• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Tessisen: Jo, nu känns det i benen att jag har gått mycket idag

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-27 22:59:19 följande:
    moongirl: Var ska du köpa candilabrar nån stans,har ochså funderat på det...
    Vi ska hyra candilabrar från cateringfirman.
  • MoonGirl

Tessisen: Jag tror att jag också ska köpa ett sådant där fat från Duka, fast i silver då .

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-28 07:43:41 följande:

Vi kom iväg till Erikslund. Var bara på med vinterkappan och cykla iväg. Vi cyklar överallt. Ska väl inte nämna vad vi gjorde på vår första gemensamma semester. (Jo, cyklade... 37 mil på en vecka) Vi hann med Runes färger, Nisses och Bauhaus. Bauhaus stänger kl 20, annars hade vi aldrig hunnit dit. Det verkar som 10 m är standardlängd på tapetrullar. Vi hittade maaassa fina tapeter, allra helst på Runes, men inte alls i den färgskala vi ska ha. Så det slutade med att vi köpte lite julgrejer på Nisses istället. Förhoppningsvis hinner vi åka förbi Silvan idag eller senare i veckan. Var svårare att hitta tapet än vad jag trodde!Tanken är just nu att jag ska ha vinröda rosor i buketten. Helst 12 st. Men man hinner väl säkert ändra sig med det också är jag rädd för. Vilken cateringfirma ska ni använda er av, som hyr ut candilabrar?
    Arbhages catering hyr ut candilabrar (i nysilver). De har 3-armade och 5-armade candilabrar. Jättefina! Har fått kort på dem Säg till om du är intresserad av att se hur de ser ut!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-10-28 10:57:07 följande:

Jag har inte tänkt så långt som på candilabrar än, men var intressant att veta var man kan få tag i det. Ska ni ta allting från Arbhage? Dom verkar vara riktigt duktiga. Är möjligt att vi anlitar dom om det inte finns porslin och sånt på Hamncafét (om vi nu får vara där). Ska ju kolla med ett cateringföretag i Hallstahammar också där sambons bror har kontakt med ägaren.
    Porslin får vi låna från Brunnby gård. Dukar ska vi hyra av dem på Brunnby gård. Candilabrar ska vi hyra från cateringfirman. Mat beställs från cateringfirman, men vi ska inte anlita serveringspersonalen från cateringfirman (servering kommer de på Brunnby gård att fixa).
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-28 12:01:50 följande:
    Moongirl: Förstår att du känner av benen. Sedan om du skulle och simma senare igår. Sovit gott i natt kanske?mysan31: Japp har för mig att det var så pappret hette.Ska nu börja med att göra klart alla inbjudningskorten. Blir ett heldags arbete! Men slinker nog in här lite då och då. Ha en fortsatt trevlig dag Brudar!
    Hur har det gått med inbjudningskorten idag? Jag var ner på stan idag igen och hittade lite mer material till inbjudningskorten. Den där boken jag köpte igår på Panduro var verkligen till en stor hjälp! Sambon tyckte att det var en jättebra bok!

Jag sov gott i natt. Det gjorde Erik med, skönt det!
  • MoonGirl

mysan31: De där rosa små tygrosorna som vi hittade till dig på Tiimari igår på stan (jag och Tessisen) kostar 25 kr i alla fall. De var jättefina! Ett litet tips!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-28 13:32:50 följande:

Låter som du har kommit igång riktigt bra med andra ord! Jag ska också göra alla trycksaker själv. Tycker det är så kul med sånt, så jag längtar tills jag får sätta ihop allt. Kommer säkert svära en del, men kommer bli så bra till slut, hoppas jag iaf. Vi kommer också skriva en liten kort text om varje person i festhäftet. Ett släktträd hade ju varit en kul idé. Blir kanske lite komplicerat i mitt fall då min svärfar är plastsyssling till min svåger (min systers man). Hängde du med på den? Alla: Idag har jag fått mer besked om Hamncafét! Pratade med den gamla ägaren som sa att den nya skulle ta över redan 1 nov. Han skulle ringa till henne omedelbart och nämna mitt namn så hon skulle ringa upp mig. Hoppas hon gör det snart! Verkade inte vara några problem att ta med egen alkohol och mat (enligt den gamla ägaren) så jag hoppas att den nya inte har nåt emot det heller. Sambon ska åka till Tyskland om lite drygt en vecka och shoppa inför bröllopet så det vore bra att få besked tills dess. Känns som det börjar släppa lite iaf!
    Weeee! Grattis, vad kul att du har fått besked ang hamncafét! Suveränt!!

1 november är ju nu på lördag, så har du lite tur så ringer den nya ägaren redan på måndag!! Jag håller tummarna!!

Vore ju perfekt om ni kunde ta med er egen mat och alkohol om ni får vara på hamncafét!! Vad ska din sambo köpa för slags alkoholhaltiga drycker när han åker ner till Tyskland? Vart i Tyskland ska han åka till? Kiel kanske?
  • MoonGirl

Ia o Puh: Hur går det med er planering?

• MoonGirl

Tessisen: Det ska bli kul att få se dina nya inbjudningskort sedan!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009