• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Tessisen skrev 2008-11-09 22:40:36 följande:
    Nu är alla min inbjudningskort klara. Bara att skriva ut adresserna och skicka iväg. Så skönt. Ska köpa papprena till vigsel och festprogrammen och göra klart dem nästa helg. Ska hem till mor och far i Kpbg då så mor får hjälpa mig lite med detta att klippa och tejpa lite. Har sedan kollat upp detta med limon, den var inte bokat vårat datum men det kommer den nog bli, av oss.:) Sedan så har jag även prata med Oliver, fotografen. Ska försöka hinna med att träffa honom innan vi åker och bestämma hur vi vill ha det och komma överens om ett pris. Moongirl: Har du kollat om akademibokhandeln har det här tjocka pappret också? De är lite billigare där faktiskt.
    Hoppsan, nu vet jag inte alls vad som hände! Texten som jag skrev nyss bara försvann.... Såg också att några ord har försvunnit här och var i mina inlägg. Antingen så är det min dator som lever sitt eget liv eller så är det jag som börjar bli trött och missar ord, ha ha! .

Tessisen: Hur många sidor ska ni ha i vigselprogrammet? Ska ni lägga ut vigselprogrammen på något bord i kyrkan?

Vad kul att höra att ni är klara med alla inbjudningskort!! Hur många inbjudningskort har du/ni gjort?

Jag ska kolla in akademibokhandeln också, tack för tipset!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 22:52:55 följande:
    Jag måste förbi Ruths på onsdag innan fikat för att kolla upp om min klänning. Skulle in och kolla på den på Eddy K's hemsida nu i veckan. Då fanns den inte med där längre och sedan så hade de gjort om hela hemsidan. Så jag är lite nervös nu att de inte gör "min" klänning längre. Ni får hålla tummarna för mig...
    Vilken klänning har du valt ut? Är det den klänning du har i ditt bildgalleri? Den är superfin!!!

Vad synd att du inte hittade klänningen på Eddy K´s hemsida. Hoppas de fortfarande tillverkar klänningen, så att du kan beställa den!! Vad kostar det att beställa en sådan klänning? Lycka till på onsdag, hoppas det går bra!!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 22:57:02 följande:
    Vi kommer att göra som så att vi använder bara ett A4-papper. Viker ju det på mitten och skriver innehållet på insidan av pappret. Spar både pengar och papper då. Jag har gjort 25 st inbjudningskort. Sambon hjälpte till att klippa till pappret men jag skötte tejpningen. *s*..
    Aha, vad smidigt!

Vad bra att sambon hjälpte till och klippte pappret!

Vilket kyrkoförsamling tillhör ni förresten? Badelunda?
  • MoonGirl

Tessisen: När ska ni skicka ut ibjudningskorten?

• MoonGirl

miss u: Har ni köpt all alkoholhaltig dryck nu inför bröllopet? Vad blev det? Hur mycket kostade allt?

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 23:04:21 följande:
    Nej det är inte den klänningen jag har i galleriet. Den som jag har där hittade jag i en av de amerikanska bröllopstidningarna som min mor köpt.Tyckte den var så vacker. Klänningen från Eddy K kostar inte riktigt 15 000. Men de skulle sy på röda pärlor och rött band i snörninge, men det skulle inte kosta nått extra. Känns lite pinsamt att berätta vad den kostar. När man jämför vad era klänningar kostat. Men så är det när man har ett större kropps omfång än andra..*s*
    Jag är jättenyfiken på den klänning som du har valt eller ska köpa! Du får visa kort på den sedan!! Vad bra att det inte kostar något extra att sy dit röda pärlor mm på klänningen. De är så snälla där på Ruths!!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 23:06:30 följande:
    Vi tillhör Tomaskyrkan men kommer att gifta oss i Lundby Kyrka. Vi kommer nog att skicka ut inbjudningarna i slutet av januari början på februari. Eftersom vi kommer att ha bröllopet mitt i semestertider så vill vi att så många som möjligt har med vårat bröllop i sina semesterplaner.När tänkte ni skicka ut era?
    Aha, så ni tillhör Tomaskyrkan, den som ligger vid Skiljebo? När jag var in på Badelundas hemsida, så verkade det som om Tomaskyrkan och Badelunda kyrka är samma kyrkoförsamling. Vi tillhör Badelunda kyrka i alla fall, fast jag bor relativt nära dig/er. Fast det klart, alla kanske inte kan tillhöra Badelunda kyrka .

Vi tänkte nog skicka ut våra inbjudningskort i mars någon gång. Kanske runt påsk. Vårat bröllop är ju också runt semestertider. Många kanske vill resa iväg i augusti, då många har sen semester mm, så då är det ju bra att skicka ut inbjudningskorten i tid.
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 23:09:30 följande:
    Vad tycker du om ringen som jag lagt ut i mitt galleri nu sist? Den heter tydligen solvind. Blev nog kär i den tror jag. Den kostar 8000 att köpa men kanske blir billigare när man har eget guld och en egen sten att använda sig av. Jag föll nog för den. Har du hittat din vigselring ännu eller letar du fortfarande?
    Wow, vilken fin ring!! Superfin!! Jag har inte hittat min ring ännu, men jag letar vidare! .

Såg att du hade lagt ut en bild på en bruduppsättning, vill du ha en sådan håruppsättning? Det var väldigt fint!! Den bruduppsättning som jag har bild på i mitt galleri skulle jag vilja ha . Får se om man passar i en sådan bruduppsättning...

På tal om bruduppsättningar, har du bokat Anki på UNIK du också?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 23:19:18 följande:
    Japp det är ju den som man kan säga ligger mellan där ni bor och där vi bor. Vi bor ju egentligen inte så långt från varandra. Kanske ta en promenad nån dag?
    Javisst kan vi ta en promenix någon dag! Jag skickar över mitt mobilnummer (inboxar) så får du jättegärna höra av dig när du har tid/lust för en promenix! Kul!

Jag var ner till change idag. Jag hittade underkläder också som jag ska under brudklänningen. Erik flörtade med tjejerna i affären, så han tröttnade inte alls när jag gick in och ut mellan provhytten. Jag blev jätteförvånad att han var så snäll och lugn! Han brukar ju inte gilla när man stannar vagnen (som du kanske kommer ihåg) . Det var som sagt fortfarande 50 % på alla underkläder i butiken, superbra! Det gäller att passa på när det är rea!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 23:21:05 följande:
    Japp det är nog en sådan uppsättning jag vill ha. Får nog sätta i en del löshår men det görinte mig nått. Japp jag har bokat både för uppsättning och för sminkningen. Lika bra att vara ute i god tid.
    Ja, men det blir ju bra ändå även om du har löshår till. Jag håller på att spara ut håret, fast jag har ju ganska långt hår redan nu.

Jag har också bokat frisör och sminkning inför den stora dagen, det är bra att vara ute i god tid. Det håller jag med dig om.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009