• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Nej, vad synd att det inte kommer att vara någon bröllopsmässa nu i november. Jag hade verkligen sett fram emot bröllopsmässan! Då får man gå på mässan i februari i stället.

• MoonGirl

Alla: Kan ni dansa vals? Ska ni ta någon valskurs inför bröllopet? Det tänkte jag och Mikael göra! Jag kan inte dansa vals

• MoonGirl

miss u skrev 2008-11-05 12:37:34 följande:

Nu har jag pratat med den nya ägaren till Hamncafét! Det gick jättebra! Så nu är det BOKAT!!! Såå himla glad just nu. Hon var jättetrevlig. Tydligen hade hon egen cateringfirma så det kanske blir att vi tar av henne. Vi skulle prata mer detaljer senare i veckan. Känns som en stoooor sten har lättat från bröstet. Tjooohooo!
    Hallå brudar!!

Har varit borta från forumet i några dagar, har känt mig lite krasslig, så jag har inte orkat tagit tag i det här med bröllopsplaneringen. Jag har många sidor att läsa ikapp, ni har varit flitiga när jag har varit borta!!

Vad kul, miss u, att ni kunde boka hamncafét! Grattis!!!! Vad kul! Vad kostar det att hyra hamncafét?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-03 13:00:29 följande:

Hej på er alla!Har precis kommit till jobbet efter en tur i Tyskland. Nej, ingen spritresa utan hälsade på en kompis som bosatt sig där. Himlans trevligt var det.Jag har fortfarande inte hört nåt mer från Hamncafét. Suck. Får väl ringa dit igen senare i veckan. Den nya ägaren ska få ett par dagar till på sig. Sen ringer jag o tjatar igen.Tråkigt att höra att det inte blir nån Bröllopsmässa i nov! Det hade jag också verkligen sett fram emot. Förstår att den är poppis.Idag ska jag eventuellt gå förbi Timarii och kolla om dom har nå papper som passar. Känns som jag ligger efter med inbjudningskorten också. Ni är ju så snabba allihopa! Håller med om att det är dags för fika snart. Vore kul att se allas inbjudningskort då. I bästa fall har även jag hunnit knåpa ihop nåt.
    Hallå! Hallå!

Nu har jag många sidor att läsa ifatt....

Har du varit till Timarii och kollat på några papper?

Jag var ner till Panduro en snabb sväng idag och köpte nytt papper IGEN. Nu ska jag prova göra lite förändringar i inbjudningskorten. Känns som jag aldrig blir klara med inbjudningskorten, haha!
  • MoonGirl

norpans mamma skrev 2008-11-03 21:46:45 följande:

Hejsan svejsan! Då var vi klara med inbjudningskorten och nästan med info.bladen. Vilken tid det tar och ganska dyrt blev det. Så här med facit i hand hade jag nog nästan kunnat beställt färdiga. Men jag är nöjd med dessa och det är ju lite kul att pilla o pyssla själv. Jag var även ner till Ruths idag och hämtade min klänning och betalade resten på den.Synd det här med Bröllopsmässan, hade oxå hoppats på att få gå på den. Februari känns lite sent då vi gifter oss 2 maj.Vi är ej så duktiga på vals men har inte tänkt att gå någon kurs.
    Vad kul att ni är klara med inbjudningskorten nu! Hur mycket har ni lagt ut för materialet till inbjudningskorten?
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-03 21:52:43 följande:
    Min sambo kan dansa vals så han ska lära mig. Först så ville inte jag dansa vals utan kanske en vanligt tryckare. Men han får som han vill. Han ska lära mig att dansa iallfall. Så det lär la bli bra.
    Det låter bra att din sambo ska lära dig dansa vals. Jag kan inte dansa vals, inte Mikael heller . Vi tänkte anmäla oss till en valskurs senare....
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-04 08:07:45 följande:

