• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • gosbruden

Jag är extra glad för jag har av en slump hitat på en bekant som är florist som ska göra min bukett, känns bra för min budget. Vet inte riktigt hur den ska se ut bara, men det löser sig.
    men jag har ju spanat lite på internet och jag tror jag vet vad jag vill ha.

den största frågan just nu för mig är fotograf, känner mig lite stressad över att hitta någon, även om det är tid kvar! det blir bra alltihop.

• MyochErlend
    september2009bröllop skrev 2008-11-07 13:25:29 följande:
    ooh vad kul.. hur hade du tänkt dig?? jag funderar på att ha en med gammelrosa rosor och trollhassel skönt att suget har återvänt
    Jag ska ha rosor...blodröda... i en stram samlad bukett med stjälkar nedåt... som är inlindat i svart sidenband :)
    inte massa grönt och så..
  • gosbruden
    MyochErlend skrev 2008-11-08 08:51:11 följande:
    Jag ska ha rosor...blodröda... i en stram samlad bukett med stjälkar nedåt... som är inlindat i svart sidenband :)inte massa grönt och så..
    åhhh, vad fint. Ibland ångrar jag nästan (men bara nästan ) at jag inte har röd som temafärg. För då skulle jag kunnaha fina blodröda rosor i buketten. Men som sagt är det bara nästan.

Din bukett låter jättefin!
  • MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 09:20:24 följande:
    åhhh, vad fint. Ibland ångrar jag nästan (men bara nästan ) at jag inte har röd som temafärg. För då skulle jag kunnaha fina blodröda rosor i buketten. Men som sagt är det bara nästan.Din bukett låter jättefin!
    tack :D
    vad har du för färger i ert tema??
  • gosbruden
    MyochErlend skrev 2008-11-08 09:26:18 följande:
    tack :Dvad har du för färger i ert tema??
    Vi har grått, gräddvitt och lila så buketten kommer gå mest i lila men jag har inte riktigt bestämt mig än hur det ska se ut. Har några förslag dock. Något som jag vet alldeless säkert är att jag vill ha en handbunden bukett med stjälkar nedåt som du ska ha. Med band runt om i våra färger. Ja, nu känner jag mig sådär härligt diffus i min beskrivning igen men hoppas du fattar något iaf
  • MyochErlend

jo jag förstår..
    är ju inne i BT-snacket precis som du..
    men det är inte säkert att en utomstående de skulle förstå ;)
    hur långt har du annars kommit i planeringen??

• gosbruden

Det vi gjort är:
    Bokat kyrka och festlokal
    K´länning
    Kläder till min blivande
    Gästlistan är nästan klar, har lite trubbel med den om jag ska ärlig.
    Börjat med festprogramet
    Köpt in lite till trycksakerna jag ska göra själv
    Sen har vi gjort upp en bra budget också
    Jag som är en planeringsmänniska hasr min lilla checklista och det är alltfler saker som bockas av!

Hur går det för dig och din blivande i planeringen?

• september2009bröllop

era buketter låter jättefina

vi verkar alla ha kommit en god bit på vägen.. idag blir de ikea för att köpa sängbord och kolla servetter till bröllopet.. funderar på att köpa och brodera dit våra initialer med risk för att man tröttnar efter 2

• gosbruden

ja, vi hade tänkt åka en sväng och dels prova vigselringar men min blivande mår inte så bra idag så vi får se hur det blir.

ja, det finns ju en risk att man tröttnar på sådana saker som att brodera servetter, men ofta är det ju också värt allt pyssel och fix Det lät som en rolig ide men jag vet inte om jag skulle ha tålamod. Man kan ju göra lite i taget i små omgångar kanske...

• MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 09:43:52 följande:
    Det vi gjort är:Bokat kyrka och festlokalK´länning Kläder till min blivandeGästlistan är nästan klar, har lite trubbel med den om jag ska ärlig.Börjat med festprogrametKöpt in lite till trycksakerna jag ska göra självSen har vi gjort upp en bra budget ocksåJag som är en planeringsmänniska hasr min lilla checklista och det är alltfler saker som bockas av! Hur går det för dig och din blivande i planeringen?
    det som är klart är:
    *kyrka
    *Pastor
    *festlokal
    *gästlista (så gott som)
    *min klänning (snart också lite detaljer till håret)
    *Musik till vigseln och musiker tillfrågade
    *vi har valt ut 4 "valslåtar"
    *Vi har bestman, brudtärna (troligtvis också näbb)
    *Toastmaster, madame klara
    *Budgett (så gott som klar)
    *transport KLART!! :D
    *vi har bestämt färgtema och "stil" på bröllopet
    *bröllopsbukett bestämt

På gång att bli klart:
    *hans kläder (han vet vad han vill ha och vi vet vad det finns)
    *maten (ska göra mycket själva och är i samtal med cateringfirma)
    *Har förslag till inbjudningkort klart
    *är i dialog med fotograf...

servetter orkar jag inte tänka på.. är nog egentligen inte så pysslig av mig....hmmm
Svar på tråden September 2009