Panduro! Jag tog en katalog därifrån, så nu ska jag bläddra i katalogen och köpa något snart, så man kan börja med korten!! Jag tror att katalogen har kommit ut nyss, för jag var där i måndags och då fanns det ingen sådan katalog (där man kan se vad de har för prylar i butiken).
-
Jag skulle få betala ca 1000 kr för ändringar. Jag hoppas att jag har gått ner i vikt tills juli nästa år så de kan sy in klänningen i midjan och sedan är klänningen för lång för mig. Den klänning jag har köpt är helt ny (alltså oanvänd) så de måste korta av klänningen, annars trampar jag på den när jag går. Jag är för kort helt enkelt. Det är väl det som ska fixas på klänningen i juli nästa år. Jo, jag kanske ska korta av släpet en aning också, det var ju så lååångt. Men vi får la se hur det blir. Kanske låter jag det vara långt? Ja, klart du ska ha släpet kvar. Det är ju jättefint med släp!mysan31 skrev 2008-10-22 22:06:14 följande:moongirl:det vet jag faktiskt inte,jag får kolla upp det.hur mycket skulle du betala om du skulle göra ändringar på klänningen...Jag skulle få betala från 500 till 1000 kr...,på att ta bort släpet,sy ut i midjan tror jag att det var och sen uppe vid axlarna...men jag tror att jag ska ha kvar släpet nu,för det är bara en gång man har det...annars förstör man ju modellen på klänningen...
-
miss u skrev 2008-10-23 08:15:56 följande:
Nu kommer jag säkert bli helt idiotförklarad av er, men kl 5:45 i morse började jag springa runt gräsmattan på Djäkneberget. Det blev 10 varv till slut! Vad gör man inte för att komma lite mer i form till bröllopet? Får hoppas att det ger nåt resultat Tessisen: Vad kul att du bestämt dig för frisör och make up! Så ni har bestämt er för att ta Oliver? Då får jag ringa och höra med Strömsholms bild vad dom tar. Fast jag blev ju lite sugen på att fotas vid Djäkneberget när jag sprang runt där i morse. Men sambon vill ta foto efteråt och då är Djäkneberget uteslutet. Nåja, det finns ju andra "amatörfotografer" om Strömsholms Bild inte känns bra. Finns ju T-bild i Hallsta också, så det ordnar sig.Moongirl: Kan du inte lägga ut den bilden på buketten med rosor? Jag är också inne på att ha bara nåt band runt och kanske nå pärlor. Vet inte om jag ska be sambons faster att göra buketten eller gå till en florist. Fastern har erbjudit sig att göra brudbåge åt oss och bara det är ju jättesnällt. Kanske inte ska belasta henne med mer grejer.Jag är nog inne på kritvit klänning ändå, eller såg den jag provade på Ruths konstig ut? Förhoppningsvis hinner man ju få lite färg till den stora dagen så man inte är lika blek om nu. Mysan: Jag hittade inget festhäfte till barnen när jag googlade på majeda. Kanske jag som är blind?Vad hurtig du är på mornarna
Jag ska lägga ut bilden på buketten med rosor i mitt bildgalleri inom kort. Du får kika in där i mitt bildgalleri lite då och då. Det kommer nog flera bilder där titt som tätt
Är din sambos faster florist? Vad kul att hon vill göra en brudbåge åt er!!
Den klänning du provade på Ruths var jättefin!!! Du passar jättebra i kritvitt!!
Jag googlade på "Majeda" igår kväll och hittade två festhäften till barnen. Det finns där på sidan. Jag har sparat ner dem på datorn och mailar dem till dig snart.