Vi har inte riktigt bestämt än hur det blir med valsen. Testade på en bugg när vi var hos svärföräldrarnas sist, och vi ligger på ungefär samma nivå. Samma låga nivå alltså. Tessisen: Hur går det med fotograf? Skulle ni ta Oliver eller?Moongirl: Har du kollat upp nåt mer med tårtan i Hallsta?Igår satt vi och kollade igenom vad sambon ska köpa med sig från Tyskland när han åker på fredag. Det blev en hel del! Man vill ju inte att saker ska ta slut. Sen var det tydligen extrapris på nån champagne som vi ska köpa på oss. Hur mycket sånt tror ni det går åt? Vi har räknat på 12 flaskor för 50 vuxna. Det blir ganska exakt 2 dl var. Blir det nån flaska över kan man ju alltid spara den till ett senare tillfälle.
    Nej, tyvärr har jag inte hunnit kolla upp det här med tårtan i Hallstahammar eftersom jag har varit krasslig. Men jag måste ta ta tag i det. Jag hör av mig när jag har varit där och pratat med dem. Vet inte när jag ska dit till Hallsta nästa gång.
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-04 09:50:06 följande:

Nu har jag läst igenom tråden lite mer noggrannt och kom på lite fler frågor... Barret: Hur har det gått med fotograf? Har ni hittat nån med högupplösta kort?Moongirl: Visst skulle ni ha mat från Arbhages? Vad har ni valt för meny? Dom verkar jättebra där så jag funderar på om vi också skulle ta mat därifrån. Beror på vad den andra cateringfirman tar.Vad kostar ljusen på Europris? Såg att Willys hade nå erbjudande på ljus som verkar intressant. Såg också att dom hade jättebillig läsk. 20 kr för 18 st burkar! Det är ju billigare än i Tyskland, så vi kommer nog försöka köpa där. Stod att man bara fick köpa ett flak per hushåll, men jag ska försöka mygla och köpa två nu i helgen. Säg det inte till nån bara. Sen ska jag släpa med mamma och pappa så dom får köpa varsitt också. Är det nån annan som ska dit får ni gärna köpa ett flak, om ni inte ska ha det själva. Ni får pengar så klart. Sen har jag lite funderingar över sambons kläder. Vi har ju tänkt att sy upp dom i Thailand, men vore ju bra om han också provar lite innan vi åker. Ska vi gå till Ruths? Dom är ju jättetrevliga där, men samtidigt känns det inte så schysst med tanke på att vi inte tänker köpa/hyra därifrån ändå. Vad tycker ni?
    Har du varit iväg till Willys och köpt billig läsk? Hur länge har de kvar erbjudandet? Hur många läskburkar är det på ett flak?

Jag tycker att din sambo kan prova kläder på Ruths ändå! Där får man ju bra hjälp mm.
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-04 11:01:10 följande:
    miss u:Vi har faktiskt hittat en fotograf, äntligen, som vi är nöjda med. Vi har i och för sig inte träffat henne ännu men på måndag ska det bli av också. 5500 kr skulle hon ha för två timmars fotografering och en skriva med 100-150 högupplösta bilder.Ikväll ska vi iväg och träffa Björnögården. Känns toppen. Hoppas de kan erbjuda oss allt vi vill ha. Känns så perfekt att vara där ute med närheten till både skog och vatten!Funderade lite på Ruths, hur har dom öppet? Någon som har koll? Har dom öppet på helgerna? I så fall, mellan vilka tider? Ni verkar ju vara överens om att de är så trevliga så jag tänkte försöka ta mig dit någon dag. Kolla utbudet i alla fall även om jag inte tänker köpa någon klänning riktigt än.
    Har ni varit iväg och träffat fotografen? Trevlig?

Ruths har öppet på lördagar, kl 10-13. Ursulas har öppet kl 10-14 på lördagar. Jag tycker att dem på Ruths är trevligare i alla fall!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-05 12:14:40 följande:

Jag har också funderingar på att ha lite ljus och lite rosor på borden. Såg att Willys hade röda värmeljus. Ska kolla vad det är för nyans. Vi har ju färgtema svart, vit och vinrött. Funkar ju inte med klarröda ljus då heller. Är det nån som låter normal på en telefonsvarare? Alltid lika kul när folk har pratat in på ens egna svarare. Dom låter ju inte heller kloka! Vi tänkte skippa efterrätt helt. Vi tycker att det känns lite kaka på kaka (eller kaka på tårta blir det ju egentligen), men samtidigt är det ju inte fel att ha nån lätt efterätt. Sen köra lite dans och sen tårta. Då lär folk ha fått upp aptiten igen.
    Vi skippa efterrätten helt och "bara" ha bröllopstårta, kaffe och någon kaka till som efterrätt .
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009